Gå til innhold

BK: Mitt første portrett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Som de andre allerede har sagt ville jeg fokusert nærmere på jenta, ville også fått henne mer til høyre i bildet. Ser bare for meg at det ser litt bedre ut hvis hun ikke er så midt i bildet. (Var kanskje litt dumt forklart men håper du skjønte hva jeg mente) ;)

Lenke til kommentar
Litt mye støy og den tekniske kvaliteten er ikke helt 100%, men croppen funker nesten ok, hadde bare passet bedre om hun var naken og la halvt nedi vannet som en badenymfe... :roll:

Ville du ha croppa bildet på noen annen måte, eller må ho vere naken og ligge halvt nedi vannet som en badenymfe for at bildet skal bli bra? :p

Lenke til kommentar

jeg personlig vil ha sagt det siste :p

men som allerede påpekt, litt mye natur (selv om den er mega-fin), kunne fokusert litt mer på personen, og jeg liker også at personen er "høyrestilt" i bildet :) (slik som du har gjort på det siste bildet).

og en litt annen positur(?), ser faktisk ut til at hun skal til og tømme blæren :p

Endret av Famen
Lenke til kommentar
jeg personlig vil ha sagt det siste :p

men som allerede påpekt, litt mye natur (selv om den er mega-fin), kunne fokusert litt mer på personen, og jeg liker også at personen er "høyrestilt" i bildet :) (slik som du har gjort på det siste bildet).

og en litt annen positur(?), ser faktisk ut til at hun skal til og tømme blæren :p

Som nevnt over, så dreiv eg og tok naturbilder, derfor ville eg gjerne ha med litt av den :)

Når det gjelder posituren, så fikk eg kun det ene bildet her på denna plassen. Har en serie bilder (10 stk) der du ser at ho kommer inn fra ene kanten, setter seg ned, reiser seg og går igjen. Så hadde desverre berre dette bildet å gå ut i fra :p

Vart tatt en god del portrettbilder e etterkant, skal få lagt ut et par av di og :)

Lenke til kommentar
?

Var bra det der og, men eg ville ha med elva og litt av treet i bakgrunne med ;) Men som reint portrett, så er eg enig :)

Edit: Har desverre ikkje fått inn RAW filene (klarer ikkje å få di over med kabel), så dette bildet er originalt en JPG bilde på 1728*1152, så er mulig å få bedre kvalitet og størrelse på den minste crop'en når eg får RAW fila inn på pcen...

Endret av brynjulv88
Lenke til kommentar

Godt forsøk og som et stilig bilde likte jeg de to natur/portrett bildene, men klart det tettere snittet som et portrettbilde.

Flott og naturlig modell, samt god kontakt med modellen :)

Selv er jeg litt opptatt av portretter om dagen og kom over denne websida:

http://www.lumitouch.com/benstudiotutorial/rules.html

Endel "regler" som kan hjelpe deg på vei, selvom ikke alt trenger å inntreffe på hvert bilde og kanskje etterhvert litt prøving på kanten, har jeg planer om.

Lenke til kommentar

Jeg synes det øverste bildet er best, i motsetning til alle andre her.

Det croppa bildet nederst, er vell kanskje litt tight, så ville gjort det litt annerledes dvs. Fått med hele hun og litt av høyden, som et rektangel. Kunne vært et fint bilde svart hvitt, på grunn av at grønnfargen er litt vell for "synlig" og ikke er passer 100% estetisk inn mot steinene og jenta. Hadde vært utrolig fint å fått sett litt mer vignettering på bildet, siden det passer helt fantastisk inn i slike steinbilder, der du får litt av den fine effekten med lysende kontrastrike steiner, og mørke fra skyggene. Men dette må ikke gjøres for "overdone". Så var det det med regler som flere nevner, dvs. Person ikke i senter osv. etc.etc. Jeg syns større bilder med bakgrunn passer ypperlig når det kommer til portrettbilder, selvfølgelig må det være i et habitat som passer seg, men allikevell utrolig virkningsfullt når det først treffer. Ikke fall i den kategorien som bare skyter portetter i en steril og ofte blurra bakgrunn. Finn din egen nisje, og prøv å utvikle den i kollosal stil: ]

Lenke til kommentar
Godt forsøk og som et stilig bilde likte jeg de to natur/portrett bildene, men klart det tettere snittet som et portrettbilde.

Sånn ca det eg synst sjøl :)

Jeg synes det øverste bildet er best, i motsetning til alle andre her.

Er jo forsåvidt enig, siden det var det eg posta først sjøl :)

Med mer vignettering på bildet mener du? Er nybegynner vettu :p

Min egen nisje ja, kansje d kansje ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...