Gå til innhold

Kjæledyret ditt! Modem Warning.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Næmen..... en "liten" Skjønn bullmastiff/mastiff.  :love:

 

Peiling på hunder du.. :hmm: ikke alle som vet han er bullmastiff nei, flesteparten tror det er boxer..

Veide han i går, var 27kg. Blir et halvt år om en uke omtrent.. Lurer på om enda et halvt år jeg. :hmm: Da burde han vel være rundt 60kg tenker jeg :D

En Bullmastiff veier mellom 41 og 60 kg, så det er vel usannsynlig. ;) Den Bullmastiffen vi hadde før veide bare 45 kg...

Lenke til kommentar

Næmen..... en "liten" Skjønn bullmastiff/mastiff.  :love:

 

Peiling på hunder du.. :hmm: ikke alle som vet han er bullmastiff nei, flesteparten tror det er boxer..

Veide han i går, var 27kg. Blir et halvt år om en uke omtrent.. Lurer på om enda et halvt år jeg. :hmm: Da burde han vel være rundt 60kg tenker jeg :D

En Bullmastiff veier mellom 41 og 60 kg, så det er vel usannsynlig. ;) Den Bullmastiffen vi hadde før veide bare 45 kg...

Feil..

 

Vet om en del bullmastiffer som er 60-70kg.. For et par dager siden møtte jeg en hund på bussen som het Buddha (!) og som var 65 kg..

 

edit: gjelder da hannhunder, tisper er vel rundt 40-50kg :hmm:

Endret av erlendru
Lenke til kommentar

En Bulle på 60 kg er ikke hverdagskost. Dette er i så fall en enorm hannhund. Enkelte late folk greier også å mate hundene sine så mye og gi de så lite mosjon at de blir smellfeite og derfor også tunge.

 

 

Uansett ligger nok de fleste Buller godt under 60 kg.

 

 

Til eieren av Bullen:

 

Fin hund. Måtte dere få mange gode dager. Les mye på Canis, meld deg inn i raseklubben og delta på ulike forum. Det er masse feil man kan gjøre som eier av den rasen. Og en utrent bulle ville ikke jeg hatt

Lenke til kommentar
Fin hund. Måtte dere få mange gode dager. Les mye på Canis, meld deg inn i raseklubben og delta på ulike forum. Det er masse feil man kan gjøre som eier av den rasen. Og en utrent bulle ville ikke jeg hatt

Ja vet det :) Har endel erfaringer fra tidligere ;)

 

edit: hadde ei tispe for 5-6år siden, faren hennes var 75kg :D kan ærlig innrømme at det var litt ekstremt.. i rasebeskrivelsen står det visst at hannhunder blir omtrent 55-65kg elns.. men nok om det

Endret av erlendru
Lenke til kommentar
Vet om en del bullmastiffer som er 60-70kg.. For et par dager siden møtte jeg en hund på bussen som het Buddha (!) og som var 65 kg..

I flere bøker jeg har lest står det at Bullmastiffer ikke blir mer enn 60 kg tunge. Du forveksler dem nok med vanlig, engelsk mastiff, som det ikke er uvanlig at veier 85 kg. Faktisk var verdens tyngste hund (149 kg) en engelsk mastiff.

Lenke til kommentar
I flere bøker jeg har lest står det at Bullmastiffer ikke blir mer enn 60 kg tunge. Du forveksler dem nok med vanlig, engelsk mastiff, som det ikke er uvanlig at veier 85 kg. Faktisk var verdens tyngste hund (149 kg) en engelsk mastiff.

 

Jeg forveksler ingenting, veit hva jeg snakker om.. Som jeg sa tidligere så var faren til en tidligere tispe vi hadde 75kg.. Men jeg ser ikke noe poeng i å diskutere dette egentlig..

 

Skal se om jeg får tatt noen flere bilder av dyret.. :)

Endret av erlendru
Lenke til kommentar

Flere unødvendige poster er blitt slettet. Hold dere on topic. Anyways seff kan det bullmastiffer bli så mye som 65-75kg men det er uvanlig og utenfor anbefalt rasestandard. Fins alltid de som blir foret for mye av eierne og blit veldig feite og så har man enkelte hunder som bare blir ekstrem store. Engelske mastiffer er de som holder rekorden som den tyngste hunderase der de blir så store som 70-90kg men som sagt så er rekorden på 159KG!!!! http://www.mastiffweb.com/size.htm

Lenke til kommentar
Engelske mastiffer er de som holder rekorden som den tyngste hunderase der de blir så store som 70-90kg men som sagt så er rekorden på 159KG!!!! http://www.mastiffweb.com/size.htm

Okey, det der er sykt.. Rett og slett sykt.. Den veier jo _over_ dobbelt så mye som meg jo :dontgetit:

 

Flere bilder:

 

Den greia til venstre der er apekattbamsen hans.. :p han digger den noe enormt

dscn04343xg.th.jpg

 

dscn04394zl.th.jpg

 

har ikke redigert bildene, så blei litt dårlige..

Endret av erlendru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...