Gå til innhold

HD 4870 i Crossfire: Gjør jeg det riktig?

Anbefalte innlegg

I går skulle jeg og kameraten min sette sammen den nye PCen min (kameraten min er mye bedre på dette enn meg), og planen var da å sette to av ATI's nye toppkort i Crossfire. Men, kameraten min hadde desverre ikke så mye greie på Crossfire, så vi bare satte dem på den måten som virket mest logisk. Men, det hadde jo vært kjekt å vite om vi faktisk gjorde det riktig. Her er et bilde av oppsettet (jævlig svært bilde, sorry for det. Poster et mindre ett lenger ned):

7d878004.jpg

Her er et mindre bilde:

68c83d0042.jpg

Spørsmål:

1) På toppen av kortet valgte vi å sette på begge de Crossfire-greiene. Er dette riktig, eller skal jeg bare bruke en?

2) Dere ser de hvite kablene på baksiden av kortet? I følge manualen skulle det gå en kabel fra "slave"-kortet til "master"-kortet, og deretter en kabel (den blå) fra "master"-kortet til selve skjermen. Har jeg gjort dette riktig?

3) Som nevnt over, så er det meningen at ett av kortene skal være "slave", mens det andre skal være "master". Men må det være noen fysisk forskjell på kortene? Må "master"-kortet være annerledes enn "slave"-kortet? For å spørre på en annen måte: Jeg har kjøpt to identiske kort, var det galt gjort? For guds skyld, si nei...

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du skal ikke koble en kabel mellom skjermkortene på utsiden av pcen, de to "bruene" som går mellom skjermkortene inne i pcen er alt du trenger.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Så hvis jeg fjerner den hvite kabelen, så stemmer alt? Herlig.

Stemmer ja, fjern den hvite DVI-kabelen og alt stemmer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...