NinjaPiraten Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hei. Jeg lurer på om noen her kan fortelle meg en lett måte å få gjort en USB penn bootable. Jeg har ikke en diskettstasjon, og ingen CD liggende, så USB er eneste mulighet nå. Jeg har lest rundt på nettet å funnet flere guider, men de er alle for avanserte og gamle, så linker til programmer osv ikke fungere. Så hvis noen enten vet hvordan det gjøres eller vet om en guide som er lett å følge så blir jeg veldig takknemlig. Lenke til kommentar
TheLawnMowerMan Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Ting 1: Få tak i en Windows .ISO fil, Så tar du en minnepenn (en du ikke har bruk for som er tom) som er over 4GB. Putt den i en pc. Ting 2: skriv følgende i CMD: Diskpart List disk (her må du finne ut hvilken "disk" som er USBn din, da må du velge disk 0, disk 1 osv så held USBn din) Select disk 2 (disk 2 var min disk, velg ditt nummer) Clean (enter) CREATE PARTITION PRIMARY(enter) SELECT PARTITION 1 (enter) ACTIVE (enter) FORMAT FS=NTFS(enter) (Formateringen kan ta en stund) ASSIGN(enter) EXIT(enter) Ikke lukk cmd ennå, bare minske den Så laster du ned en iso fil leser (som deamon tools eller noe lignende) Så starter du iso programmet ser på datamaskin hvilken bokstav den har fått. (for eks, "D" er CDn din og "L" er USBn din.) Gå tilbake til Cmd og skriv følgende: D: cd boot (her var "D" min cd leser) Bootsect.exe/Nt60 L:(enter) ( hvor hos meg var "L" min USB bokstav) Så tar du filene fra "cd-leseren "din over på USBn din, (Windows flytter du fra feks deamontools til USBn din.) Da skal du ha en bootable USB Bare kom med spørsmål. Ang dette over Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Selv bruker jeg "Universal usb installer", den er veldig lett å bruke! Last ned her Start programmet->Velg hvilket OS/distro du skal installere (Windows 7 ligger nesten helt nederst på listen)->Velg .iso filen->Så velger du hvilken usb du vil installere på, og om du vil formatere først. Endret 15. oktober 2012 av KingCharming Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 last ned unetbootin, legg inn en iso fil du har eller last ned en iso fil. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Win2flash. Google it. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Ahem... _Hva_ er det du vil boote? Lenke til kommentar
SniperVPN Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Nei, nei, nei. Trenger overhode ingen 3. parts programmer for dette. Det du trenger er et botable imgae (inneholder en boot (.ini?) fil). Formatere USB Sticen til FAT32 Fikse boot settings i BIOS Kjør på! Dette har virket i alle tilfeller der jeg har trenkt det. eneste unntak er en kjip HP Laptop som ikke ville boote win 8, men det kan være andre grunner til. Så INGEN 3. parts programmer Formatere FAT32 Må inneholde en boot fil Ting 1: Få tak i en Windows .ISO fil, Så tar du en minnepenn (en du ikke har bruk for som er tom) som er over 4GB. Putt den i en pc. Ting 2: skriv følgende i CMD: Diskpart List disk (her må du finne ut hvilken "disk" som er USBn din, da må du velge disk 0, disk 1 osv så held USBn din) Select disk 2 (disk 2 var min disk, velg ditt nummer) Clean (enter) CREATE PARTITION PRIMARY(enter) SELECT PARTITION 1 (enter) ACTIVE (enter) FORMAT FS=NTFS(enter) (Formateringen kan ta en stund) ASSIGN(enter) EXIT(enter) Ikke lukk cmd ennå, bare minske den Så laster du ned en iso fil leser (som deamon tools eller noe lignende) Så starter du iso programmet ser på datamaskin hvilken bokstav den har fått. (for eks, "D" er CDn din og "L" er USBn din.) Gå tilbake til Cmd og skriv følgende: D: cd boot (her var "D" min cd leser) Bootsect.exe/Nt60 L:(enter) ( hvor hos meg var "L" min USB bokstav) Så tar du filene fra "cd-leseren "din over på USBn din, (Windows flytter du fra feks deamontools til USBn din.) Da skal du ha en bootable USB Bare kom med spørsmål. Ang dette over NTFS er som oftest (eller aldri?) ikke kompatibel som boot fra USB. Bruk FAT32 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå