Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Usikker på fulltastatur eller ikke, men begge disse appelerer til meg - men det er noen 'men' med begge to. E71 har fulltastatur noe som gjør det både til et minus og et plus. G900 har så vidt jeg har lest ikke super3G noe som er et minus. Begge har modem, og god epost løsninger.

-HTC sin diamond lurer også i bakgrunn..

 

Heller litt mot E71.

 

-hvem har erfaringer, gode og/eller dårlige?

 

 

_______________________________

ØrnTeddy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Usikker på fulltastatur eller ikke, men begge disse appelerer til meg - men det er noen 'men' med begge to. E71 har fulltastatur noe som gjør det både til et minus og et plus. G900 har så vidt jeg har lest ikke super3G noe som er et minus. Begge har modem, og god epost løsninger.

-HTC sin diamond lurer også i bakgrunn..

 

Heller litt mot E71.

 

-hvem har erfaringer, gode og/eller dårlige?

 

Jeg henger meg på her. Har ikke vært noen nokia man før. Er speiselt interessert i netbrowseren og hvor god den er.

_______________________________

ØrnTeddy

Lenke til kommentar

Fulltastaturet anbefales at du prøver ut først. Det er litt smått, men det er ikke noe problem å kjenne forskjellen mellom tastene. Dvs med litt trening bør du treffe:) E71 stiller også med GPS, utførelse i metall og det jeg oppfatter som et mye mer logisk og raskt menysystem.

 

G900 derimot stiller sterkt med touchscreen og 5MP kamera.

 

Spør du meg blir det et spørsmål om hva du kommer til å sette mest pris på, spesielt hvis du kan leve med tastene på E71.

Lenke til kommentar
Fulltastaturet anbefales at du prøver ut først. Det er litt smått, men det er ikke noe problem å kjenne forskjellen mellom tastene. Dvs med litt trening bør du treffe:) E71 stiller også med GPS, utførelse i metall og det jeg oppfatter som et mye mer logisk og raskt menysystem.

 

G900 derimot stiller sterkt med touchscreen og 5MP kamera.

 

Spør du meg blir det et spørsmål om hva du kommer til å sette mest pris på, spesielt hvis du kan leve med tastene på E71.

 

Takker for svar fra begge, kan virke som jeg bør ta begge telefonene noe mer i fysisk øyesyn og teste dem LIVE rett og slett. Har hatt SE lenge og kjenner deres menyer, dog tar det sjelden lang tid å gjøre seg kjent med et nytt.

 

Da telf skal brukes hyppig i jobb vil jeg tro at Nokia E71 vil være best egnet, men jeg må innrømme at valg av telf ofte (for meg) tas litt på magefølelse også. Ikke spør hvorfor, men dog under forutsetning av at telf har de generelle brukerområdene/grensesnittene.

Lenke til kommentar
Takker for svar fra begge, kan virke som jeg bør ta begge telefonene noe mer i fysisk øyesyn og teste dem LIVE rett og slett. Har hatt SE lenge og kjenner deres menyer, dog tar det sjelden lang tid å gjøre seg kjent med et nytt.

 

Da telf skal brukes hyppig i jobb vil jeg tro at Nokia E71 vil være best egnet, men jeg må innrømme at valg av telf ofte (for meg) tas litt på magefølelse også. Ikke spør hvorfor, men dog under forutsetning av at telf har de generelle brukerområdene/grensesnittene.

 

Live test er definitivt avgjørende. Jeg har selv puslet litt med begge.

 

G900 bruker menysystem kjent fra P990i, P1i osv. Hvis du har brukt det, og likte det, så kjører du på. Personlig syns jeg det fortsatt fremstår som tregt. Men det er sikkert noe de forbedrer i programvare i fremtiden. Telefonen har uansett fin størrelse og god kvalitet på kameraet!

 

E71 har kjempegod byggekvalitet, det må virkelig understrekes. Liten i forhold til spesifikasjonene! Jeg vurderte å bruke en slik selv, men jeg skriver mye mindre meldinger enn jeg ringer; konklusjonen ble at behovet for godt talltastatur ble større enn trangen til å vandre rundt med QWERTY.

Lenke til kommentar
E71 har kjempegod byggekvalitet, det må virkelig understrekes. Liten i forhold til spesifikasjonene! Jeg vurderte å bruke en slik selv, men jeg skriver mye mindre meldinger enn jeg ringer; konklusjonen ble at behovet for godt talltastatur ble større enn trangen til å vandre rundt med QWERTY.

 

jeg sendte heller ikke veldig mye meldinger før jeg kjøpte E71, men nå bruker jeg telefonen til mye jeg aldri gjorde før, men hadde mulighet til. Feks skriver jeg lynraskt notater, handlelister, mail, surfer på nettet og bruker MSN. Inntasting av adresser til GPS går også som en lek. Talltastatur bruker jeg jo nesten aldri, kun når jeg skal legge inn nye navn i telefonboka. Skal jeg ringe noen skriver jeg bare starten på navnet til den jeg skal ringe, eller bruker telefonboken.

Lenke til kommentar
jeg sendte heller ikke veldig mye meldinger før jeg kjøpte E71, men nå bruker jeg telefonen til mye jeg aldri gjorde før, men hadde mulighet til. Feks skriver jeg lynraskt notater, handlelister, mail, surfer på nettet og bruker MSN. Inntasting av adresser til GPS går også som en lek. Talltastatur bruker jeg jo nesten aldri, kun når jeg skal legge inn nye navn i telefonboka. Skal jeg ringe noen skriver jeg bare starten på navnet til den jeg skal ringe, eller bruker telefonboken.

 

Godt poeng! :) Har du fulltastatur vokser vel behovet etter tilgjengeligheten?

 

Det hviler uansett litt på hvorvidt tastene blir for små for brukeren:)

Lenke til kommentar

Det sies at det å skrive meldinger, notater o.l går like fort på qwerty som på ordinært tastatur for de som er godt trente. Normalt går det fortere med ordniært tastatur. E66 ble nevnt som eksempel, like rask å skrive på som E71. Jeg har prøvd begge, E71 er ikke for di med håndverkerfingre eller brede ttoommlleerr.

 

Jeg valgte ganske raskt E66 etter å ha testet dem ved siden av hverandre, bare 100 lappen dyrere er den også.

Lenke til kommentar
Det sies at det å skrive meldinger, notater o.l går like fort på qwerty som på ordinært tastatur for de som er godt trente. Normalt går det fortere med ordniært tastatur. E66 ble nevnt som eksempel, like rask å skrive på som E71. Jeg har prøvd begge, E71 er ikke for di med håndverkerfingre eller brede ttoommlleerr.

 

Jeg valgte ganske raskt E66 etter å ha testet dem ved siden av hverandre, bare 100 lappen dyrere er den også.

 

Hvit eller grå? Unektelig raff telefon det der. Er det noe spesielt med tastene under skjermen? Er det en sånn navikey ala N78? Rakk ikke å trykke på en slik før vi solgte de to vi hadde.

Lenke til kommentar
Hvit eller grå? Unektelig raff telefon det der. Er det noe spesielt med tastene under skjermen? Er det en sånn navikey ala N78? Rakk ikke å trykke på en slik før vi solgte de to vi hadde.

 

Jeg bruker E71 (forøvrig grå, fantastisk fin) og er strålende fornøyd. Tastene under skjermen er svært gode for mine fingre, og fem-veis navitast fungerer ypperlig (og milevis bedre enn på N78). Jeg hadde ikke vært i tvil om valg av telefon hvis det er disse to det står mellom, først og fremst fordi E71 er mye raskere i menyene og i tillegg har et lekkert og brukervennlig design.

 

Les forøvrig min test av E71 her ;)

 

Mvh Pål

Lenke til kommentar

Prøvde å svare deg på VGD også, så bare limer inn svaret mitt her jeg. ;)

"Jeg har prøvd begge en hel dag og jeg heller mer til G900. E71 med sitt fulltastatur er veldig kul og man innbiler seg at det går fort å skrive med det, men jeg skriver en god del kjappere med vanlige taster.

 

Er ikke bare det som gjør at jeg foretrekker G900. Jeg synes kombinasjonen med vanlige menytaster og touch-skjerm fungerer veldig godt. Notat- og kalender-funksjonen fungerte veldig bra med denne kombinasjonen.

 

G900 er også noe mer lommevenlig, selv om det ikke er argument nok til å utelukke E71, så stor er den ikke. Byggekvaliteten på E71 er til gjengjeld en god del bedre enn på G900.

 

Kameraet er også bedre på G900 og tredjepartsprogrammer skal nok gå greit å legge inn, dersom man trenger det.

 

Tror egentlig jeg har overtalt meg selv til å kjøpe G900 nå. :p

 

Husk at du også har E66 som et alternativ."

Lenke til kommentar

Kommer tilbake fra Elkjøp nå etter å ha byttet min G900. Jeg angret på kjøpet og vil egentlig ikke anbefale den til noen. Grunnene er enkle for min del:

 

- UTROLIG treig (noe som kan fikses med evt firmware, men det blir ikke stor forskjell.)

- Kameraet skuffer i alle omgivelser

- Touch screen er kult i starten, men fungerer ikke så optimalt når telefonen generelt er så treig som den er

- UIQ3 har ikke nok nedlastbart gratis programvare

- Håndskriftsgjennkjenning og T9 kan ikke benyttes samtidig når man skriver SMS osv

 

Nå sitter jeg igjen med 3168 kroner som skal investeres (kanskje litt dårlig ord hehe) i en annen mobil, men er selv ganske usikker på hvilken. Uansett her fikk du min mening om det var nyttig eller ikke ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...