Gå til innhold

Kjæledyret ditt! Modem Warning.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
litt festlig med en moderator som ikke kan reglene og QUOTER bilder..*raportere*

6707746[/snapback]

Djesus, unnskyld at jeg er menneskelig og kan glemme en regel eller to en gang iblant. Jeg får gjøre emg selv til en robot som poster eprfekt gang på gang. Men men, er vist fjernet nå, så da har det vel ingenting å si. Og jeg skal selvfølgelig prøve å huske bedre på dette neste gang.

Lenke til kommentar

Bror min har søstera til min kattepus... (Bilda er klikkbare)

 

dscn2531th9.th.jpg dscn2526cr0.th.jpg dscn2530wy1.th.jpg dscn2528ya8.th.jpg

 

Sjekk dei klørne da! ikkje rart det gjer vondt når dei hopper halveges opp og klarter resten opp i fanget... auch!...

 

Min kattepus --> dscn2505rrg4hw1.th.jpg

 

(Den har eg posta før her foresten.

 

Fant eit anna bilde av kattepusen når den var litt småtrøtt... ---> dscn2513xi5.th.jpg

 

Drikker noken av deres katter av springen? Min gamle pus gjorde, og den nye er på veg.

 

Fant ein video på youtube av ein katt i vasken.. http://www.youtube.com/watch?v=MfkP0E5QZPA litt snodig metode men...

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
Her er leopardgekkoen min!

I tillegg har jeg en Siberian Husky (hund), en blandingskatt, 2 dvergpapegøyer, en kartskilpadde, og en god del akvariefisk.

6684046[/snapback]

Har alltid hatt lyst på øgle egentlig. Eneste problemet er at jeg har fått intrykk av at du skal fore dem innsekter (levende eller daue) og jeg har insektsfobi så da er det et problem. Så hva slags mat er det egentlig slike firfirsler eter? Og kan man ta dem ut av buret og la dem klatre litt rundt gjerne på deg selv, uten at de dreper deg?

6707319[/snapback]

De fleste øgler er "kjøttetende", men det finnes unntak. Leopardgekkoen mater jeg med sirisser (samme type som folk mater taranteller med), og det som måtte dukke opp av insekter her hjemme.

Brodern har en "skjeggagam" som er delvis planteetende. Dvs at den kan spise stort sett bare grøntfor, men må ha en siriss e.l. av og til hvis man ikke gir den vitamintilskudd.

Hvis man er skikkelig ekkel kan man mate store øgler (25cm+) med små museunger... :ohmy:

Ellers så blir leopardgekkoen 25-30cm og kan fint krabbe rundt på deg. De blir ganske tamme, og liker å sitte i håndflaten din å varme seg. Det er litt ubehagelig hvis de kraber innenfor klærne, da de har veldig skarpe klør. En leopardgekko biter ikke mennesker, men kan slå med halen hvis den blir redd.

 

Edit: Ellers så må det jo være helt perfekt for en som ikke liker insekter å se de ekle krypene forsvinne inn i gapet på kjeledyret ditt!

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar
Drikker noken av deres katter av springen? Min gamle pus gjorde, og den nye er på veg.

 

6709498[/snapback]

 

Mange av våre katter simpelthen elsker å drikke fra springen, og noen liker også å sove i vasken.

Har en katt som hetter sondre, og er helt vill etter vann, må flytte han til et annet vann fordi han er i veien når vi skal fylle på skålene.

 

Ja, også har vi funnet ut at kattene kan drikke vann fra flaske, slik som hamster og andre gnagere har i burene sine.

 

Blir mye enklere å vanne kattene, og de har hele tiden rent vann og slipper å få hår\skitt i vannet.

Lenke til kommentar
De fleste øgler er "kjøttetende", men det finnes unntak. Leopardgekkoen mater jeg med sirisser (samme type som folk mater taranteller med), og det som måtte dukke opp av insekter her hjemme.

Brodern har en "skjeggagam" som er delvis planteetende. Dvs at den kan spise stort sett bare grøntfor, men må ha en siriss e.l. av og til hvis man ikke gir den vitamintilskudd.

Hvis man er skikkelig ekkel kan man mate store øgler (25cm+) med små museunger... :ohmy:

Ellers så blir leopardgekkoen 25-30cm og kan fint krabbe rundt på deg. De blir ganske tamme, og liker å sitte i håndflaten din å varme seg. Det er litt ubehagelig hvis de kraber innenfor klærne, da de har veldig skarpe klør. En leopardgekko biter ikke mennesker, men kan slå med halen hvis den blir redd.

 

Edit: Ellers så må det jo være helt perfekt for en som ikke liker insekter å se de ekle krypene forsvinne inn i gapet på kjeledyret ditt!

6709946[/snapback]

Jo, men det var dette med at jeg ikke tar i insekter. Er det noen smarte måter å mate dem emd insekter på uten at man må ta på dem? Og en annen ting. Hvor mye koster det med mat, og hva slags bur er å foretrekke? En siste ting. Trenger disse øglene noe helsesjekk iblant? isåfall, hvor mye koster dette?

 

Edit: Har nå funent ut at det er ulovlig å holde reptiler i Norge. Eneste unntaket er et par varianter av skilpadde, som man da må søke om lov til å holde i hus. Dette må man søke til mattilsynet om, og søknaden blir som regel bare invilglet dersom man har allergi.

 

Kan også opplyse om at Norge er det eneste landet i Europa som har forbud mot hold av reptiler av privatpersoner noe som sier noe om folkene og ikke minst staten her i landet. Hvorfor i all verdens rike land skal man ikke få ha reptiler?

Lenke til kommentar
De fleste øgler er "kjøttetende", men det finnes unntak. Leopardgekkoen mater jeg med sirisser (samme type som folk mater taranteller med), og det som måtte dukke opp av insekter her hjemme.

Brodern har en "skjeggagam" som er delvis planteetende. Dvs at den kan spise stort sett bare grøntfor, men må ha en siriss e.l. av og til hvis man ikke gir den vitamintilskudd.

Hvis man er skikkelig ekkel kan man mate store øgler (25cm+) med små museunger... :ohmy:

Ellers så blir leopardgekkoen 25-30cm og kan fint krabbe rundt på deg. De blir ganske tamme, og liker å sitte i håndflaten din å varme seg. Det er litt ubehagelig hvis de kraber innenfor klærne, da de har veldig skarpe klør. En leopardgekko biter ikke mennesker, men kan slå med halen hvis den blir redd.

 

Edit: Ellers så må det jo være helt perfekt for en som ikke liker insekter å se de ekle krypene forsvinne inn i gapet på kjeledyret ditt!

6709946[/snapback]

Jo, men det var dette med at jeg ikke tar i insekter. Er det noen smarte måter å mate dem emd insekter på uten at man må ta på dem? Og en annen ting. Hvor mye koster det med mat, og hva slags bur er å foretrekke? En siste ting. Trenger disse øglene noe helsesjekk iblant? isåfall, hvor mye koster dette?

 

Edit: Har nå funent ut at det er ulovlig å holde reptiler i Norge. Eneste unntaket er et par varianter av skilpadde, som man da må søke om lov til å holde i hus. Dette må man søke til mattilsynet om, og søknaden blir som regel bare invilglet dersom man har allergi.

 

Kan også opplyse om at Norge er det eneste landet i Europa som har forbud mot hold av reptiler av privatpersoner noe som sier noe om folkene og ikke minst staten her i landet. Hvorfor i all verdens rike land skal man ikke få ha reptiler?

6712932[/snapback]

En kompis av meg hadde tarantell som han matet med sirisser tror jeg. Han fikk en pose med sirisser på dyrebutikken, så bare helte han de oppi til edderkoppen. Skal ikke måtte ta i de.

Lenke til kommentar
De fleste øgler er "kjøttetende", men det finnes unntak. Leopardgekkoen mater jeg med sirisser (samme type som folk mater taranteller med), og det som måtte dukke opp av insekter her hjemme.

Brodern har en "skjeggagam" som er delvis planteetende. Dvs at den kan spise stort sett bare grøntfor, men må ha en siriss e.l. av og til hvis man ikke gir den vitamintilskudd.

Hvis man er skikkelig ekkel kan man mate store øgler (25cm+) med små museunger... :ohmy:

Ellers så blir leopardgekkoen 25-30cm og kan fint krabbe rundt på deg. De blir ganske tamme, og liker å sitte i håndflaten din å varme seg. Det er litt ubehagelig hvis de kraber innenfor klærne, da de har veldig skarpe klør. En leopardgekko biter ikke mennesker, men kan slå med halen hvis den blir redd.

 

Edit: Ellers så må det jo være helt perfekt for en som ikke liker insekter å se de ekle krypene forsvinne inn i gapet på kjeledyret ditt!

6709946[/snapback]

Jo, men det var dette med at jeg ikke tar i insekter. Er det noen smarte måter å mate dem emd insekter på uten at man må ta på dem? Og en annen ting. Hvor mye koster det med mat, og hva slags bur er å foretrekke? En siste ting. Trenger disse øglene noe helsesjekk iblant? isåfall, hvor mye koster dette?

 

Edit: Har nå funent ut at det er ulovlig å holde reptiler i Norge. Eneste unntaket er et par varianter av skilpadde, som man da må søke om lov til å holde i hus. Dette må man søke til mattilsynet om, og søknaden blir som regel bare invilglet dersom man har allergi.

 

Kan også opplyse om at Norge er det eneste landet i Europa som har forbud mot hold av reptiler av privatpersoner noe som sier noe om folkene og ikke minst staten her i landet. Hvorfor i all verdens rike land skal man ikke få ha reptiler?

6712932[/snapback]

En kompis av meg hadde tarantell som han matet med sirisser tror jeg. Han fikk en pose med sirisser på dyrebutikken, så bare helte han de oppi til edderkoppen. Skal ikke måtte ta i de.

6714409[/snapback]

Det meste dere sier stemmer... Skal du ha en øgle (eller slange, eller frosk(!) for den saks skyld, må dere enten "importere" selv i hanskerommet på bilen eller i ryggsekken på toget, eller kjøpe av noen som driver avl privat i norge. Det er et enormt marked for dette, men prisene er allikevel greie siden de som driver med dette virkelig brenner for at hold av reptiler skal bli så utbredt at politikerene må godta det til slutt.

En gekko spiser såpass mye at det blir upraktisk å kjøpe 3 og 3 sirisser i en pose for å mate annen hver dag. Selv kjøper jeg esker med 150stk og har i en plastboks som er laget for dette på ca 2-3 liter. Her er det bare å helle dem nedi terrariet, og det eneste du må kjøre er å bytte ut en skive eple eller appelsin (insekter trenger vann og sukker for å overleve) et par ganger i uka.

Leo'en min bor i et terrarium (akvarium med heldekkende lokk uten fluktmuligheter, men allikevel lufting), med varmematte under 1/3 av bunnen, og en UV-spot som står på om dagen (for å simulere sollys, og skape temperaturforskjell).

De skal ikke på noen faste legesjekker, og er ikke spesielt plaget av sykdommer (vitamin / kalkmangler forekommer blandt de som bare forer med grønt, men kosttilskudd selges hos praktisk talt alle zoo-butikker). Forøvrig har veterinærer IKKE rapporteringsplikt (jeg fikk masse hjelp første gangen skilpadde skulle legge egg), og mange begynner å få ganske god peiling på reptiler.

Nå er det bare å gi meg advarsel eller tvangsredigere innlegget mitt for å oppfordre til ulovlig virksomhet, men de som er interessert i mer info om hvordan man holder reptiler og hvor man skaffer dem i Norge kan bare sende en PM til meg. Er også gode sjangser for at Leo blir med som personlig maskot og privat vaktbikkje under HW-LAN...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...