Gå til innhold

solgt pc, kjøper vil returnere.

Anbefalte innlegg

Okay, heres the story...

Jeg har altså solgt min bærbare pc, før jeg solgte den advarte jeg mot audiodg.exe som jeg håper dere vet hva er. Dette var den eneste feilen på pc'en. Jeg brukte 3 dager på å renske og teste pc'en før jeg solgte de, alt funket som det skulle, bortsett fra audiodg.exe.

Nå vil kjøperen returnere pc, basert på at den "ikke fungerer". etter at han kjøpte den har han klart å få spyware, virus, worm E.L og sier det er min feil. Og siden vi begge er under 18, har han blandet inn foreldrene, som er drit stae, og tror selvfølgelig bare på sønnen deres.

Vi skrev ikke kontrakt, men jeg kan bevise at jeg advarte om audiodg.exe, har en del venner som hørte det.

Spørsmålet er, har han rett til å returnere pc'en?

og hva burde jeg gjøre`?

jeg tviler sterkt selv, men det er meg mot han og foreldrene, og vil helst vite om jeg har loven på min side...

vet dette virker utrolig dumt, men takker alikevel for all hjelp som kommer!

bare spør hvis det er noe dere trenger for å hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde blitt rimelig sur om jeg hadde rensket/tømt hele pcen min for å selge den og deretter kom kjøperen tilbake en uke senere for å bytte inn igjen en skitten pc, full med spyware, virus et cetera.

Du har vel like mye krav på at han fjerner all virusen som han har til å få pengene tilbake.

Lenke til kommentar

I et kjøp mellom 2 privatpersoner så er solgt virkelig solgt. Eneste en kjøper kan stille med er hvis det skulle vise seg at selger har utelatt vesentlig informasjon.

Hvilken PC' er det snakk om? Pc som hadde preinnstallert operativsystem, eller en du har kjøpt uten OS for så å legge det inn selv?

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke tre dager på rensking, når du kan få kjørt recovery og få pc god som ny på tre kvarter?

Han har vel ikke store rettigheter, med unntak av at han er under 18 og ikke kan inngå noen økonomiske avtaler selv...

Hva er det som ikke fungerer? Det er nesten like enkelt å fjerne et virus som å få det. Det er veldig vanlig å få virus, og betyr ikke at pcen ikke virker.

Om han skal diskutere gjennom foreldrene, kan du jo be de om å sjekke hvilke sider han har kikket på på nettet, så blir det nok stille skal du se ;-)

Endret av efjeldse
Lenke til kommentar

vet alt dette, det var en pc som kom pre innstalert med vista, hadde ikke recovery cd, så måtte gjøre det slik... -.-

han vet nok om pc til å slette spør då...

har tilbudt meg å reinstalere og alt, han har fortsatt garanti på den også

Lenke til kommentar
og btw, vet at audiodg.exe er en legal vista process, men på noen pc'er bruker den til tider utrolige menger av processoren

før jeg solgte den advarte jeg mot audiodg.exe som jeg håper dere vet hva er. Dette var den eneste feilen på pc'en. Jeg brukte 3 dager på å renske og teste pc'en før jeg solgte de, alt funket som det skulle, bortsett fra audiodg.exe.
Javel? ^^
Lenke til kommentar
og btw, vet at audiodg.exe er en legal vista process, men på noen pc'er bruker den til tider utrolige menger av processoren

før jeg solgte den advarte jeg mot audiodg.exe som jeg håper dere vet hva er. Dette var den eneste feilen på pc'en. Jeg brukte 3 dager på å renske og teste pc'en før jeg solgte de, alt funket som det skulle, bortsett fra audiodg.exe.
Javel? ^^

tipper du ikke vet hva audiodg.exe er? (no offense) les denne hvis du orker <.<

http://blogs.msdn.com/larryosterman/archiv...udiodg-exe.aspx

kort sagt er det en process som all lyd må gjennom, men sammen med noe software og hardware bugger det helt og sluker store menger av processen tiil tider, for så å gå ned til normal igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...