AnaXyd Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Heisann! Så litt rundt på nettet, og fant noen spennende produkter til min bil. Jeg har nemlig en Toyota Celica '96 mod, 1,8l (T20, (ST/AT200) ) som har manuell lås. Syntes det er ekstremt tungvint, da jeg er omtrent oppvokst med disse fancy nøklene med små søte knapper som gjør fortryllende ting med bilen - nemlig låser den trådløst. Kjedelig å gå igjennom "alle" (har bare 2 dører) låsene når det finnes løsninger på dette der ute! Dessuten er det også mye morsomme ting som man kan ha på den trådløse enheten man har med seg. Enten starte bilen, "poppe" opp bagasjelokket osv. Og er man heldig, kan man få tak i en nøkkel som erstatter den gamle, som har knapper. Dumt å få enda en ting i nøkleknippet! Surfet litt rundt på nettet, og fant denne hendige siden RightClick. Rotet litt rundt, og fant dette produktet. Først tenkte jeg "WOW! Bra priser på dette her! rundt 300,- norske for et komplett sentrallåssystem? (frakten i tilegg, dog). Og dessuten ser det ut som det er bra produkter. I pakken jeg linker til får man med en nøkkel som har denne stilige "VAG" looken, som VW, Audi, Skoda osv har på sine nøkler. Fine er de, og jeg har lyst på en slik til min bil. Du kan til og med få riktig logo på den. (Toyota i mitt tilfelle). Og i tilegg, så jeg dette settet. Ser ut som det kan starte motoren fjernstyrt. Ikke at jeg har veldig bruk for dette, og at det er dumt å starte bilen om den står i gir. Men et fjernstyrt system er noe som er interessant for meg. Noen som har kjennskap til dette? Går det an å "overføre" nøkkelen min til den som kommer med settet? Og er dette bra sett? Veit dere om bedre sett? Hjelp, tips, forslag, innvendinger taes mot med stor takk! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Bump! Noen som veit om hva som skal til for å kunne bruke andre nøkler i bilen min? Tror jeg må kopiere over den brikken som sitter i mine nøkler, eller få Toyota til å gjøre det. Men er dette mulig? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hør med de som selger settene? Tar sikkert kortere tid å få svar fra dem enn å vente på at noen svarer her. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Så lenge du ikke skal forhåndsbetale er det jo verdt et forsøk Si gjerne fra om du bestiller, og evt hvordan produktet var. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Hør med de som selger settene? Tar sikkert kortere tid å få svar fra dem enn å vente på at noen svarer her. Har hørt med dem, men virker ikke som de forstår hva jeg spør etter. De bare refererer til en FAQ. Mulig jeg skal prøve å lese igjennom den en gang til, å se hva jeg får ut av det. Så lenge du ikke skal forhåndsbetale er det jo verdt et forsøk Si gjerne fra om du bestiller, og evt hvordan produktet var. Hva mener du? Jeg må vel forhåndsbetale? Skal holde dere oppdatert om jeg bestiller.. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Bestillte meg et sett for en liten stund siden! Det kom etter 3 dager!! Du bør ha koblingsskjemaet til sentrallåsen før du begynner å installere! Har funket ganske greit til med i værtfall! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 TRE dager?? Det er jo kjappere enn Komplett klarer å levere meg varer jo! Koblingsskjemaet følger jo med, gjør det ikke? Hvordan er nøklene som fulgte med? God kvalitet? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Det følger med el skjema som sier hvor kablene på boksen skal, men ikke hvilke kabler i bilen de skal på! Nøkklene har sånn passe kvalitet! Måtte ha litt lim på knappeplata da denne ble løsere etter litt bruk! Det var bare en bagatell! Trenger ikke å ta av plata heller! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 Aha, så hvordan fant du ut hvor kablene i bilen skulle hen? Har du en link til dette skjemaet? Nøkkelen er ikke som VW sine nøkler? Ikke lige god kvalitet? For de er jaggu meg solide og gode.. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Tror ikke du kan forvente at noe slikt jalla-mekk til fjorten kroner og femti er like solid som Audi-nøklene, nei. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Selve nøkklene er ganske solide! Det er kun knappeplata som faller av! Det har jeg ikke sett som et problem, litt lim på den å den sitter! Hadde ikke forventet så bra kvalitet siden det kun kostet 300kr Jeg brukte skjemaet til sentrallåsen som var i haynes-boka! Hvis du drar til et Toyota-verksted skriver de sikkert ut et koblingsskjema til deg! Endret 6. august 2008 av david_almli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå