Laffe Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Heisann. Jeg vurderer å kjøpe meg en ekstern hardisk (første gang, haha), men aner ikke hva jeg skal gå for. Jeg har hørt veldig mye om eksterne og hva som kan skje, tapt data osv.. Men jeg trenger en akkurat nå, for å avlede litt gbs fra bærbaren. Så, er det noen gode eksterne dere anbefaler (jaja, klar over at det ikke er 100% safe) ? max: 1000 Takk ; ) Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 For noen måneder var jeg i samme situasjon som deg, jeg bare måtte ha en ekstern harddisk. Så jeg bare gikk og kjøpte denneMaxtor 500GB (jada, vet at det er elkjøp). Jeg ble faktisk kjempefornøyd! Ikke èn byte har forsvunnet. Overføringshastigheten er helt grei (ca 25mb/s) Den er å anbefale. Lenke til kommentar
pxK Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Hvor stor disk leter du etter? Fikk selv en sånn idag og syns den er topp så langt. (min første extern disk og) Overførte filer på 50gb og hastigheten var 20-25mbit hele tiden. Men som jeg sa, spørs hvor stor den skal være Endret 22. juli 2008 av pxK Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Maxtor 500GB som elkjøp annonserer med er en bra disk, ingenting å være redd for iallefall.. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Nå veit jeg ikke hvor mye gb man får for 1000kr, men 500gb hadde jo vært litt greit Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) er et godt tilbud dette på elkjøp 1 gb per krone, ganske bra value... Endret 22. juli 2008 av vargaz Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Uansett hva du velger å kjøpe, ikke kjøp Western Digital MyBook Pro 500gb... Usikker på om dette gjelder alle WD sine harddisker, men jeg har mistet mye data takket være lite støtte og dårlig funksjonalitet fra harddiskens side. Ikke fornøyd med kjøpet, men watcha gonna do Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Jau, så på maxtoren.. men jeg vil ha flere andre "utvalg" før jeg bestemmer meg Er noen av LaCie 500GB eksterne hardisker gode ? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 750GiB WD fra netshop på tilbud. hvis du er veldig redd for å miste data så kan du kjøpe deg en ekstern hardisk i raid. noen andre kan forklare litt mer om dette siden eg ikke e den beste til det. Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg har Western Digital My Book 500Gb og jeg er stor fornøgd. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Hvis du vil ha noe som er litt mer robust med tanke på data , ikke velg 3.5" disk basert , men 2.5" basert og kjøp kabinett + disk selv. 2.5" disker er laget for å tåle mere G og rystelser enn stasjonære 3.5" disker. Man setter ihop denne på 5 minutter. Forslag til under 1000 lappen. En slik: ICYBOX ekstern 2,5" harddisk kabinett . type IB-221StU-B . 118,- - Support 2,5“ SATA hard disk (up to 9,5mm height, no capacity limit) http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=83453 2.5" Hitachi Travelstar 5K320 SATA 320GB . 848,- http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=96416 Endret 22. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
KAS Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Og for de som måtte lure på hvorfor man bør kjøpe disk og kabinett hver for seg, er forklaringen som følger: Ved feil på eksterne disker er det oftere printkortet i kabinettet det er feil på enn selve disken (sier jo litt om kvaliteten på disse kortene). Hvis man skal returnere disken for å få ny på garanti, står man uten mulighet til å kjøre datarecovery eller overskrive eventuelle sensitive data på disken før man leverer den inn uten å ta disken ut av kabinettet. Gjør man det er garantien brutt på både disk OG kabinett, og det vil da koste i form av nytt kabinett i første omgang og ny disk i fortsettelsen om den skulle ryke. Det kan tyde på manglende erfaring eller sviktende hukommelse når folk anbefaler Maxtor uten å blunke i denne tråden. Før Maxtor ble kjøpt opp av Seagate og OneTouch-serien dominerte markedet, flommet dette forumet (og andre liknende fora rundt i verden, for den del) bokstavelig talt over av folk som hadde problemer med diskene deres. Etter at de nå har kommet på banen igjen med Basics og OneTouch 4, har de samme problemstillingene begynt å dukke opp igjen. Bare sist uke var det vel 3 slike tråder på samme side i "Lagringsmedier". "Maxtor" har 0 tillit hos meg. Endret 25. juli 2008 av KAS Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Okok. Da har jeg noen par spørsmål angående det. Hvordan funker det? er det bare til å koble hardisken rett inn på kabinettet og deretter koble til pcn? eller er det noe jeg må gjøre først, formatere eller noe slikt? Og er det noe jeg må gjøre for at hardisken skal funke både på windows og mac ? Takk : ) Edit: Leste at kabinettet supporta det.. Så vil det si at jeg da kan bare koble hardisken og deretter bruke den? Endret 25. juli 2008 av laffe Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Du har ikke tilfeldigvis en disk liggende? Da kan denne være noe for deg. Lenke til kommentar
-Fersken- Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Vurdere nå å kjøpe meg en 750 GB ekstern hardisk å har sett på Netshop sitt tilbud på Western Digital My Book Studio Ed. 750GB menn lure også på Seagate FreeAgent PR 750 GB noken som veit om det e noke forskjell på dei? Lenke til kommentar
-Fersken- Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 ingen som har nokre anbefalingar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå