Gå til innhold

Skal bygge gaming stasjonær - Trenger noen tips.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bestemt meg for å bygge en stasjonær PC som skal brukes mest til gaming(vil også ha god lagringsplass). Det er første gangen jeg skal sette sammen en maskin, men jeg regner med at det ikke er for vanskelig :p

Edit: Nytt oppsett: Min handlevogn

Endret av ajoakim91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ser ut til å være villig til å betale ganske mye for null ytelsesgevinst, så det er egentlig bare å kjøre på.

Kanskje legge til 100 kr og kjøpe en E8500.

Kjøleren som følger med 280i skal være helt grei.

Ville gått for en Corsair 750W

Kjøp SATA brenner

Du får nesten tilsvarende ytelse i en ferdigbygget maskin til 7495 kr. Lenke

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

Er ikke sikker, men skulle tro det. Kanskje du bør gå opp på en 850W?

EDIT: Skal ha CF, bør du velge et annet HK. Det du har støtter ikke x16 i CF, bare med ett kort. Du må vel ha et noe dyrere X38- eller X48-kort. Du KAN beholde det du har, men da får du ikke full utnyttelse av 2x4870.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Ser bra ut! Kanskje bytte ut blue orb med en "skikkelig" kjøler? Kan anbefale Noctua NH-U12P, ut i fra egen erfaring.

Gigabyte GA-X48-DS4, billigste x48 kortet i prisguiden.

Ellers så har jeg kun godt å si om SteelSeries 5H v2, utmerket headset!

Har også samme musematte(medium), og den er veldig fin. Large er kanskje overkill, men har du plass så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Trenger ikke å bestille skjerm nå, jeg kommer til å få låne broren min sin 22" LCD :p

Derfor har jeg valgt å legge litt ekstra penger i hovedkortet.

Nå kan jeg oppgradere senere med et til 4870, og heller kjøpe en 24" LCD når jeg trenger det, siden 2x 4870 fungerer bedre jo høyere oppløsningen blir etter det jeg har hørt. Men jeg er fortsatt usikker på PSU'en, er 780W nok for CF, og resten av komponentene?

Slik ser det ut til nå: Min handlevogn

Lenke til kommentar

jeg monterte min crossfire 4870 igår og de har to sekspins kontakter hvær. altså totalt 4 plugger til skjermkorta.

og hvis du går for vista kjøp 8 gig ram det funker best.

og leste en test av strømforsyninger , og ett crossfire 4870 opsett med minimalt annet fjas dro 500 watt totalt ut av veggen så du er ganske safe med en 700+ watters strømforsyning.

Endret av minimum payne
Lenke til kommentar
jeg monterte min crossfire 4870 igår og de har to sekspins kontakter hvær. altså totalt 4 plugger til skjermkorta.

og hvis du går for vista kjøp 8 gig ram det funker best.

og leste en test av strømforsyninger , og ett crossfire 4870 opsett med minimalt annet fjas dro 500 watt totalt ut av veggen så du er ganske safe med en 700+ watters strømforsyning.

Takk, det var gode nyheter :!:

Fant disse: Link Vil det være verdt det å velge disse? ...Ser også at de bare er litt dyrere enn de jeg allerede har valgt.

Endret av Yecora
Lenke til kommentar

Er du sikker på at du trenger 8 Gb? Vista kjører helt smooth med 4, og hvis du skal spille og ellers bare ha vanlig bruk, trenger du strengt tatt ikke 8 Gb. Det er mest for entusiaster og folk som virkelig trenger det til sine oppgaver. Jeg tror at minnesettet du har i handlevognen din (Corsair 2 x 2 Gb) er mer enn nok. Du trenger egentlig ikke så raskt minne heller, med mindre du skal overklokke. Et sett med 800 Mhz (PC2-6400) holder.

EDIT: Og 8 Gb er egentlig ikke spesielt fremtidsrettet, da fremtiden er DDR3-RAM. Det er foreløpig så dyrt at det ikke lønner seg, da.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...