Dragon Hunter Skrevet 7. august 2005 Rapporter Del Skrevet 7. august 2005 Næmen..... en "liten" Skjønn bullmastiff/mastiff. Peiling på hunder du.. ikke alle som vet han er bullmastiff nei, flesteparten tror det er boxer.. Veide han i går, var 27kg. Blir et halvt år om en uke omtrent.. Lurer på om enda et halvt år jeg. Da burde han vel være rundt 60kg tenker jeg En Bullmastiff veier mellom 41 og 60 kg, så det er vel usannsynlig. Den Bullmastiffen vi hadde før veide bare 45 kg... Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 7. august 2005 Rapporter Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Næmen..... en "liten" Skjønn bullmastiff/mastiff. Peiling på hunder du.. ikke alle som vet han er bullmastiff nei, flesteparten tror det er boxer.. Veide han i går, var 27kg. Blir et halvt år om en uke omtrent.. Lurer på om enda et halvt år jeg. Da burde han vel være rundt 60kg tenker jeg En Bullmastiff veier mellom 41 og 60 kg, så det er vel usannsynlig. Den Bullmastiffen vi hadde før veide bare 45 kg... Feil.. Vet om en del bullmastiffer som er 60-70kg.. For et par dager siden møtte jeg en hund på bussen som het Buddha (!) og som var 65 kg.. edit: gjelder da hannhunder, tisper er vel rundt 40-50kg Endret 7. august 2005 av erlendru Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. august 2005 Rapporter Del Skrevet 7. august 2005 En Bulle på 60 kg er ikke hverdagskost. Dette er i så fall en enorm hannhund. Enkelte late folk greier også å mate hundene sine så mye og gi de så lite mosjon at de blir smellfeite og derfor også tunge. Uansett ligger nok de fleste Buller godt under 60 kg. Til eieren av Bullen: Fin hund. Måtte dere få mange gode dager. Les mye på Canis, meld deg inn i raseklubben og delta på ulike forum. Det er masse feil man kan gjøre som eier av den rasen. Og en utrent bulle ville ikke jeg hatt Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 7. august 2005 Rapporter Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Fin hund. Måtte dere få mange gode dager. Les mye på Canis, meld deg inn i raseklubben og delta på ulike forum. Det er masse feil man kan gjøre som eier av den rasen. Og en utrent bulle ville ikke jeg hatt Ja vet det Har endel erfaringer fra tidligere edit: hadde ei tispe for 5-6år siden, faren hennes var 75kg kan ærlig innrømme at det var litt ekstremt.. i rasebeskrivelsen står det visst at hannhunder blir omtrent 55-65kg elns.. men nok om det Endret 7. august 2005 av erlendru Lenke til kommentar
Homme Skrevet 7. august 2005 Rapporter Del Skrevet 7. august 2005 To bilder av pusen min Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 7. august 2005 Rapporter Del Skrevet 7. august 2005 Vet om en del bullmastiffer som er 60-70kg.. For et par dager siden møtte jeg en hund på bussen som het Buddha (!) og som var 65 kg.. I flere bøker jeg har lest står det at Bullmastiffer ikke blir mer enn 60 kg tunge. Du forveksler dem nok med vanlig, engelsk mastiff, som det ikke er uvanlig at veier 85 kg. Faktisk var verdens tyngste hund (149 kg) en engelsk mastiff. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. august 2005 Rapporter Del Skrevet 7. august 2005 Fleir bilder av hunden min Rambo Nååååååååhhh! Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 7. august 2005 Rapporter Del Skrevet 7. august 2005 Gjør det noe om jeg legger ut fettern min sin hund? Gizmo hetern. passern av og til. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 7. august 2005 Rapporter Del Skrevet 7. august 2005 (endret) I flere bøker jeg har lest står det at Bullmastiffer ikke blir mer enn 60 kg tunge. Du forveksler dem nok med vanlig, engelsk mastiff, som det ikke er uvanlig at veier 85 kg. Faktisk var verdens tyngste hund (149 kg) en engelsk mastiff. Jeg forveksler ingenting, veit hva jeg snakker om.. Som jeg sa tidligere så var faren til en tidligere tispe vi hadde 75kg.. Men jeg ser ikke noe poeng i å diskutere dette egentlig.. Skal se om jeg får tatt noen flere bilder av dyret.. Endret 7. august 2005 av erlendru Lenke til kommentar
co2 Skrevet 7. august 2005 Rapporter Del Skrevet 7. august 2005 Jeg tørr ikke røre PCen Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 8. august 2005 Rapporter Del Skrevet 8. august 2005 Flere unødvendige poster er blitt slettet. Hold dere on topic. Anyways seff kan det bullmastiffer bli så mye som 65-75kg men det er uvanlig og utenfor anbefalt rasestandard. Fins alltid de som blir foret for mye av eierne og blit veldig feite og så har man enkelte hunder som bare blir ekstrem store. Engelske mastiffer er de som holder rekorden som den tyngste hunderase der de blir så store som 70-90kg men som sagt så er rekorden på 159KG!!!! http://www.mastiffweb.com/size.htm Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 8. august 2005 Rapporter Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Engelske mastiffer er de som holder rekorden som den tyngste hunderase der de blir så store som 70-90kg men som sagt så er rekorden på 159KG!!!! http://www.mastiffweb.com/size.htm Okey, det der er sykt.. Rett og slett sykt.. Den veier jo _over_ dobbelt så mye som meg jo Flere bilder: Den greia til venstre der er apekattbamsen hans.. han digger den noe enormt har ikke redigert bildene, så blei litt dårlige.. Endret 8. august 2005 av erlendru Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 8. august 2005 Rapporter Del Skrevet 8. august 2005 min 14mnd gamle jente. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 8. august 2005 Rapporter Del Skrevet 8. august 2005 min venninnes hund Snowdog_ var det vanskelig å gå over til digital speilrefleks. Grunnen til at jeg spør er at jeg er så drit lei mitt exlim. Alt buer + at bildene bare blir rompe (sånn som dette). Vurderer å gå over til digitalt speilrefleks om dagen seru Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 8. august 2005 Rapporter Del Skrevet 8. august 2005 Min søsters nye kattunge, Kasper! Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 8. august 2005 Rapporter Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Et bilde til... Figo snudde seg akkurat når jeg tok bilde så det ble litt merkelig. Er det noe engelsk andehund eller noe sånt? De hundene er prikk like, alle sammen. Endret 8. august 2005 av Neptun_ Lenke til kommentar
tbone Skrevet 9. august 2005 Rapporter Del Skrevet 9. august 2005 (endret) http://home.online.no/~arvjakob/bilder/tussi.JPG min 14mnd gamle jente. Hehe..Jeg har også en vridd katt Navnet er Bernt Endret 9. august 2005 av tbone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå