jeantea Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 har fått tilbake en pc fra reperasjon. Og de hadde byttet slavedisken min. Den kommer opp i bios, men ikke når jeg starter maskinen. Den er tilogmed i enhetsbehandling, og der står det at den fungerer fint, men ikke i oversikten på min datamaskin. Noen tips? ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 har du sjekket at den har blitt formatert? Start --> høyreklikk på min datamaskin --> velg Behandle Da kommer datamaskin behandling opp --> gå til Disk behandling. Da dukker harddisker og dvd brennere i pc-en opp. Det kan hende du må formatere harddisken din for en uformatert harddisk dukker opp i bios men ikke i min datamaskin. Prøv og formateter den og se om den da dukker opp. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) donnieakalefty: Jeg har også dette problemet. Finne mine nye harddisker i enhetsbehandling og BIOS, men ikke ellers. Hvordan får jeg formatert harddiskene i den menyen du guider til? Finner nemlig alle harddiskene der. Edit: Fant det ut. Høgreklikk på disken (der hvor det står "X GB Utildelt") og velg "Ny partisjon..". Deretter er det bare å følge veiviseren. Endret 31. juli 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Først må den "initialiseres" , deretter formatteres med et filsystem/partisjon , deretter tilordnes en stasjonsbokstav. Initialisere gjør man ved å høyreklikke helt til venstre i diskmanagment (utenfor disk area feltet). Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Er det viktig at de "Initialiseres" først? Jeg tror nemlig jeg hoppet rett på formateringen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Da er den initialisert allerede (skjedd automatisk). Hvis den ikke er det får man ikke noe valg om å lage partisjon/formattere. Settes det inn en disk som ikke har "noe" format på seg (partisjon fra før) må den vanligvis initialiseres først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå