Gå til innhold

Kalkulator - Utregning av mattestykke [LØST]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet at du er glad i meg uansett, Daniel :p

 

Åja, så vi tar den tonen nå. Petter.

 

 

 

;)

 

 

 

 

Det har ikke slått dere at vi er litt nerder?

Har det tatt deg så lang tid å finne det ut? :cool:

 

Nerder? Hvor?

 

Ingen her er nerder, det er resten av verden som er uvitende :ph34r:

Lenke til kommentar

Kaller du meg pyse? jeg tøff! jeg kan ikke et ord Virtual Basik, og vet ingenting om hvor utrolig teit Visule Bacik egentlig er.

For eksempel så aner jeg ingenting om hvor teit casting er der, og at det er alt for snilt på syntaksen.

Jeg vet ingenting om datamaskiner overhode, fordi jeg er tøff.

Lenke til kommentar
Kaller du meg pyse? jeg tøff! jeg kan ikke et ord Virtual Basik, og vet ingenting om hvor utrolig teit Visule Bacik egentlig er.

For eksempel så aner jeg ingenting om hvor teit casting er der, og at det er alt for snilt på syntaksen.

Jeg vet ingenting om datamaskiner overhode, fordi jeg er tøff.

HA! Visual Basic er for pyser. C er for enda værre pyser

 

En utfordring er en skikkelig runde CBM64 Basic der det meste er POKE og PEEK. Da tenker jeg dere får bryna kunnskapen litt.

 

er har dere et mikro eksempel på et program for tøffinger!

 

10 print chr$(147)
20 poke 646, int(rnd(1)*255 + 1)
30 poke 53281, int(rnd(1)*255 + 1) : poke 53280, int(rnd(1)*255+1)
40 print chr$(255);
50 goto 20

Tenker jeg satt jeg. Her har vi et skikkelig godt eksempel på selvforklarende kode.

 

 

HA! Dere vet ikek engang hva en nerd er :-)

Lenke til kommentar

QuickBasic 4.5

DEFINT A-Z
SUB memcopy (fromseg%, fromoffset%, toseg%, tooffset%, bytes%)
 asm$ = ""
 asm$ = asm$ + CHR$(85)
 asm$ = asm$ + CHR$(137) + CHR$(229)
 asm$ = asm$ + CHR$(30)
 asm$ = asm$ + CHR$(139) + CHR$(70) + CHR$(10)
 asm$ = asm$ + CHR$(142) + CHR$(192)
 asm$ = asm$ + CHR$(139) + CHR$(70) + CHR$(14)
 asm$ = asm$ + CHR$(142) + CHR$(216)
 asm$ = asm$ + CHR$(139) + CHR$(118) + CHR$(8)
 asm$ = asm$ + CHR$(139) + CHR$(126) + CHR$(12)
 asm$ = asm$ + CHR$(139) + CHR$(78) + CHR$(6)
 asm$ = asm$ + CHR$(243)
 asm$ = asm$ + CHR$(164)
 asm$ = asm$ + CHR$(31)
 asm$ = asm$ + CHR$(93)
 asm$ = asm$ + CHR$(203)
 WAIT &H3DA, 8
 DEF SEG = VARSEG(asm$)
CALL Absolute(BYVAL fromseg%, BYVAL fromoffset%, BYVAL toseg%, BYVAL tooffset%, BYVAL bytes%, SADD(asm$))
 DEF SEG
END SUB

Dette er memcpy rutine skrevet i maskinkode i QB

Jeg skratter høylytt av PEEK og POKE :)

 

Nå har ikke jeg skrevet dette helt selv da.. :/

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Grisekult!!! ;-)

Ville gjort det på samme måten i CBM Basic, men med READ og DATA

10 let SubAdr = 49152
15 let peker = 0
20 rem leser maskinkoden
30 read a$
35 if a$="*" then goto 100
40 poke SubAdr+peker,val(a$)
50 let peker = peker + 1
60 goto 30
70 data 85, 137,...... o.s.v. (men for 6502 kode selvsagt, gadd ikke slå opp)
100 print"Ferdig! bruk SYS 49152 for å starte"
110 print"POKE start adresse inn på 49200, antall byte på 49202 og ny adresse på 49204"

 

HIHI! Ikke nok med at den lager en funksjon i minnet som kan kalles, men den er også resistent. Den overlever alt med unntak av strømbrudd ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...