quiki Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg jobber som IT konsulent i et firma. Har jobbet med IT i snart to år nå. Jobber for tiden som linje 1 og 2 support. Hvordan er en lønn på 170kr timen? Er det dårlig eller bra betalt? Bare lurte på hva som er vanlig, så jeg kan ha noen mål å gå etter lønnsmessig.... Lenke til kommentar
etcreature Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Supportkonsulenter ligger vanligvis på rundt 320-360K, hvertfall de jeg kjenner... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Kommer vel helt ann på hva slags utdanning du har. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 jeg begynner som it-konsulent nå med 340k + bonus i startlønn noe som visstnok er helt allright.. Noen veninner fikk jobb i ibm som it-konsulenter og starter med 385k + bonus, laptop osv.. Vi har forøvrig bachelorgrader.. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg er ufaglært IT-konsulent på 1. linje support og får 330K. Har kun lettere oppgaver så jeg forventer ikke mer. Lenke til kommentar
quiki Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Ok, høres jo bra ut det. Da har jeg kanskje litt lite med rundt 310-20k i året. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg har selv begynt å jobbe innenfor IT, ufaglært. Jeg har da rundt 130 kroner timen, og jeg har bare vært her noen måneder. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Ok, høres jo bra ut det. Da har jeg kanskje litt lite med rundt 310-20k i året. Jeg vil nok heller si at "This is David" har ordnet seg veldig bra lønnsmessig (hvis han har like mye erfaring som deg da). Med 320K i året med din erfaring/utdanning vil jeg si er bra. Du ligger da 30-40K under som som begynner med bachelorgrad og det skal stemme ganske bra. Du vil alltid finne noen som tjener litt mer enn deg med samme erfaring/utdanning (og mindre), men du må sammenligne deg mot hva som er vanlig og da tror jeg du ligger godt an. Lenke til kommentar
quiki Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 Ok sounds good:) Bytter nok over til kun linje 2 om 1mnd. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Akkurat ferdig som IKT-lærling og har en del mer i året enn de som har bachelorgrad her hehe.. greit det, ingen studie gjeld, bare 2 år på vinderegående + 2 år som lærling, hadde de siste 6 månedene som lærling også full lønn. Lenke til kommentar
zTab Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Akkurat ferdig som IKT-lærling og har en del mer i året enn de som har bachelorgrad her hehe.. greit det, ingen studie gjeld, bare 2 år på vinderegående + 2 år som lærling, hadde de siste 6 månedene som lærling også full lønn. Nå må man også tenke litt langsiktig.. Lønn er ikke alt her i arbeidslivet. Skal man opp og fram og virkelig tjene gode penger i tillegg til å kunne få større utfordringer, er ofte høyere utdannelse et krav som må være tilstede.. Just my 2 cents Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå