Gå til innhold

Grafikkfeil i PS3-spill eller feil med min PS3?

Anbefalte innlegg

Etter en del timer spilling av spesielt MGS4 og GTA IV, har jeg oppdaget noe jeg tror er enten en irriterende grafikkfeil eller en feil som bare gjelder min PS3.

GTA IV:

Når det begynner å regne i GTA IV, blinker på det hvitt ute på sidene av skjermen! Det virker som om at det er forstyrrelser i bildet på en måte. Dette skjer bare når det blir uvær i spillet. Virker som om PS3 "sliter" med å holde spillverdenen oppe når det regner og tordner i spillet, og at det derfor skjer slike "grafikkfeil" i spillet. Det er også litt vanskelig å legge merke til de, men nå ser jeg disse feilene hele tiden!

MGS4:

Når det er mye action i spillet (f.eks. i Act 2, når du er sammen med opprørerne, for å komme til neste mål som er en "energy-plant"), blinker alt plutselig hvitt en gang! Dette kan skje flere ganger, men bare når det skjer mye på skjermen! Av og til virker det som om "omrisset" av naturen, fiendene og alt annet på skjermen forsvinner kjapt og kommer tilbake igjen. Andre ganger er det bare et kjapt, hvitt/grått "blink" som kommer...

Vet ikke om dere forstod det jeg har prøvd å fortelle, men tror dere at det kan være noe feil med min 1 måned gammel PS3 (40 GB)? Eller er dette feil som skal være i spillene? Noen som har opplevd lignende? Det er som sagt noe vanskelig å legge merke til disse mulige feilene, men jeg har lagt veldig merke til dette i det siste...

Endret av SirKenneth89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Dette skjer bare når det blir uvær i spillet."

"Det er også noe vanskelig å legge merke til de"

" måtte se nøye etter før jeg la merke til det."

Dette kan umulig være et stort problem da. Men jeg har heller ikke lagt merke til dette, hverken i MGS4 eller i GTA IV. Om dette er fordi det ikke skjer på min maskin eller fordi det er så vanskelig å legge merke til, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Både MGS4 og GTA IV har FPS-drops ja. Når det skjer mye på skjermen, pleier det å komme FPS-drops i MGS4, men ikke så mye utenom! Og det er omtrent på dette tidspunktet at det av og til blinker hvitt på bygninger, gresset osv...

GTA IV har også FPS-drops når det skjer mye på skjermen eller når man kjører fort, men ser ikke denne "grafikkfeilen" da. Men når tordenværet kommer, blinker det noe som ikke er lynet i spillet...

Prøv å se etter når dere spiller GTA IV eller MGS4!!!

Endret av SirKenneth89
Lenke til kommentar

Er fps drops både i MGS4 og GTAIV men sjeldent, kun når det er mye på skjermen.

GTAIV kan jeg enkelt presse ned helt til 1 fps i sekundet om jeg vil, bare samle den verste kjedekollisjonen og få 2-3 helikopter samtidig inn i alt dette kaoset :p

Lenke til kommentar
Høres ut som det er noe feil med maskina og ikke spilla. Jeg hadde sendt den inn.

Vil helst ikke vente måneder på en ny/reparert... Det har jeg gjort nok ganger med både PS3 og 360. Men kan jeg heve hele kjøpet på grunnlag av en slik feil med maskinen?

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd meg på en full gjennoppretting av PS3en, men fortsatt blinker det i disse to spillene! Jeg er overbevist om at det er noe feil med maskinen, siden dere eller andre ikke har disse feilene!

Så da er det bare å si farvel til dritt-PS3en i 2-3 måneder, og vente på PS3 nummer 3... :thumbdown:

Endret av SirKenneth89
Lenke til kommentar

Det er GPU i PS3 maskina di som enten er defekt eller som det blir for varmt for...det du ser kalles for artifacts.

Om du googler ang dette så ser du det skjer for både PS3 og X360 brukere. Om maskinen din ikke stå i en åpen plass så prøv å flytt den. Om det er voldsomt varmt på rommet/stua di så hjelper ikke akkurat dette...det er ca 37 grader her i stua så du kan tenke deg varmen som blir i PS3 maskinen om den ikke får nok luft.

Så det første om du ikke alt har gjort det er å sette den slik at den får masse luft. Om det ikke hjelper så er GPU i maskina allerede svidd og du må ha en ny maskin.

Lenke til kommentar
Det er GPU i PS3 maskina di som enten er defekt eller som det blir for varmt for...det du ser kalles for artifacts.

Om du googler ang dette så ser du det skjer for både PS3 og X360 brukere. Om maskinen din ikke stå i en åpen plass så prøv å flytt den. Om det er voldsomt varmt på rommet/stua di så hjelper ikke akkurat dette...det er ca 37 grader her i stua så du kan tenke deg varmen som blir i PS3 maskinen om den ikke får nok luft.

Så det første om du ikke alt har gjort det er å sette den slik at den får masse luft. Om det ikke hjelper så er GPU i maskina allerede svidd og du må ha en ny maskin.

Jeg har HDTVen og PS3 på en tv-benk, PS3en ligger i hylla under TVen. Det er ikke noe som stenger for maskinen hvis en tenker på luft og sånt, og det pleier ikke bli altfor varmt på rommet mitt heller.

Skal prøve å flytte maskinen slik at den får mer luft, men tviler på at det hjelper. Tror faktisk at PS3en min har hatt denne feilen fra den dagen jeg fikk den, bare at jeg har lagt enda mer merke til feilen nå i det siste!

Men du er "sikker" på at din teori kan være riktig? Jeg har ikke peiling altså, men hvis det du sier stemmer, kan jeg sikkert fortelle det til Sony eller butikken som jeg eventuelt må levere den inn til.

Det er også litt merkelig at jeg ikke merker disse feilene på de andre PS3-spillene mine, som er R&C, Uncharted, Motorstorm og COD4. Feilene kommer bare når det skjer mye på skjermen i spillene GTA IV og MGS4

Lenke til kommentar
Mulig GTA IV og MGS4 krever mer enn de andre spillene dine, slik at det oppstår mer varme. Du kan ihvertfall prøve å lufte den mer, å se om det hjelper! :)

Har prøvd å lufte konsollen + ha en vifte som blåser vekk lufta som kommer fra PS3en, men dessverre ser jeg fremdeles denne feilen :( Kan jeg gå å heve kjøpet på grunnlag av at jeg ikke vil vente i måneder på reperasjon?

Lenke til kommentar
Kanskje det kan være tv'en som det er no galt med?

Det har jeg funnet ut at det ikke er, har prøvd PS3en på den 2 år gamle HDTVen + en ny full HD som jeg kjøpte for tre uker siden, og feilene vises på begge to. Og har til og med koblet PS3en til en vanlig SDTV, men også her ser jeg disse feilene :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...