Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trådløs sentrallås i min bil?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Så litt rundt på nettet, og fant noen spennende produkter til min bil. Jeg har nemlig en Toyota Celica '96 mod, 1,8l (T20, (ST/AT200) ) som har manuell lås. Syntes det er ekstremt tungvint, da jeg er omtrent oppvokst med disse fancy nøklene med små søte knapper som gjør fortryllende ting med bilen - nemlig låser den trådløst. Kjedelig å gå igjennom "alle" (har bare 2 dører) låsene når det finnes løsninger på dette der ute! Dessuten er det også mye morsomme ting som man kan ha på den trådløse enheten man har med seg. Enten starte bilen, "poppe" opp bagasjelokket osv.

Og er man heldig, kan man få tak i en nøkkel som erstatter den gamle, som har knapper. Dumt å få enda en ting i nøkleknippet!

Surfet litt rundt på nettet, og fant denne hendige siden RightClick.

Rotet litt rundt, og fant dette produktet.

120x120_clr60wplus.jpg

Først tenkte jeg "WOW! Bra priser på dette her! rundt 300,- norske for et komplett sentrallåssystem? (frakten i tilegg, dog).

Og dessuten ser det ut som det er bra produkter. I pakken jeg linker til får man med en nøkkel som har denne stilige "VAG" looken, som VW, Audi, Skoda osv har på sine nøkler. Fine er de, og jeg har lyst på en slik til min bil. Du kan til og med få riktig logo på den. (Toyota i mitt tilfelle).

Og i tilegg, så jeg dette settet. Ser ut som det kan starte motoren fjernstyrt. Ikke at jeg har veldig bruk for dette, og at det er dumt å starte bilen om den står i gir. Men et fjernstyrt system er noe som er interessant for meg.

Noen som har kjennskap til dette? Går det an å "overføre" nøkkelen min til den som kommer med settet? Og er dette bra sett? Veit dere om bedre sett?

Hjelp, tips, forslag, innvendinger taes mot med stor takk! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hør med de som selger settene? Tar sikkert kortere tid å få svar fra dem enn å vente på at noen svarer her.

Har hørt med dem, men virker ikke som de forstår hva jeg spør etter. De bare refererer til en FAQ. Mulig jeg skal prøve å lese igjennom den en gang til, å se hva jeg får ut av det.

Så lenge du ikke skal forhåndsbetale er det jo verdt et forsøk :)

Si gjerne fra om du bestiller, og evt hvordan produktet var.

Hva mener du? Jeg må vel forhåndsbetale?

Skal holde dere oppdatert om jeg bestiller.. :)

Lenke til kommentar

Selve nøkklene er ganske solide! Det er kun knappeplata som faller av!

Det har jeg ikke sett som et problem, litt lim på den å den sitter!

Hadde ikke forventet så bra kvalitet siden det kun kostet 300kr

Jeg brukte skjemaet til sentrallåsen som var i haynes-boka!

Hvis du drar til et Toyota-verksted skriver de sikkert ut et koblingsskjema til deg!

Endret av david_almli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...