Gå til innhold

Tråden for oss som spiller Runescape! :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg trur du tjenar mest på å ta 100% flax og 50% coal eller kor mange prosent man kan ta.

Utifra grove kalkulasjoner og avrunding oppover kom jeg frem til at jeg tjener mer på mitt setup. Riktignok et halvt år gammelt, men får allikevel penger :D

 

EDIT: Post 1000 :cool:

Jeg kjørte 100% fish, og 50% woodcutting før, men har gått over til 100% woodcutting, og 50% fish nå.

 

Woodcutting må du ha, enkelt og greit. Det er der du tjener mest penger. Ikke av trærne, men av birds-nests. Alt annet blir piss iforhold. Kan lett tjene 1M på birdsnests på par uker om du er heldig med seedsene.

 

Nå har ikke jeg spilt på masse mnd'er men har fremdeles Micshellania (whatever :p) gående. Spent hvor mye som er der. ^^

Lenke til kommentar
Eg trur du tjenar mest på å ta 100% flax og 50% coal eller kor mange prosent man kan ta.

Utifra grove kalkulasjoner og avrunding oppover kom jeg frem til at jeg tjener mer på mitt setup. Riktignok et halvt år gammelt, men får allikevel penger :D

 

EDIT: Post 1000 :cool:

Jeg kjørte 100% fish, og 50% woodcutting før, men har gått over til 100% woodcutting, og 50% fish nå.

 

Woodcutting må du ha, enkelt og greit. Det er der du tjener mest penger. Ikke av trærne, men av birds-nests. Alt annet blir piss iforhold. Kan lett tjene 1M på birdsnests på par uker om du er heldig med seedsene.

 

Nå har ikke jeg spilt på masse mnd'er men har fremdeles Micshellania (whatever :p) gående. Spent hvor mye som er der. ^^

Husk at det er mindre og mindre folk som arbeider etter hver dag ;)

Lenke til kommentar
hva er egentlig de prosentgreiene?

Prosenten faller 1% hver dag du ikke "hjelper til" i Kingdomet. Prosenten er hvor mange av personene som hjelper deg med å hugge ved, fiske osv.

 

Nå skal ikke jeg sitte å flame dere bare fordi jeg ikke falt for runescape...

 

Men hva ser dere i runescape? Alt sikter jo mot at du skal kjøpe et medlemskap slik at du kan hogge nye trær.

 

Bare nysgjerrig. :)

Og hva er problemet? Runescape må som alle andre spill tjene penger, og det er det billigste av alle MMO spillene. 35kr mnd tror jeg alle skal greie å betale uten å gni seg i hendene.

Lenke til kommentar

Jeg forstår det, men det er jo ikke akkurat den populære slageren som er ute å går, av alle MMORPG/MMO-spill som finnes per idag så forstår jeg ikke helt poenget, grafikken er jo lavmål i forhold til andre spill, kontrollene er innviklet, poenget kommer dårlig frem osv.

 

Det er min mening, regner med at ikke alle dere er grafikk-horer (og ikke jeg heller) eller har opplevd spillet slik som meg.

 

Derfor spør jeg: Hva gjør dere? Er det noe likt som World Of Warcraft, The Elder Scrolls eller Gothic?

Lenke til kommentar

Med enn gang jeg startet denne tråden spurte en annen om akkurat det samme. Jeg kan copy paste det jeg skrev.

 

Dårlige ting fra folk som har sett på, regner jeg med.

 

RuneScape ser ikke bra ut ved første øyekast. Det er ikke slik som andre MMO spill hvor grafikken er bra, våpene ser uhyre kul ut o.l. Nei, Runescape er laget med sjel for hver minste detalj av hele spillet. Du blir aldri ferdig med det. Det kan jeg love deg med enn gang du leser dette. Spillet har vært ute (offesielt) i 7år, og det er 10 stykker som er "ferdig" med det. De har 99 i alle skills, og det er uhyre mye spilletid. Så det er ett meget langvarig spill.

 

Jagex kommer stadig med nye oppdateringer, både i form av quester (oppdrag), monstre, våpen, nye dungeons eller ny skills. Dette gjør det nesten umulig å følge opp med alt som kreves av en ordinær mann. Skillsene som hele spillet bygger på, går fra 1-99. Fra lvl 1 til 2 er det bare 83 XP, mens fra 98-99 er det 1,3millioner XP. Det sier sitt. Det finnes 24-25 forskjellige skills som alle er nesten helt forskjellig. Du kan feks bruke woodcuttingen din til å hugge ned en busk, og deretter kan du bruke fletchingen din til å lage piler av busken, og deretter kan du trene ranging. Hele spillet er bygd opp av slike sammensetninger, og desto høyere lvl du blir i de forskjellige, kan du lage stadig nye ting.

 

Spillet baserer også på en combat level som vises ved siden av navnet ditt når noen ser deg. Combat'en blir høyere dersom du trener combat skills (attack, strenght, defence, HP, Ranging, Magic, Prayer, Summoning). Og mer respekt desto høyere combat. Det har jeg lært.

 

 

Gameplayet er enda av det gamle slag, men fungerer egentlig utmerket til ett spill som RuneScape. Man bruker kun musa, og peiker hvor man skal, og slår med den og tryller med den. Tastaturet bruker man egentlig bare til å chatte med de 200 000 andre som 24/7 er på RuneScape. Communityen er meget bra, spesielt på Runescape sine egne sider, hvor det er gjennomsnitt 40000 stykker døgnet rundt på. Man får svar på det meste, og folk flest er veldig hyggelige med deg. Med noen unnak, som i de fleste spill.

 

Alt i alt er Runescape et meget allsidig spill. Man kan gjøre det man liker. Vil man hogge ved, så hogger man ved. Vil man sloss mot demoner, så sloss man mot demoner. Vil man leke litt med venner? Så leker man litt med venner. Jagex har også vært flink med å "spøke" litt med spillet, som feks emotes (dansing, skriking o.l) og en rekke minigames hvor man kan gjøre litt av hvert.

 

I og med at dette er ett "musespill", altså man bruker bare musen, er det også ett veldig chill spill. Man kan trykke på en fiskedam, så fisker han en stund, mens du er ute å surfer på nettet (skriver innlegg på hw.no) eller ett eller annet.

 

Det jeg ikke liker ved spillet er at det soundtracket er latterlig dårlig. Om det er gjort med vilje for å beholde -98 troen, vet ikke jeg. Alt jeg vet at det er latterlig dårlig, but then again - musikk mens man spiller, eller at man prater med venner er jo også helt greit. :)

 

Håper du fikk svar på det meste, spør om du lurer på noe mer konkret. :)

Lenke til kommentar

1 innlegg som inneholdt SMS-språk, provokasjoner, offtopic, eller annen nonsens intetsigende innhold er fjernet fra tråden. På et diskusjonsforum er det viktig å gjøre seg forstått med godt språk, god formulering og svar med tydelig relevans til emnet. Og sist men ikke minst vis respekt for andre, og ikke fremprovoser krangel. I dette tilfellet er det uforståelig innlegg som er slettet.

Lenke til kommentar
Jeg har 150% i resources ;)

Hæ?

Etter Kingdom of Miscellania får du 100% i resources, og hvis du gjør Royal Trouble i tillegg, får du 50% ekstra ;) Men approval rating er max 100% ;)

...

 

Selvfølgelig, men du har bare 100% approval rating som du kan fiske/woocutte deg til osv.

Jeg har ikke sagt noe annet jeg ;)

 

Men resources kan man ha opp til 150% ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...