Gå til innhold

Kjæledyret ditt! Modem Warning.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er dine planer for Santoz SnowDog? Siden du "bygger" ham så stor? :hmm:

Har planer om å drive med trekk og muligens springpole. Vet faktisk ikke om noen driver aktivt med springpole i norge men i usa og andre land er det en morsomt konkurranse for bulle hunder. Nå er det ikke noe trening med santoz siden han bare er valpen forsatt så det er avogtil at eg drar frem tau og lar han få leke slikt at han blir vant til det. Eller så blir det kløvsekk til vofsen om ikke så lenge slikt at han også blir vant til å ha på seg (uten noe seff)

Lydighet blir litt vanskelig. Gutten er meget sta så noen medaljer blir det nok ikke på han. Spor kan eg tenke meg å prøve ettersom han har en utrolig nese for å fine ting han liker (mat) så der tror eg kan være noe for han.

Lenke til kommentar

Har planer om å drive med trekk og muligens springpole. Vet faktisk ikke om noen driver aktivt med springpole i norge men i usa og andre land er det en morsomt konkurranse for bulle hunder. Nå er det ikke noe trening med santoz siden han bare er valpen forsatt så det er avogtil at eg drar frem tau og lar han få leke slikt at han blir vant til det. Eller så blir det kløvsekk til vofsen om ikke så lenge slikt at han også blir vant til å ha på seg (uten noe seff)

Lydighet blir litt vanskelig. Gutten er meget sta så noen medaljer blir det nok ikke på han. Spor kan eg tenke meg å prøve ettersom han har en utrolig nese for å fine ting han liker (mat) så der tror eg kan være noe for han.

Men hva er springpole??

 

Kløv kan du begynne med når du vil, bare det ikke er vekt i den. Legg i sammenkrøllet papir så den får litt størrelse uten vekt!

 

Spor er også utrolig gøy for hunden. Og for eiere også når man ser hvilke instinkter hunden egentlig har!!

 

Er det noen andre her som driver aktivt med hunden sin på noen områder? Utstilling, lydighet, redning, agility...?

Lenke til kommentar
Er det noen andre her som driver aktivt med hunden sin på noen områder? Utstilling, lydighet, redning, agility...?

Let me see...

 

Hadde en schæfer (schäfer?) for noen år siden. Vi (jeg og familien) og han rekte rundt på alle mulige schæferhund-utstillinger, og han vant alt :D

Han var også lavinehund i Norske Redningshunder, og om jeg ikke husker helt feil var han også ettersøkningshund. (henholdsvis vinter og sommer)

Når en hund blir godkjent redningshund/lavinehund, må den også ha god lydighet, samt bra miljøtrening, så agility gikk ganske bra :)

 

Nå har vi Border Collien (linker til bilder tidligere i tråden), og han er godkjent lavinehund, og han er også lydig og takler hinder av typen man finner i agility bra :thumbup:

 

Så har jeg fått skrytt enda litt mer :p

Lenke til kommentar
men, er det ikke omtrendt hjernevasking med bikkjer som er hyperlydige?

 

At du kan knipse med fingeren og få bisken til å gjøre alt du vil som strider mot dens prinsipper høres fælt ut.

Det er da bevist at hunder synes det er moro å bli dressert. Jeg ser det jo selv, både med golden retrieveren vi har nå, forsteren vi hadde før det og pointeren vi hadde før det igjen. Alle de tre synes at det er moro å drive med dressur, de logrer som bare det.

 

Så jeg tror neppe det er særlig uetisk å drive med dressur, nei. Bruk heller energien din på å stoppe dyremishandlere, du. :)

Lenke til kommentar
men, er det ikke omtrendt hjernevasking med bikkjer som er hyperlydige?

 

At du kan knipse med fingeren og få bisken til å gjøre alt du vil som strider mot dens prinsipper høres fælt ut.

Om du har sett en border collie eller liknende på agilitybanen, tror jeg du vil se det annerledes. De hopper og bjeffer og gir alt - nettopp fordi de har det kuult!

 

Hvorfor er det forresten mot en hunds "prinsipper" å hoppe hinder eller ligge på kommando? Hva legger du i prinsipper? Det er jo ikke som om vi kler dem opp i solbriller og caps, noe som er helt unaturlig for hunden!

 

Nei, trening av hund er jeg sikker på at hunden ikke har vondt av! Heller tvert i mot! Har sett resultatet av hund uten noe trening, de kan bli aggressive og selvdestruktive fordi de har for mye energi de ikke får brukt! :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...