hardmongo Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) holder på med et bestillingsverk på 28 bilder med jæren som tema sjekk ut denne kua Endret 22. juli 2008 av hardmongo Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hey. Velkommen tilbake, Hardmongo. Da jeg så tittelen var det rett før jeg gikk rett forbi mens jeg tenkte mine tanker om titler som kan skremme meg bort. Men før tanken var omme så jeg hvem det var. Dette var da utrolig safe til å være deg, men det er jo et oppdrag. Og du har åpenbart vokst i din profesjonalitet, for dette er meget bra. Fint utsnitt, kontakt med kua og ikke minst en lekker konvertering i mine øyne. Men du kommer vel med noe galskap også etter hvert, gjør du ikke? Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) hehehe, jeg vet at tittelen suger.. men jeg har sprunget etter kuer i hele dag og er alt for sliten til å tenke ut spreke titler fint at du synes jeg hadde bra kontakt med kua, for jeg lå på ryggen i vått gress, gjørme og kumøkk for å få en fin vinkel, samtidig som en annen ku holdt på å trø meg i stykker takk for en fin velkomst (igjen?) --- akam og egne private bilder blir desverre nedprioritert for tiden da forskjellige folk drukner meg med det ene og det andre... men galskapen starter når jeg ikke lenger har fullt av "viktige" ting som _må_ gjøres edit: forresten, nå fant jeg ut en måte å krydre tittelen litt Endret 22. juli 2008 av hardmongo Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Dette bilde var fint. Det er vell det beste ku bilde jeg har sett. Vinklingen passer og liker det i SH. Good job. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Det er jo en genial måte å komme tilbake etter en liten stund ute av BK. Du setter i alle fall en standard i forhold til mange av dyrebildene vi ser her på forumet storparten av tiden. Det er jo noen måneder siden du hadde ditt kjappe innhopp sist, hvis jeg ikke husker helt feil. Det er godt å høre at galskapen fremdeles lever. Jeg må visst finne tilbake til min galere side igjen selv, for nå er det på tide med et avbrekk fra forfall og reportasjebilder. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg tillater meg å bumpe denne tråden for Hardmongo. Jeg er nemlig forundret over at ingen andre enn Zettec og meg har vist interesse for det. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 et nydelig bilde! vet ikke helt om jeg ikke liker eller liker gresset som stikker i forgrunnen, men likevel en bra vinkel. du har også gjort en ekstremt god jobb når du har gjort det om til sh. alt i alt; en godt gjennomført bilde! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Kubilder kan være fint det. Har sans for perspektivet og blikkontakten du har fått. Jeg er litt mindre begeistret for at gresset går såvidt høyt opp på kua, men du hadde vel ikke med plentraktoren... Lenke til kommentar
kdog Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Stilig bilde, men jeg synes vignettingen ser litt selvspraya ut. Godt mulig dette skaper et litt mer livlig bilde. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Kul effekt på kantene. Og for ei ku! Dæim. Hadde jeg vært okse... Lenke til kommentar
Carny Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Har prøvd å svare her før, men siden kom aldri opp. Jo, jeg liker dette bildet veldig godt. Flott lyssetetting og fin komp. Gresset i forgrunnen plager ikke meg nevneverdig, men det hadde muligens tatt seg bedre ut om de ikke var med. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Teknisk sett et meget godt bilde - kompisjonenen er også helt topp. Men gresset i forgrunnen liker jeg ikke. Det blir rett og slett for forstyrrende. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Stilig bilde, men jeg synes vignettingen ser litt selvspraya ut. Godt mulig dette skaper et litt mer livlig bilde. Jeg håper ikke du er bonde/bor på gård/jobber som avløser Jeg forstår forresten ikke helt hva det er som irriterer med det gresset. Kyr spiser gress, og i dette tilfellet skaper gresset dybde i bildet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg forstår forresten ikke helt hva det er som irriterer med det gresset. Kyr spiser gress, og i dette tilfellet skaper gresset dybde i bildet. Ikke noe galt med gresset i seg selv. Personlig syntes jeg bare at en del av stråene gikk litt langt opp på kua. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Det er tydeligheten i de uskarpe stråene som skaper dybde for meg. Det er som en litt raggete kant mellom ku og land som gjør at det ikke blir for sterilt og stilistisk. Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 takk for alle kommentarer, og takk for en fin bump, PM jeg synes at gresset gir bildet dybde og liv legger ut et til.. denne gangen av to kuer.. solen og skyene var ikke samarbeidsvillige, men jeg har prøvd å redde bildet så godt jeg kunne. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Dette må jeg si minner litt om ungdommer som står og henger utenfor gatekjøkkenet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Dette må jeg si minner litt om ungdommer som står og henger utenfor gatekjøkkenet. Det var pinadø dagens for meg Når jeg ser bildet i det perspektivet blir det rett og slett genialt. Takk for at du ledet fantasien min i den retningen, k.n.b. Jeg synes også at det er fint komponert. Ingenting er for mye eller for lite, akkurat som bildet i førsteposten. Jeg synes du har et fint forhold til proporsjoner, og det du gjør begynner å minne om en av mine store favoritter. Bare at du er litt mindre modig, kan man si. Men en kritikk må du få. Det heter kyr. Kyr kyr kyr. Byfolk, asså... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg tillater meg å bumpe denne tråden for Hardmongo. Jeg er nemlig forundret over at ingen andre enn Zettec og meg har vist interesse for det. Kanskje ikke alle er like stor fan? Misforstå meg rett, bildet er bra det, men blir for simpelt for Hardmongo, venter meed kritikk til de syke bildene jeg... Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Dette må jeg si minner litt om ungdommer som står og henger utenfor gatekjøkkenet. Det var pinadø dagens for meg Når jeg ser bildet i det perspektivet blir det rett og slett genialt. Takk for at du ledet fantasien min i den retningen, k.n.b. Jeg synes også at det er fint komponert. Ingenting er for mye eller for lite, akkurat som bildet i førsteposten. Jeg synes du har et fint forhold til proporsjoner, og det du gjør begynner å minne om en av mine store favoritter. Bare at du er litt mindre modig, kan man si. Men en kritikk må du få. Det heter kyr. Kyr kyr kyr. Byfolk, asså... jeg VET at det heter kyr. det har min mor banket inn i skallen min.. er født og oppvokst på jæren, men har gått på skole i stavanger.. hjemme fikk jeg gjennomgå for "byas-ord", og på skolen fikk jeg gjennomgå for "bonde-ord".. dette har gjort meg til en forvirret sjel som verken vet opp eller ned, og snakker derfor en salig blanding jeg likte den med ungdommer som henger utenfor et gatekjøkken.. når jeg tok det tenkte jeg på noen som passer på fortet sitt kjekk tilbakemelding, PM, selv om jeg må si at jeg ikke vet hvilken fotograf du snakker om.. når det gjelder hvor modig jeg er, så kan jeg fortelle at dette er nok så modig jeg kan gjøre det uten at hun som skal ha bildene i det nye kontorbygget sitt blåser av hele prosjektet jeg fikk kjeft og måtte fjerne vignetteringen på det første kubildet fordi det ble alt for dystert og skummelt, så jeg må nok bare bite i det sure eplet og knipse litt trygge bilder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå