Duqe Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Hei Pr. idag så ser jeg dårlig kun når jeg sitter foran pcen eller så ser jeg greit på tv(42") eller kjører bil. Merker godt når jeg skal lese på pcen da blir skriften litt tåkete. Da jeg var på sesjon fikk jeg 9/10 på synstest og det var ca 12år siden, men kan det ha noe med at strålinger fra skjermen som har svekket synet mitt gjennom årene? Endret 22. juli 2008 av Duqe Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Tror nok ikke det er relatert til noen spesiell aktivitet. 12 år er lenge,og du får en naturlig "utvikling/endring" av synet i løpet av den tiden. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Trodde dette hadde noen sammenheng siden de fleste geeker bruker briller. Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Etter hva du beskriver, er du langsynt. Dvs at du trenger lesebriller, som du bare bruker når du skal se alt som er nærme. Langsynthet kommer som oftest med alderen ("gammalmannssyn") Besøk en optiker! Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Etter hva du beskriver, er du langsynt. Dvs at du trenger lesebriller, som du bare bruker når du skal se alt som er nærme. Langsynthet kommer som oftest med alderen ("gammalmannssyn") Besøk en optiker! Har vært hos en optiker og fått lesebriller, men var bare bekymret om det hadde noen sammen med mye tid foran skjermen? Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Ah, nei, alderssyn rammer de fleste. Det er teorier om at man utvikler nærsynthet hvis man sitter mye foran en pc-skjerm som er for nærme. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 CRT-skjermer er kjent for å skade over lengre tids bruk, men tror ikke det er like relevant nå i dag med LCD-skjermer. Du tar dog ikke skade av 5 minutters pause i timen Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Tusen takk for all jeg svar har fått, men lurer på pr idag om jobben jeg har som er 7,5 timer hver dag foran skjermen (har ca 30in pause om dagen) noe med langsynheten siden jeg ikke har behov for briller tidligere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå