Gå til innhold

IT Konsulent - lønn

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som IT konsulent i et firma. Har jobbet med IT i snart to år nå. Jobber for tiden som linje 1 og 2 support.

Hvordan er en lønn på 170kr timen? Er det dårlig eller bra betalt? Bare lurte på hva som er vanlig, så jeg kan ha noen mål å gå etter lønnsmessig....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, høres jo bra ut det. Da har jeg kanskje litt lite med rundt 310-20k i året.

Jeg vil nok heller si at "This is David" har ordnet seg veldig bra lønnsmessig (hvis han har like mye erfaring som deg da). Med 320K i året med din erfaring/utdanning vil jeg si er bra. Du ligger da 30-40K under som som begynner med bachelorgrad og det skal stemme ganske bra. Du vil alltid finne noen som tjener litt mer enn deg med samme erfaring/utdanning (og mindre), men du må sammenligne deg mot hva som er vanlig og da tror jeg du ligger godt an.

Lenke til kommentar
Akkurat ferdig som IKT-lærling og har en del mer i året enn de som har bachelorgrad her hehe..

greit det, ingen studie gjeld, bare 2 år på vinderegående + 2 år som lærling, hadde de siste 6 månedene som lærling også full lønn.

Nå må man også tenke litt langsiktig.. Lønn er ikke alt her i arbeidslivet. Skal man opp og fram og virkelig tjene gode penger i tillegg til å kunne få større utfordringer, er ofte høyere utdannelse et krav som må være tilstede..

Just my 2 cents

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...