DementedAlbino Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Jeg har alltid vært av og på med treningen, og tenker nå og starte igjen. De periodene jeg har trent styrke tidligere har det blitt 5-6 ganger pr uke, men denne gang vil jeg holde meg til 3-4 i håp om at jeg klarer å holde det gående over en lengre periode enn tidligere. Jeg har ca 45-60 min til rådighet pr treningsøkt, og jeg er ute etter ett program som er mest mulig effektivt med hensyn til antall dager jeg kommer til å trene. Mål med treningen er å øke i muskelmasse, bli mer markert og ikke minst øke i styrke. Kostholdet mitt er vel ganske normalt med fire måltider. Frokost, luns, middag og kveldsmat. I tillegg kommer jeg til å ta tilskudd morgen og kveld i tillegg til før\etter trening, samt selolje. Etterhvert som jeg stagnerer i treningen kommer jeg muligens til å benytte meg av kreatin i tillegg i håp om å klarer å presse kroppen det lille ekstra. Så det jeg da trenger hjelp til er ett program som er effektivt til mitt behov. Vil helkropps program være det beste, eller kjøre splitt program? Endret 22. juli 2008 av svortevik Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 RYP Anbefaler dette, raskt program (jeg bruker svært sjelden mer enn 60 min på det) som gir deg fine økninger på kort tid. Last ned gratis på siden, står flere tips ift kosthold og i dokumentet med treningsprorammet Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Trodde RYP programmet var utdatert for lenge siden, og at dette ikke er beste veien å gå lengre... Noen som kan bekrefte\avbekrefte dette? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hvor har du det ifra? RYP baserer seg i stor grad på HST-programmet som er meget annerkjent. Utvikler Børge Fagerli er en av norske fremste eksperter innen styrkeidrett. Jeg har prøvd GTR, 5x5, RYP og mange andre og må si mine favoritter er 5x5 og RYP. Problemet med 5x5 er at det tar lang tid, finnes mange varianter av det der ute, noen er nok bedre enn andre. Ulempa med RYP er at det kan bli litt kjedelig å trene det samme hver gang. Jeg og de jeg trener med har hatt gode økninger med RYP på tross av at vi har bra treningsgrunnlag flere av oss. Det eneste jeg har lest er at Børge selv vurderer endringer i det med å droppe 15-reps-perioden og kjøre første 3 uker på 10 reps. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Synes også det høres rart ut svortevik. Jeg har trent en god del ryp selv, og får gode resultater av det. Veldig god løsning dersom man trener "kun" 3 ganger i uka. Last ned excel fila for programmet her Endret 24. juli 2008 av EVH Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Som sagt er det bare noe jeg er blitt fortalt. Baserer seg vel på at mannen bak RYP har sluttet i TN for flere år siden, og siden den gang har vel ikke programmet blitt videre utviklet, og at det på disse årene skal være kommet nye programmer som gjør treningen mer effektiv. Men jeg har som sagt ikke noe å framvise av dokumentasjon på dette da jeg ikke husker hvor jeg har det fra, så dere har sikkert rett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå