Gå til innhold

BK:Rust på Solsiden. Serie


Anbefalte innlegg

Har visst blitt smittet av ”rust- og skrap- fotobien” jeg også :yes:. Men jeg har da greid å få med noe planter ved foten av skrotet :thumbup: Det er første gang jeg beveger meg bort til slike innretninger, håndholdt kamera, lett sol. Tips til forbedringer?

Rust på Solsiden. Serie

post-92574-1216754553_thumb.jpg post-92574-1216754581_thumb.jpg

post-92574-1216754604_thumb.jpg

Bilde 1, 7139:

1/80, f/7.1, ISO 100

Focal Length 19mm

Bilde 2, 7147

1/200, f/7.1, ISO 100

Focal Length 17mm

Bilde 3, 7157

1/125, f/7.1, ISO 100

Focal Length 50mm

Alle med Tamron 17.0 - 50.0 mm

 

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stilige bilder, men jeg føler liksom ikke at det er noe spesielt i dem... hva med litt andre vinkler? Vinkler som får deg til å lure på hva det er for noe, vinkler som viser kun et lite utsnitt, eller bare en liten del av den store sammenhengen. Vinkler som eksprimenterer med objektet! Dette er mer "point and shoot", fremfor noe jeg ville studert lenge for å si min mening om.

 

Fargene var fine, skarpheten var... grei, men en liten sharpen i redigeringen hadde gjort den ennå bedre. Jeg ville også likt å se litt mer kontraster i bilde 1 og 3.

 

Nok kritikk fra min side, håper du tar den som konstruktiv :)

 

Hva slags kamerahus bruker du?

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Takk, det var da konstrutiv kritikk. (Mine første forsøk på slike motiver, prøvde å variere litt fra plantebildene mine :!: ). Enig i at jeg kunne prøvd litt andre vinkler enn sånn "rett på" ja. Og kanskje også noe "close up", men hadde bare ett objektiv med. Dette er ikke motiver jeg vanligvis går for, men jeg synes da det var noe varmt og harmonisk i fargene, og dessuten morsomt å variere litt fra det "vanlige".

Ja, kanskje vid-vinkelen her neste gang. Det må jeg huske.

Bakgrunnen ville jeg gjerne ha bort noe av også ja.

(Kameraet mitt er Canon EOS400D)

RandiA

Lenke til kommentar

Det lurer jeg også på, men han mener kanskje at det må gjøres på rett måte. Det som fungerer best er hvis du kan finne noen enkle former og leke litt med dem. Omgivelsene ødelegger hvis de ikke er samme stil som objektet, så her er det bare close-up som teller. Stor dybdeskarphet og spennende former er resepten i disse bildene. Og en del mer smell i etterbehandlingen.

Lenke til kommentar
......... Omgivelsene ødelegger hvis de ikke er samme stil som objektet, så her er det bare close-up som teller. Stor dybdeskarphet og spennende former er resepten i disse bildene. Og en del mer smell i etterbehandlingen.
Ja, var klar over nettopp dette...men å få det til... :no: ..dessuten er det nokså sjenerende med masse folk som passerer hele tiden..(Det var en god del ekstra ståhei også på grunn av Iron Maiden arrangement)

RandiA

Lenke til kommentar

Ja, jeg er klar over at dette med sol ikke er så bra for fotograferingen. Men kamera ble bare med i farten da jeg var på venninnetreff der, og tenkte at jeg kunne jo benytte anledningen til å knipse, når jeg en sjelden gang var der borte. :yes:

Og Tom, jeg vil gjerne prøve litt annet enn planter da, vet du.... :!:

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...