Gå til innhold

Kjæledyret ditt! Modem Warning.


Anbefalte innlegg

yeah, snart kommer det enda en katt i hus, katt nummer 4 :)

har 2 siamesere og 1 perser, og om noen timer kommer siameser nummer 3 :w00t:

de er kjempekule :thumbup:

 

perseren skal avlives snart da,han er ikke normal, har det ikke godt med seg selv.

jeg holder en knapp på en blanding av dement, deppressiv og mentalt borte....

han holder seg borte fra folk, rauter alene, og prøver å angripe siameserne.

er det rasistisk kanskje :hmm: ?... :p ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett ett par bilder av hunden min. Zeus. Impotert Doberman fra Belgia. Kupert hale å ører. Er også en del større å kraftigere enn de Dobermennene man ser i norge. Normal stlørrelse her til lands er ca 45 kg. Zeus veier ca 65 kg. Trenger ikke låse huset når jeg ikke er hjemme for å si det sånn :D

Lenke til kommentar
kuperte ører? det er første gang jeg hører det :hmm:

5695557[/snapback]

 

Her er bilde med ører som ikke er kupert. Det er normalt å kupere ører i utlandet. Ikke bare med doberman, men også rotweilere, å boxere (pluss en hel masse til)

 

Så også ett bilde av en doberman på forrige side, å også den hadde normale ører.

 

Kuperte ører er veldig skjeldent i Norge, da man er nødt til å impotere de for å få det sånn.

Lenke til kommentar
kuperte ører? det er første gang jeg hører det :hmm:

5695557[/snapback]

 

Her er bilde med ører som ikke er kupert. Det er normalt å kupere ører i utlandet. Ikke bare med doberman, men også rotweilere, å boxere (pluss en hel masse til)

 

Så også ett bilde av en doberman på forrige side, å også den hadde normale ører.

 

Kuperte ører er veldig skjeldent i Norge, da man er nødt til å impotere de for å få det sånn.

5695603[/snapback]

ok....

nå vet jeg det også :)

Lenke til kommentar
Ett ett par bilder av hunden min. Zeus. Impotert Doberman fra Belgia. Kupert hale å ører. Er også en del større å kraftigere enn de Dobermennene man ser i norge. Normal stlørrelse her til lands er ca 45 kg. Zeus veier ca 65 kg. Trenger ikke låse huset når jeg ikke er hjemme for å si det sånn  :D

 

 

Fy f*** det var en nydelig doberman!!

 

Om jeg er for eller imot kupering av hale/ører er en helt annen diskusjon, men jeg skal ikke legge skjul på at jeg synes Doberman er utrolig fine med kuperte ører :love:

 

Min dvergpinscher har stå-ører. Det er avlet over tid på å få små ører på de, noe jeg er glad for siden jeg synes ørene er en del av sjarmen. Se bare hvor "rare de kan være med kuperte ører:

 

359.jpg

 

og så ett bilde av en dp med normale ståører (tilfeldigvis min :love: )

 

sweetypie.jpg

Lenke til kommentar
Sirka hvor kraftig er bittet dems?

5695967[/snapback]

 

Søkte litt for å se hva jeg kunne finne angående kjeve styrke. Er sinnsykt mye rykter ute å går, angående hvem som er sterkest. Her er hva jeg fant. Er en lege som har skrevet endel om det

 

" There likely could not be any truly conclusive testing done to measure something like strongest breed PSI. A reason for this lies in the fact that dogs bite with varying pressure depending upon the situation, and what factors are driving the bite at that particular point in time. A dog cannot be instructed to bite down on a measuring device as hard as possible, so a tester could have no way of knowing whether or not a particular dog being tested is actually using its jaws to capacity in any given testing phase. There is also large size variation in any breed, and one must assume strength varies as well"

 

Kilde.

Lenke til kommentar

JimRamse, hva bruker du hunden til? Ettersom du har importert den så regner jeg med at du er litt spesielt interessert i doberman, hva var planen? For om han er så mye større enn "vanlige, kan du vel nesten ikke bruke ham i avl? Er han skarp-trent? Bruks? Vakt? Eller er han bare en sofahund?

 

Syns doberman med kuperte ører er veldig pent, men syns likevel det er greit at vi ikke kuperer i Norge lenger.

 

Hadde et veldig ønske om en oberman en stund, men jeg vet nå at det hadde blitt for mye hund for meg. Men pene er de!!

Lenke til kommentar
Sirka hvor kraftig er bittet dems?

5695967[/snapback]

 

Søkte litt for å se hva jeg kunne finne angående kjeve styrke. Er sinnsykt mye rykter ute å går, angående hvem som er sterkest. Her er hva jeg fant. Er en lege som har skrevet endel om det

 

" There likely could not be any truly conclusive testing done to measure something like strongest breed PSI. A reason for this lies in the fact that dogs bite with varying pressure depending upon the situation, and what factors are driving the bite at that particular point in time. A dog cannot be instructed to bite down on a measuring device as hard as possible, so a tester could have no way of knowing whether or not a particular dog being tested is actually using its jaws to capacity in any given testing phase. There is also large size variation in any breed, and one must assume strength varies as well"

 

Kilde.

5697842[/snapback]

 

Da vet man det også :thumbup:

Lenke til kommentar
JimRamse, hva bruker du hunden til? Ettersom du har importert den så regner jeg med at du er litt spesielt interessert i doberman, hva var planen? For om han er så mye større enn "vanlige, kan du vel nesten ikke bruke ham i avl? Er han skarp-trent? Bruks? Vakt? Eller er han bare en sofahund?

 

Syns doberman med kuperte ører er veldig pent, men syns likevel det er greit at vi ikke kuperer i Norge lenger. 

 

Hadde et veldig ønske om en oberman en stund, men jeg vet nå at det hadde blitt for mye hund for meg. Men pene er de!!

5699254[/snapback]

 

Kommer fra skikkelig avl, men har ikke stamtavle her. Faren var ihvertfall noe Champion greie i Belgia. Men nei, den kan ikke vises å sånn i norge, pga kuperingene. Avl derimot kan den brukes til.

 

Brukes stort sett til å jage selgere å Jehovs vitner som kommer på bøsøk å prøver å frelse meg. De fleste stopper å snur på vei opp til huset når de ser den sitter på toppen av bakken å ser på de. Går løs rundt huset om sommeren. Går ut å inn som den vil. Går aldri på utsiden av eiendommen. Den brukes som vakt hund. Men er selvsagt veldig kosehund også da. Veldig glad i sine egne, men den er veldig på vakt på fremmede. Alvorlige sterke vakt innstinkter i den, det er helt sikkert.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
JimRamse, hva bruker du hunden til? Ettersom du har importert den så regner jeg med at du er litt spesielt interessert i doberman, hva var planen? For om han er så mye større enn "vanlige, kan du vel nesten ikke bruke ham i avl? Er han skarp-trent? Bruks? Vakt? Eller er han bare en sofahund?

 

Syns doberman med kuperte ører er veldig pent, men syns likevel det er greit at vi ikke kuperer i Norge lenger. 

 

Hadde et veldig ønske om en oberman en stund, men jeg vet nå at det hadde blitt for mye hund for meg. Men pene er de!!

5699254[/snapback]

 

Kommer fra skikkelig avl, men har ikke stamtavle her. Faren var ihvertfall noe Champion greie i Belgia. Men nei, den kan ikke vises å sånn i norge, pga kuperingene. Avl derimot kan den brukes til.

 

Brukes stort sett til å jage selgere å Jehovs vitner som kommer på bøsøk å prøver å frelse meg. De fleste stopper å snur på vei opp til huset når de ser den sitter på toppen av bakken å ser på de. Går løs rundt huset om sommeren. Går ut å inn som den vil. Går aldri på utsiden av eiendommen. Den brukes som vakt hund. Men er selvsagt veldig kosehund også da. Veldig glad i sine egne, men den er veldig på vakt på fremmede. Alvorlige sterke vakt innstinkter i den, det er helt sikkert.

5700139[/snapback]

 

 

 

Hvordan tror du hunden ville reagert om en person hadde gått inn på eiendommen din mens den gikk løs da?

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Eiendommen går nok fint. Hadde den nærmet seg huset, så hadde den sagt ifra. Først bjeffet, så knurret å flerret tenner. Er du dum nok til å fremdeles nærme deg da, så får du komme på egent ansvar.

 

PS. Skal legges til at den aldri har angrepet noen. Eneste gangene jeg har sett den skikkelig sinna har vært når andre hunder har flydd på den for å få den til å underkaste seg. En gang en Boxer, en Boerboel en annen gang, å nå sist en Løvehund. Den har da fått de til å underkaste seg rimelig fort. Etter det så er de som regel buddys med en gang. De bare tester ut hvem som er sjef.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...