Gå til innhold

Kjæledyret ditt! Modem Warning.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LuciferLynx: Hei og velkommen! Så trist å høre om Buffy! :cry: Blir det en ny på deg eller tar du en pause?

 

Det er forresten lov til å legge ut nye bilder av samme dyr flere ganger, så jeg venter flere bilder både av Buffy og av kattedyrene!! ;)

 

Bira og jeg har startet å gå konkurranser i lydighet! Første gangen fikk vi en 3. premie (ikke det samme som 3. plass, men likevel helt ok) og i helgen var vi på NKK i Bø og fikk 1. premie og opprykk til klasse 2!! Jeg har en flink hund, ass...!

 

Legger ved et nytt bilde av Bira som koser seg i snøen!

 

post-18764-1141114678_thumb.jpg

edit: typo

Endret av M-lady
Lenke til kommentar
Scarface: Så nydelig liten valp! Er det collie/shetland sheepdog?

Ja det er Shetland Sheepdog :yes:

 

Scarface^: Sånn vil jeg ha! Den var suuupersøt!

Alle bør få seg sheltie, fins ingen bedre hunder (eneste rasen jeg har hatt, men i denne sammenhengen er objektivitet oppskrytt).

 

Litt trøtte og ikke helt klare for å bli løftet og få en blitz rett i trynet.

Sleepy.jpg

Lenke til kommentar

SnowDOG: Hepp, ja jeg dukker opp overalt vettu! Dere blir aldri kvitt meg! :cool:

 

M-lady: Ja, trist med Buffy jenta og det er utrolig tomt her nå. Blir nok ikke få'n noen ny hund helt med det samme. Har søkt på skole osv fra høsten, så får se hva som skjer det først tror jeg. Hvis jeg ikke plutselig kommer over en jeg bare MÅ ha eller noe da... :roll:

 

Dukker nok opp flere bilder her etterhvert, dere trenger vel ikke være redd for annet :p

 

Bira er skjønn forresten!

Lenke til kommentar

Samboeren min og jeg lurer på om vi skal skaffe oss en langhåret dverg dachs. Vi er litt i tvil pga hunden hadde blitt litt lenge alene hjemme om dagene da vi reiser ca kl 06:30 og samboeren min ikke er tilbake før kl 16 (jeg er tilbake 17:30).

 

I tillegg så har jeg hørt at dachser kan være veldig strie pga de er så sta. Det er jo delvis mulig å kontrollere dem siden de er så små, men jeg vil ha en lydig hund. Jeg har vokst opp rundt dachser, så jeg er veldig glad i dem.

 

Lurer også på hva som er best av tispe og han-hund. Jeg synes det virker litt kjipt med løpetid. Hadde jeg hatt en han-hund tror jeg at jeg ville kastrert han.

Lenke til kommentar
Samboeren min og jeg lurer på om vi skal skaffe oss en langhåret dverg dachs. Vi er litt i tvil pga hunden hadde blitt litt lenge alene hjemme om dagene da vi reiser ca kl 06:30 og samboeren min ikke er tilbake før kl 16 (jeg er tilbake 17:30).

 

I tillegg så har jeg hørt at dachser kan være veldig strie pga de er så sta. Det er jo delvis mulig å kontrollere dem siden de er så små, men jeg vil ha en lydig hund. Jeg har vokst opp rundt dachser, så jeg er veldig glad i dem.

 

Lurer også på hva som er best av tispe og han-hund. Jeg synes det virker litt kjipt med løpetid. Hadde jeg hatt en han-hund tror jeg at jeg ville kastrert han.

5677953[/snapback]

 

Løpetiden er jo slettes ikke noe problem, og iallefall ikke med en så liten hund som dverg-dachs. Dvergpinscheren min er netopp ferdig med sin første løpetid og det var ikke plagsomt i det heletatt. Verre med hanhund, som har "løpetid" hver gang ei av nabotispene har det. Jeg hadde ukastrert hanhund, en stor bordercollie hanne som kunne finne på å ri på skuldrene mine en gang nabotispa hadde løpetid og jeg lå i senga og øvde til eksamen :ohmy:

 

Jeg holder en knapp på tispe også fordi en tispe (som oftest) går sammen med alle andre hunder. Hanhunder derimot kan langt oftere ende opp i slagsmål hver gang de treffer hverandre. Sier ikke at det ikke finnes snille hanhunder)

 

Men da jeg hadde hanhund var jeg langt reddere for å la han hilse på fremmede...

 

Vel.. helt ærlig så er jeg livredd for å la tispa mi hilse på fremmede hunder vi møter på gata, men det er pga størrelsen. Ett javs fra en stor hund og hun er borte :ermm:

Lenke til kommentar

Lil_fury: Må ikke vise sånne nusselige bilder til darkness. :p hun sliter jo allerede.

 

Det har vært ganger der eg har småangret at eg valgte hannhund siden han eg fikk er så fantastisk sta. Terriere er sta'e hunder men eg tror jommen eg har fått en eksemplar som er over gjennomsnittet. Vurderer faktisk å kastrere han for å roe han ned for eg merket det nå dette året at han ble helt "idiot" nå tispene i nabolaget hadde fått løpetid.

 

De dachsene eg har vært borti før har faktisk vært rolige og lydige men de som ikke har vært det har vært noen hyperaktige tullinger. :p

 

Ontopic: Her koser han ser ute i snøen. :D

post-9159-1141141894_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vell SnowDOG_, eg må jo hjelpa hu på på rett veg stakkars ;P

 

Min dverg dachs er ganske hyper når me får besøk osv, men samtidig roleg å kosete. :)

 

Han er litt bortsjemt så han kan ver litt sytete iblandt, men det er sjølvsagt vår feil. Ikkje det at det er noko problem, ville aldri forandra litt på han, han er så herleg :)

Lenke til kommentar

Om Dachser: Jeg kjenner flere dachser, og de er faktisk veldig forskjellige i gemytt. Den ene er en strihåret variant som er brukt til jakt. Dermed er den også godt lydighetstrent og går løs overalt. Den går ikke av veien for å sloss med andre hannhunder, og har ingen formening om hvor liten den er. Tisper går det greit med, men den er ikke "sosial" i den forstand at den liker å leke med andre.

 

De to andre jeg kjenner er yngre hunder. Disse er utrolig menneskesosiale og også ganske glad i andre hunder. Men de er utrolig masete! De kan knapt være alene hjemme, og det er mye piping og hyling på dem. Er de i samme rom som folk, skal de ha oppmerksomhet hele tiden. Veldig slitsomt...

 

Dette er selvsagt ikke noen standard på dachser, men jeg vet at de er ganske stae og trenger skikkelig oppdragelse. Jeg ville ikke anbefalt dem som førstegangshunder, men om du har planer om rådyr-jakt, så værsågod! Det er små hunder, men de har mye jaktintinkt, og slikt fører ofte til problemer når de løper løse i skogen.

 

Dette er min mening. Nå er du jo oppvokst med dachser, så jeg regner med å få litt "pepper" for dette! :tease:

 

Rams opp kritierer for hva slags hund du vil ha da! (høyde, pels, instinkter, masjonskrav osv) så får du sikkert inn mange morsomme forslag til ny rase!

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at dachser har et ganske kraftig jaktinstinkt, men jeg har ingen planer om å la hunden løpe uten bånd.

 

Det jeg ser på som det største minuset er hvis hundene blir slitsomme slik som du beskriver over. Har dette noe med denne rasen å gjøre, eller er det rett og slett at de ikke har lært å være stille? Det er kanskje lettere å la ting gå fordi hunden er så liten og derfor ikke er så voldsom som en større hund?

 

Jeg vil gjerne ha en dachs, eventuelt en cockerspaniel (eller hvordan det nå skrives). Foreløpig vil vi ikke ha plass til en større hund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...