Gå til innhold

CD og sensur

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Hadde Canal digital i gamle dager, dvs frem til rundt 2005, og har hatt kabel siden før jeg nå fikk parabol igjen.

Forrige gang kunne jeg svitsje mellom ulike språk for å slå av/på sensur, få tilgang til de ulike lands discovery sendinger osv.

Nå ser jeg at den muligheten er blokkert ved at hele kanalen er blokkert i tillegg til den gamle sensuren.

Har gått igjennom menyene og tillatt alt, dvs åpnet for visning av alt mulig..

Alikevel blokkeres kanaler når innholdet blir for sterkt, selv på kanaler som ikke bryter loven.

Det virker for meg som om Canal digital har lagt inn ett puppefilter, slik at hvis det er fare for at det muligens kan vises et glimt av en pupp så blokkeres kanalen.

Finnes det nå noen måte å åpne opp slik at alt vises?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde Canal digital i gamle dager, dvs frem til rundt 2005, og har hatt kabel siden før jeg nå fikk parabol igjen.

Forrige gang kunne jeg svitsje mellom ulike språk for å slå av/på sensur, få tilgang til de ulike lands discovery sendinger osv.

Nå ser jeg at den muligheten er blokkert ved at hele kanalen er blokkert i tillegg til den gamle sensuren.

Har gått igjennom menyene og tillatt alt, dvs åpnet for visning av alt mulig..

Alikevel blokkeres kanaler når innholdet blir for sterkt, selv på kanaler som ikke bryter loven.

Det virker for meg som om Canal digital har lagt inn ett puppefilter, slik at hvis det er fare for at det muligens kan vises et glimt av en pupp så blokkeres kanalen.

Finnes det nå noen måte å åpne opp slik at alt vises?

Såvidt jeg vet så er det fullt mulig å unngå sensuren så lenge du ser Canal Digtial via parabol med et smartkort beregnet for parabol. Det er mulig å sette aldersgrense i kortet og er denne satt for lavt så får du ikke sett erotikken. Obs ! Når du får nytt smartkort så kan det i værste fall gå 18 dager før

fjerne sladd trikset funker (det vil ikke fungere før kontrakten din er registrert og kortet oppdatert).

Dersom du har en CD HDTV mottager så kan det muligens bli litt krøll (har ikke testet så mye selv). Da kan du forsøke å nullstille mottageren til fabrikk instillinger og f.eks. sette absolutt alle valg til Dansk i menyene for førstegangsinstilling. Da vi du få Dansk kanalliste så du må gjøre en ny fabrikk reset for å få tilbake Norske settinger.

Når det gjelder kanaler som f.eks. Adult så tror jeg de "default" er blokkert. Da må du ringe CD kundeservice for å bestille de. Det kan muligens være det samme for Canal+ sin erotikk men det er jeg usikker på.

De ulike lands Discovery kanaler er også tilgjengelig men dersom du har HD mottageren så vil kun den Norske versjonen ligge i kanallista ( bruk nullstilling for å få bytte land/kanalliste).

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg har foreløpig kun 1,- dekoderen, og hatt den i flere måneder.

Satt aldersgrense på maks, og får sett kanaler som adult.

Poenget mitt var at enkelte filmer på adult og lignende blokkeres hele kanalen i tillegg til den gamle sensuren, slik at man før ikke lenger skiftet tekst osv fordi man ikke får tilgang til kanalen i det hele tatt.

I og med at man fikk en dom for lenge siden som sa at det ikke var forbudt å sende erotikk, så skjønner jeg ikke hvorfor CD plukker ut filmer som de synes er for sterke for nordmenn.

Har heller ikke tilgang til dansk eller svensk tv3 ved å bytte språk, men svensk, dansk og finsk discovery ligger åpen.

Ser vel ut som om satsingen på å blokkere signaler til nordmenn lykkes....nå mangler det vel bare at de legger inn litt snø og forstyrrelser på bildet og lyden fordi de mener at nordmenn ikke trenger god kvalitet.

Bare venter på at de skal nedgradere fra hd, og videre begynne å sende i mono igjen...og videre til svart/hvitt.

Nei, blir nok sensurfri nett-tv fremover også.

Lenke til kommentar
I og med at man fikk en dom for lenge siden som sa at det ikke var forbudt å sende erotikk, så skjønner jeg ikke hvorfor CD plukker ut filmer som de synes er for sterke for nordmenn.

Går ut fra at du mener Canal+ og ikke CD ?

Det er jo TV kanalene selv som bestemmer hva de skal sende.

Har heller ikke tilgang til dansk eller svensk tv3 ved å bytte språk, men svensk, dansk og finsk discovery ligger åpen.

Ser vel ut som om satsingen på å blokkere signaler til nordmenn lykkes....nå mangler det vel bare at de legger inn litt snø og forstyrrelser på bildet og lyden fordi de mener at nordmenn ikke trenger god kvalitet.

Bare venter på at de skal nedgradere fra hd, og videre begynne å sende i mono igjen...og videre til svart/hvitt.

Nei, blir nok sensurfri nett-tv fremover også.

Syns det er veldig merkelig at du ikke får det til å fungere så lenge du har parabol

men det er lenge siden jeg sjekket sist. Skal få noen jeg kjenner til å sjekke med

en CDC-7000ST.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...