Nikkor Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Skal i Heimeværnet.. Joa, får se hva jeg gjør. Mye av grunnen til at jeg vil dimme er på grunn av dama. Noen som vet hvor ofte man kan reise hjem? 2-3ganger på 6måneder? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 På ett år har du krav på 6 betalte hjemreiser. Vil tro du dermed får 3 betalte hjemreiser på et halvt år. Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Siden du skal inn i Forsvaret før studiene begynner får du ikke utsettelse uansett. Det du trenger er attest på at du ikke er tjenestedyktig. Og dette har du altså ikke tid nok til å skaffe? Da er siste mulighet å få dimmet p.g.a dårlig fysisk- eller psykisk helse. Om det hadde vært meg så hadde jeg definitivt dimmet. For de som ikke har noe bedre å gjøre er vel 1 år i grønne klær "kult" og lærerikt, men for de som er opptatt med lange studier og som har satt seg mål i livet er verneplikten noe forbaska tøys. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Skal i Heimeværnet.. Joa, får se hva jeg gjør. Mye av grunnen til at jeg vil dimme er på grunn av dama. Noen som vet hvor ofte man kan reise hjem? 2-3ganger på 6måneder? Hvor bor du egentlig, er ikke noe problem å komme seg hjem i helgene fra Værnes, 15min fra tog og fly. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 For de som ikke har noe bedre å gjøre er vel 1 år i grønne klær "kult" og lærerikt, men for de som er opptatt med lange studier og som har satt seg mål i livet er verneplikten noe forbaska tøys. Teit påstand. Jeg vil gjerne bli noe, få utdanning og så videre, men jeg ønsker også å avtjene førstegangstjeneste. Ser på dette som like mye erfaring som et studieår, men kanskje litt på andre områder. Har forøvrig takket ja til en studieplass, vil bli å søke om utsettelse av denne for å ta fgtj. Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Om man kunne velge å ta førstegangstjenesten etter man var ferdig utdannet hadde nå det vært noe. Men slik er det ikke, Forsvaret prøver så langt det er mulig å få deg inn selv om det passer svært så dårlig. For dem handler det kun om krig, krig, krig.. et lite nyansert syn. De ville vært mye mer tjent med frivillighet, men det er en annen sak. Jeg har lurt meg unna førstegangstjenesten i flere år nå fordi jeg vil bli ferdig med mine studier først. Men det respekterer ikke Forsvaret, de er like masete hvert år og det går mye energi på å holde de i sjakk. Derfor er det noe tøys. Endret 22. juli 2008 av scumbag Lenke til kommentar
40mm Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Om man kunne velge å ta førstegangstjenesten etter man var ferdig utdannet hadde nå det vært noe. Men slik er det ikke, Forsvaret prøver så langt det er mulig å få deg inn selv om det passer svært så dårlig. For dem handler det kun om krig, krig, krig.. et lite nyansert syn. De ville vært mye mer tjent med frivillighet, men det er en annen sak. Jeg har lurt meg unna førstegangstjenesten i flere år nå fordi jeg vil bli ferdig med mine studier først. Men det respekterer ikke Forsvaret, de er like masete hvert år og det går mye energi på å holde de i sjakk. Derfor er det noe tøys. VPV forholder seg til regelverket som sier at man bare kan søke om utsettelse for et år av gangen. Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Om man kunne velge å ta førstegangstjenesten etter man var ferdig utdannet hadde nå det vært noe. Men slik er det ikke, Forsvaret prøver så langt det er mulig å få deg inn selv om det passer svært så dårlig. For dem handler det kun om krig, krig, krig.. et lite nyansert syn. De ville vært mye mer tjent med frivillighet, men det er en annen sak. Jeg har lurt meg unna førstegangstjenesten i flere år nå fordi jeg vil bli ferdig med mine studier først. Men det respekterer ikke Forsvaret, de er like masete hvert år og det går mye energi på å holde de i sjakk. Derfor er det noe tøys. VPV forholder seg til regelverket som sier at man bare kan søke om utsettelse for et år av gangen. Mhm, jeppda. Regelverket burde ha vært endret. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Om man kunne velge å ta førstegangstjenesten etter man var ferdig utdannet hadde nå det vært noe. Men slik er det ikke, Forsvaret prøver så langt det er mulig å få deg inn selv om det passer svært så dårlig. For dem handler det kun om krig, krig, krig.. et lite nyansert syn. De ville vært mye mer tjent med frivillighet, men det er en annen sak. Jeg har lurt meg unna førstegangstjenesten i flere år nå fordi jeg vil bli ferdig med mine studier først. Men det respekterer ikke Forsvaret, de er like masete hvert år og det går mye energi på å holde de i sjakk. Derfor er det noe tøys. VPV forholder seg til regelverket som sier at man bare kan søke om utsettelse for et år av gangen. Mhm, jeppda. Regelverket burde ha vært endret. Trenger ikke fikse på noe som fungerer. Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Er nok ikke alle som er enige i det. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Kan det i værste fall vere eg får fullført eit år, og SÅ må inn i militæret? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Om du skifter studie, ja. Om du fortsetter på samme utdanningsløpet som du begynte på, nei. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Thx Skal nok låse meg fast til Datateknikk dei neste 5 åra. Blir glans å kome inn i militæret som 24/25-åring. Håpar berre ikkje dei vil ha meg då eg er blitt "gammal". Lenke til kommentar
40mm Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Thx Skal nok låse meg fast til Datateknikk dei neste 5 åra. Blir glans å kome inn i militæret som 24/25-åring. Håpar berre ikkje dei vil ha meg då eg er blitt "gammal". Skjer ikke, så lenge du usetter det så vil de kalle deg inn så lenge du ikke er fyldt 33år. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Thx Skal nok låse meg fast til Datateknikk dei neste 5 åra. Blir glans å kome inn i militæret som 24/25-åring. Håpar berre ikkje dei vil ha meg då eg er blitt "gammal". Skjer ikke, så lenge du usetter det så vil de kalle deg inn så lenge du ikke er fyldt 33år. Mye politikk som kan skje på 5 år. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Thx Skal nok låse meg fast til Datateknikk dei neste 5 åra. Blir glans å kome inn i militæret som 24/25-åring. Håpar berre ikkje dei vil ha meg då eg er blitt "gammal". Skjer ikke, så lenge du usetter det så vil de kalle deg inn så lenge du ikke er fyldt 33år. Mye politikk som kan skje på 5 år. Blir nok ikke endringer i det regelverket med det første. Endret 23. juli 2008 av 40mm Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Det er bare naivt. Det er snakk om 5 år, verden kan forandre seg, FrP kan komme til makten... Forsvaret er den største utgiften for staten Norge, så at forandringer kommer er mer sansynlig enn usansynlig. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Det er bare naivt. Det er snakk om 5 år, verden kan forandre seg, FrP kan komme til makten... Forsvaret er den største utgiften for staten Norge, så at forandringer kommer er mer sansynlig enn usansynlig. Kilde på at den er den største takk. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Det er bare naivt. Det er snakk om 5 år, verden kan forandre seg, FrP kan komme til makten... Forsvaret er den største utgiften for staten Norge, så at forandringer kommer er mer sansynlig enn usansynlig. Kilde på at den er den største takk. Ops, bommet litt på den. Stolte på en nettdebatant som påsto dette, viser seg at forsvarsbudsjettet ligger under både Høyere utdanning; Rammetilskudd til kommuner og fylkeskommuner; Regionale helseforetak; Folketrygdens øvrige sosiale formål og Folketrygden, alderspensjon. Men andelen til forsvarsbudsjettet er likevel veldig stor. Og det blir definitivt forandringer. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Det er bare naivt. Det er snakk om 5 år, verden kan forandre seg, FrP kan komme til makten... Forsvaret er den største utgiften for staten Norge, så at forandringer kommer er mer sansynlig enn usansynlig. Kilde på at den er den største takk. Ops, bommet litt på den. Stolte på en nettdebatant som påsto dette, viser seg at forsvarsbudsjettet ligger under både Høyere utdanning; Rammetilskudd til kommuner og fylkeskommuner; Regionale helseforetak; Folketrygdens øvrige sosiale formål og Folketrygden, alderspensjon. Men andelen til forsvarsbudsjettet er likevel veldig stor. Og det blir definitivt forandringer. Den blir forhåpentligvis, større, er dor dårlig budsjett per i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå