Nik Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Hei, Har Get nett desverre (sameier bestemmer dette) og er på nett av og til med kabel rett i modem (når Get virker) Bruker en Zyxel trådløs ruter (Zyair G-2000) men kommer ikke på nett trådløst. Har lest mye om at det tar lang tid for Get modem å gi ut IP til nyttilkoblet enhet, så jeg ventet nesten en time før jeg koblet det opp og startet med modem, ruter og restatt laptop. Ingen Internett eller IP i ruter eller laptop. Prøvde også manuell release av IP, men hjalp ikke. Bra connection til ruter, den viser til og med "connected" når det burde stått "limited connection" ettersom jeg jo ikke har IP. Kobler Get moden inn i WAN inngangen på ruter, prøvde inn i LAN også, men intet virker. Bruker vanlig nettkabel, skal vel ikke bruke krysset kabel her? Ruter var før brukt på Telenor og funket bra, så jeg tror feilen er at det er noen settinger i ruter som må endres. Jeg har: - satt den til DHCP - automatisk allokere IP fra ISP - fjernet passord og gammel online pålogging - satt den til PPP over Ethernet (rett?) Men det kan være at Get har flere eller andre parametere ? Noen tips om hva feilen kan være som gjør at Get modem ikke gir IP til ruter? TAKKER! Endret 22. juli 2008 av Nik Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Sjekk om du kan klone macadresse i routeren. Alternativt så resett modem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå