PeterGriffin Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg trenger en anbefaling på en ruter. Jeg bor i kollektiv, her er vi 5 personer. Litt forskjellige maskiner som skal bruke internett; en mac, og 4 pc'er hvor noen har XP og noen Vista. Alle 5 bruker internett mye, og ofte bruker samtlige nett samtidig. I tillegg laster vi ofte ned forskjellig. Leilighetene er ca 110 kvadrat, så rekkevidde er ikke SÅ viktig. Det som er viktig er at vi har stabil og rask internett. Vi har internett fra CanalDigital, 16000/1600 kbps. Tidligere hadde vi D-Link DIR-635, den har vi hatt litt problemer med. Streaming har gått tregt, Mac'n og en av pc'ene har ikke klart å koble seg inn i nettverket. Vet at dette kan være feil med våre instillinger. Men nettverket har vært generelt ustabilt, og vi har skjeldent hatt langt online tid uten å dette ut en periode. Når jeg sendte forespørsel til Komplett.no nevnte jeg ikke at vi hadde Dlink 635 før. Og da anbefalte de faktisk den rutern til vårt bruk. Er det noen som kan komme med en anbefaling på en ruter som kan dekke våre behov i dag. Helst ikke mye over 1000 kr. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Har du nyeste firmware til den dlinken du har? Lenke til kommentar
PeterGriffin Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Har du nyeste firmware til den dlinken du har? nei. Men den rutern har en som har flyttet ut tatt med seg. så vi må uansett ha ny. Og lurer bare på hvilken ruter som duger om dagen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå