Gå til innhold

Kjæledyret ditt! Modem Warning.


Anbefalte innlegg

Jeg er klar over at dachser har et ganske kraftig jaktinstinkt, men jeg har ingen planer om å la hunden løpe uten bånd.

 

Det jeg ser på som det største minuset er hvis hundene blir slitsomme slik som du beskriver over. Har dette noe med denne rasen å gjøre, eller er det rett og slett at de ikke har lært å være stille? Det er kanskje lettere å la ting gå fordi hunden er så liten og derfor ikke er så voldsom som en større hund?

 

Jeg vil gjerne ha en dachs, eventuelt en cockerspaniel (eller hvordan det nå skrives). Foreløpig vil vi ikke ha plass til en større hund.

5683462[/snapback]

 

Om du først skaffer deg en liten hund tror jeg du vil finne ut hvilke fantastiske vesener de er. Jeg skal iallefall aldri ha stor hund igjen :p Tror jeg :innocent:

 

Liten hund er kjekt fordi de er lette å ha med å gjøre, de spiser lite og om de skulle finne på å dra i båndet så er de ikke sterkere enn at du kan holde de igjen med lillefingeren. Jeg har allerede begynt å planlegge min andre hund av samme rase som jeg har nå, dvergpinscher.

 

GEISHAMEKIM.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er klar over at dachser har et ganske kraftig jaktinstinkt, men jeg har ingen planer om å la hunden løpe uten bånd.

 

Det jeg ser på som det største minuset er hvis hundene blir slitsomme slik som du beskriver over. Har dette noe med denne rasen å gjøre, eller er det rett og slett at de ikke har lært å være stille? Det er kanskje lettere å la ting gå fordi hunden er så liten og derfor ikke er så voldsom som en større hund?

 

Jeg vil gjerne ha en dachs, eventuelt en cockerspaniel (eller hvordan det nå skrives). Foreløpig vil vi ikke ha plass til en større hund.

5683462[/snapback]

 

Den dagen du skaffer deg hund, kommer du HELT sikkert til å slippe den løs. Det er ingenting som å se sin egen hund løpe over jordene!! Men da er det også utrolig deilig å vite at den kommer selv om den skulle se et rådyr eller en katt!

 

Hvis du vurderer en cocker, så ville jeg absolutt heller ha valgt en cavalier king charles spaniel. De er litt mindre, og krever nesten ikke noe pelsstell! Lettlærte, UTROLIG menneskekjære! Er hurtige om du gjerne vil drive med agility eller liknende.

 

Besøk en kennel og møt dem!!

 

post-18764-1141241505_thumb.jpg

post-18764-1141241521_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Øyvind, burde ikke du passe deg litt for sånne uttalelser? Du sitter ikke akkurat med noen puddel du heller!

 

Dessuten syns jeg bare det viser hvor lite du vet om andre hunder enn din egen! Veskehunder er det dummeste jeg vet, jeg jobbet på en chihuahua-kannel lenge før de ble mote, og har fulgt utviklingen på hvordan rasen er blitt ødelagt. Cavalieren er det mange av i Norge, men det er nettopp fordi de er så allsidige! De hadde fått krampe i hodet av å sitte i en veske hele dagen! Ønsker man seg en hund som skal sitte i en veske hele dagen, får man heller legge mer penger i selve vesken og droppe hunden!

 

Så kom deg ned fra din høye hest (eller hund) og prøv å innse at noen små hunder lever et verdig liv på bakken. De bærer kløv og går turer i skogen. Noen velger de små kun fordi det er praktisk og billigere.

 

Hrmf... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Men jeg liker dine og da M-Lady. Damer skal ha små hunder, gutter skal ha store :p

5687928[/snapback]

 

Min er kanskje liten i forhold til din, men hun knuser en veskehund med venstre baklabb og høyre forlabb bundet opp bak øret!! :D

 

Du ser jo selv så skummel hun er...

 

post-18764-1141308115_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bc'n er så smart at den hadde snakket seg ut av en konflikt. :tease:

 

Fikk lyst på enda en vofs av alt dette valpe/skaffe seg hund preiket. :(

 

Edit: Øyvind: Damn han veier like mye som santoz han da. Tror santoz ligger på 30+kg dog fett % er nesten ikke eksisterende. :D

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
Men jeg liker dine og da M-Lady. Damer skal ha små hunder, gutter skal ha store :p

5687928[/snapback]

 

Min er kanskje liten i forhold til din, men hun knuser en veskehund med venstre baklabb og høyre forlabb bundet opp bak øret!! :D

 

Du ser jo selv så skummel hun er...

 

5688112[/snapback]

 

Tror ikke hun hadde våget seg på å prøve å knuse denne veskehunden ;)

GISJH.jpg

 

Må nevne at hunden min ikke hadde holdt seg i veska om jeg hadde satt på lås på den en gang. Slikt hater den. Og jeg løfter den og bærer den av og til, men bare hvis det passer seg slik (hvis vi f.eks skal inn på en butikk)

 

Men ellers så går hu like fint på bena sine som en hvilken som helst annen hund :) Selv om hu veier 3,5 kg tror hu selv at hu er en dobermann :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...