Gå til innhold

Hvilken ruter skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en anbefaling på en ruter.

Jeg bor i kollektiv, her er vi 5 personer. Litt forskjellige maskiner som skal bruke internett; en mac, og 4 pc'er hvor noen har XP og noen Vista.

Alle 5 bruker internett mye, og ofte bruker samtlige nett samtidig. I tillegg laster vi ofte ned forskjellig. Leilighetene er ca 110 kvadrat, så rekkevidde er ikke SÅ viktig.

Det som er viktig er at vi har stabil og rask internett. Vi har internett fra CanalDigital, 16000/1600 kbps.

Tidligere hadde vi D-Link DIR-635, den har vi hatt litt problemer med. Streaming har gått tregt, Mac'n og en av pc'ene har ikke klart å koble seg inn i nettverket. Vet at dette kan være feil med våre instillinger. Men nettverket har vært generelt ustabilt, og vi har skjeldent hatt langt online tid uten å dette ut en periode.

Når jeg sendte forespørsel til Komplett.no nevnte jeg ikke at vi hadde Dlink 635 før. Og da anbefalte de faktisk den rutern til vårt bruk.

Er det noen som kan komme med en anbefaling på en ruter som kan dekke våre behov i dag. Helst ikke mye over 1000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...