bergetun Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Er det mulig aa spille av Divx/Xvid filmer paa en gammel Pentium (1) MMX 233 mhz med 64 mb ram.. Hva i saa fall er det beste OS'et aa bruke ? Har installert Windows 2000 paa den naa og det funker egentlig greit men jeg vurderer aa installere Windows 98 pga av at det er mange spill som ikke funker i win2k.. Pcen skal brukes av min 2.5 aar gamle soenn saa det er ikke noen "store" spill som skal kjoeres. Det blir mest Thomas Lokomotivet og noen andre barne spill, jeg hadde ogsaa tenkt aa proeve aa faa installert divx/xvid codec paa den slik at han kan se noen tegnefilmer paa pcen sin Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Selvfølgelig går det.. jeg har hatt DivX filmer på en '386, men det gikk ikke så bra.. :-? ... Aaanyway, Windows 2000 er nok det beste OS'et til det bruket. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Selvfølgelig går det.. jeg har hatt DivX filmer på en '386, men det gikk ikke så bra.. :-? ... Aaanyway, Windows 2000 er nok det beste OS'et til det bruket. Mener du at det skal veare mulig aa kunne se divx paa den maskinen (I grei flyt) ?? Jeg proevde den siste codecen fra www.divx.com men det gikk ikke saa veldig bra hehe. Bare en masse hakking. Men det finnes vel andre codecer som er mer opptimalisert for aa kunne kjoeres paa gamle maskinen ? Takker uansett for svar .. Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 klarte du virkelig ikke se filmer på den? rart.. det skulle gå, men kanskje du trenger mere ram.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Det beste oset jeg har sett med hensyn på divx-avspilling er faktisk BeOS, men det blir jo ikke lagd lenger, så det er vel ikke så mye oppdaterte codecs til det. AtW Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg maa nok installere Windows 98 paa den uansett, det viser seg at de fleste spillene hans er laget for 95/98 og kan ikke kjoeres paa en win2k box . Nei det var helt umulig aa se paa film, det hakket noe sinnsykt. Ja kanskje jeg boer ha noe mer Ram, men EDO ram er vel ikke saa lett aa faa tak i lenger ?? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Vell du kan jo prøve andre spillere da. Jeg bruker DZplayer endel på den gamle maskina mi og er fornøyd med det , når du itilleg setter ned Quality i Divx kodeken så skal det ikke gå så dårlig.. Og selv om du setter ned kvaliteten så merker du ikke noe særlig. Er bare graden av postprocessing som synker. (mindre blur) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 DivX og XviD blir nok litt i meste laget for den PC'n. Muligens får du spillt det av, men regn med mye hakking om det er scener med mye bevegelse (og dermed høy bitrate) Når det gjelder spill så kan du velge kompatibilitetsmodus i Win 2000. Da oppfatter spilles som om det kjører under Win 98 (eller noe annet om du velger det.) Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 DivX og XviD blir nok litt i meste laget for den PC'n. Muligens får du spillt det av, men regn med mye hakking om det er scener med mye bevegelse (og dermed høy bitrate) Når det gjelder spill så kan du velge kompatibilitetsmodus i Win 2000. Da oppfatter spilles som om det kjører under Win 98 (eller noe annet om du velger det.) Jeg trodde ogsaa det var saann kompatible modus i Win2k (Slik som det er i XP) men jeg har ikke funnet noe. Pleier det ikke veare slik at du hoeyre klikker paa filen og velger hvilken modus du vil kjoere den i ? Jeg har det paa XP maskinene mine men ikke paa den win2k "boxen" Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Ja, jeg trodde absolutt at det skulle være en sånn mulighet i 2000 også. Jeg har kun maskiner med XP, Me og 98 her, så jeg får ikke testet ut hvordan man gjør det i 2000. Kanskje kompatibilitets-valget ligger en annen plass ? Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Du må ha sånn omtrent 550MHz K6-2 3DNow eller 300MHz Celeron A (Celeron med L2-cache) for å kjøre divx uten hakking. Er ikke sikker på krav til RAM, men tror 64MB skal holde til dette. Hvis skjermkortet er dårlig så kan du forvente enda høyere prosessorkrav. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Dersom du er villig til å bruke linux er det mulig ja. Deter et sourceforge prosjekt som passer perfekt til deg. Jeg har en kamerat som prøvde dette på fredag, og på 2 GHz laptopen hans brukte han 0.15% cpu på spilling av divx. Venter du til i morgen kan jeg gi deg url til prosjektet. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Synes han burde installert Win 98 SE jeg... Best ytelse på det systemet... Med tanke på 64 RAM... Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Dersom du er villig til å bruke linux er det mulig ja. Deter et sourceforge prosjekt som passer perfekt til deg. Jeg har en kamerat som prøvde dette på fredag, og på 2 GHz laptopen hans brukte han 0.15% cpu på spilling av divx. Venter du til i morgen kan jeg gi deg url til prosjektet. Takker for svar men jeg er nok noedt til aa bruke Microsoft paa den maskinen siden han skal ha masse barnespill paa den Tviler paa at Wine gjoer susen paa den maskinen. Uansett takker jeg og bukker for svar Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Dersom du tar en titt på divx.com finner du at minstekravene for å kunne kjøre i fullskjerm med laveste kvalitet settings er en P2 450MHz etc. Fra divx.com DivX® Windows Windows 98 or higher Pentium II 450 processor or equivalent 64 MB or more of RAM 8 MB or higher video card Minimum 24-bit color when using Windows Media Player DirectX 7 or higher is suggested for best video performance Linux Pentium II 450 processor or equivalent 64 MB or more of RAM 8 MB or higher video card Mac PowerPC G3 333 MHz processor 128 MB or more of RAM Mac OS 8.6 or higher (including Mac OS X) DivX Pro™ Windows Windows 98 or higher Pentium II 450 processor or equivalent 64 MB or more of RAM 8 MB or higher video card Minimum 24-bit color when using Windows Media Player DirectX 7 or higher is suggested for best video performance These minimum requirements are measured for full-screen (640x480) video decoding with playback quality and post-processing settings at their lowest levels. Full playback quality and post-processing requires at least 15% more CPU power. Video encoding will go faster the more CPU power you give to it, but should still work on even the slowest CPUs. You'll just have to wait a year or two to finish your videos... Jeg har selv testet litt på jobb PC'en min som er en P3 500MHz med 196MB ram og Win2000. Fullskjerm er ikke særlig vellykket. Andy Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg trodde ogsaa det var saann kompatible modus i Win2k (Slik som det er i XP) men jeg har ikke funnet noe. Pleier det ikke veare slik at du hoeyre klikker paa filen og velger hvilken modus du vil kjoere den i ? For å få compatibility mode i Win2000, må du minimum ha SP2 installert. I tillegg må du aktivere den: Gå til Start, velg Run og skriv inn CMD. Skriv "cd %systemroot%AppPatch" og tykk på enter. Skriv deretter inn "regsvr32 slayerui.dll". Compatibility mode i Win2000 fungerer også bare på shortcuts, ikke på ekekverbare filer. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Dersom du har rett skjermkort kan det gå mye bedre på gamle maskiner. Matrox kortene støtter mye rart via drivere. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg har en P2-400 som ikke har noe videre problemer med DivX filmer, men da jeg prøvde å spille av en XVid film, hakka det fært.... Lenke til kommentar
kpropp Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 DivX / XviD funker greit nok på Celeron 400, m. 128 MB ram. Dette sålenge du kjører på default settings. Med økt quality setting, så er ikke lyd og bilde i synk. lenger. WinXP home, BSplayer, byeste codecer. Ut i fra denne erfaring så er vel C400, noe av laveste en bør gå for å få tilfredstillende kvalitet. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 DivX / XviD funker greit nok på Celeron 400, m. 128 MB ram.Dette sålenge du kjører på default settings. Med økt quality setting, så er ikke lyd og bilde i synk. lenger. WinXP home, BSplayer, byeste codecer. Ut i fra denne erfaring så er vel C400, noe av laveste en bør gå for å få tilfredstillende kvalitet. Neh, jeg har selv spilt divx på en celeron 333 med et Matrox G400 32 mb skjermkort. Funket helt fint, bare passe på å hive med et par parametre til mplayer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå