Argusblikk Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hei. Jeg har, som dere kan se i denne tråden: LINK, store problemer med XP. Ingenting jeg har forsøkt fungerer, og det eneste jeg har fått til å fungere er Ubuntu 8.04 LiveCD, og WD Diagnostic Tool. Det jeg da lurer på er om det er mulig å reparere en XP installasjon fra en LiveCD? Som man kan se i den andre tråden, har jeg forsøkt mye rart. Fra XP-cden får jeg hele tiden blåskjerm med "Registry_Error", så dette er siste mulighet. Får håpe det finnes noen veldig smarte folk med peiling på Linux der ute! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Vel, linux er overhodet ikke windows, og du vil ikke ha noen programmer beregnet på reperasjon/vedlikehold av windows, men finner mye generelle vedlikeholdsprogrammer, til partisjonering, diskaksess osv. Hvis ikke engang repair fra XP-cden virker, så tror jeg dessverre siste mulighet for deg er å reinstallere Windows. Det eneste jeg kan tenke meg at kunne hatt noe for seg, er å kjøre en eller annen "registry cleaner" på registeret til Windows i WINE (om du klarer å finne fila/filene det ligger i når du ikke er i windows, og om programmet kan åpne slike filer). Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Trist å høre... Problemet er bare at jeg ikke får reinstallert en gang! Blåskjerm dukker opp med en gang jeg forsøker å godta EULAen. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Da MÅ det jo være noe annet enn Windows. En reinstallasjon vil jo i utgangspunktet gi deg "blanke ark". LiveCDen funket fint altså? Prøvd å kjøre memtest for å sjekke minnet? (Tror det også skal ligge på nevnte liveCD, ligger på boot-menyen) Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Var tydeligvis noe som lå på harddisken. Kjørte "Write zeroes to drive" fra WD Diagnostic Tool, og nå har XP-installasjonen begynt. Bare å lete etter drivere... Noen ganger HATER jeg windows... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå