Gå til innhold

Råd til vifteretning i kabinett for å forhindre overoppheting,

Tørriss

Anbefalte innlegg

God dag

Etter at jeg oppgraderte PSU'en min har jeg slitt med at grafikkortet mitt blir overopphetet rimelig fort (PSUen blåser rett ned på grafikkortet) Har derfor gått til innkjøp av 2x 80mm vifter for å forhindre dette.

Før jeg setter inn disse vil jeg gjerne ha litt feedback om hvordan sere der hjemme anbefaler at disse viftene står for å få best mulig gjennomstrømming uten at lufte blir "stengt inne" i kabinettet.

Her er en liten illustrasjonstegning av hvordan PCen ser ut. De grønne feltene viser hvor plassene til viftene sitter.

230526.jpeg

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Der det er grønt, er det hvor du har tenkt å plassere viftene, eller er det allerede vifter der?

2. Der du har markert grønt er ment for 120mm, ikke 80mm.

3. Nede framme = suge luft inn /\ oppe bak = blåse luft ut.

Lenke til kommentar
1. Der det er grønt, er det hvor du har tenkt å plassere viftene, eller er det allerede vifter der?

2. Der du har markert grønt er ment for 120mm, ikke 80mm.

3. Nede framme = suge luft inn /\ oppe bak = blåse luft ut.

Takker for svar.

1. Det er der jeg skal plassere ekstraviftene, det sitter ingen der fra før.

2.Har et ganske gammelt tower. plassene der er beregnet for 2x80mm etter skruehullene å dømme.

3. Det er slik jeg har satt det opp nå, men dette virker desverre ikke, PCen blir fortsatt overopphetet.

231054.jpeg

tegninga viser hvor det er varmt, har fått råd om å skjære et hull i kabinettdøra for å få fikset det, plassering av vifta i den døra er du hjertelig velkommen til å foreslå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...