Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp! PC'en hakker under spilling

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har de siste månedene levd med en PC som plutselig under spilling begynner å hakke/lagge.

Lyden og bildet henger, men som regel er det bare bildet. Spiller Warcraft 3 The Frozen Throne over nett, men det hakker også offline har jeg funnet ut.

Veldig frustrerende siden denne PC'en skal være mer enn god nok for det spillet. Det begynner som regel å hakke når det skjer mye på skjermen. Dette har jeg funnet ut fordi det aldri hakker med en gang jeg har startet et spill, men det begynner sånn ca. 10-30 min etter spillet har begynt. Varierer altså.

Kan veldig lite om PC generelt så jeg håper det er noen som kan hjelpe meg med dette problemet.

Har scannet pc'en for virus med Norton, Ad-aware, CCleaner, og Spybot og ikke funnet noe spesielt.

Har prøvd å laste ned nye drivere til grafikkortet på nvidia.com , men finner ikke helt ut av hvem jeg skal laste ned for min PC.

Flere jeg har pratet med sier jeg bør formatere, men jeg er litt tvilenede ang. å "restarte" hele pc'en da jeg må installere alle programmer og slikt på nytt igjen og kanskje mister noe. Så jeg vil helst prøve å fikse pc'en før jeg eventuelt formaterer den.

Eller bør jeg formatere så fort som mulig? Har aldri formatert før..

Håper det er noen der ute som har greie på dette problemet. Må fikse pc'en før jeg begynner på høgskole snart!

Min PC: ACER ASPIRE 5720ZG

# Intel Pentium Dual-Core T2310 @ 1,46 GHz

# 15,4" skjerm i bredformat (1280 x 800 piksler)

# 2 GB DDR2-minne

# 160 GB harddisk (5400 rpm)

# nVidia GeForce 8400M GS grafikk (256 MB dedikert minne)

# 54 Mbps WLAN (b/g)

# Gigabit LAN + modem

# 4 x USB, FireWire, IR

# 1 ExpressCard/54 kortplass

# Kortleser for SD, MMS, MS/PRO, xD

# S-Video, VGA og DVI ut, lyd inn/ut

# Windows Vista Home Premium

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok sant det folk rundt deg sier med at du formatere. Er også godt mulig det ligger en skjult partisjon med "gjennopprett til fabrikkinnstillinger" på harddisken din, da vil den bokstavelig talt bli som "ny". Formaterer harddisken og legger inn win + appz som evnt følgte med lappisen din.

Dette finner du oftest under oppstart av maskinen.

Er ikke sikker på om du har det, men etter det jeg ser er dette beste alternativ.

Ellers kan det jo faktisk være noe enda enklere, at maskinen er full av støv.

Lenke til kommentar
Er nok sant det folk rundt deg sier med at du formatere. Er også godt mulig det ligger en skjult partisjon med "gjennopprett til fabrikkinnstillinger" på harddisken din, da vil den bokstavelig talt bli som "ny". Formaterer harddisken og legger inn win + appz som evnt følgte med lappisen din.

Dette finner du oftest under oppstart av maskinen.

Er ikke sikker på om du har det, men etter det jeg ser er dette beste alternativ.

Ellers kan det jo faktisk være noe enda enklere, at maskinen er full av støv.

Ok, takk for rådet :)

Men hva mente du med den skjulte partisjonen med "gjenopprett til fabrikkinnstillinger" funksjonen? Er det det samme som å formatere eller er det en enda bedre løsning? Isåfall, hvor finner jeg den?

Endret av wurrzagh
Lenke til kommentar
jeg tipper dette skjer fordi den blir varm. så jeg anbefaler deg å instalere nye bios. kan hjelpe deg med det eller har du send inn datan alt?

Tviler på at det er overoppheting for å være ærlig, men man skal aldri si aldri. Bios er noe jeg kan veldig lite om. Jeg kan veldig lite om PC generelt så..

Har ikke levert PC'en ennå, men skal ringe Acer i morgen og får høre hva de har å komme med.

Haster litt, for jeg håper å ta med pc'en når jeg flytter ut for å å gå på høgskole. (18.august)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...