Schnellshooter Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hva bør jeg passe på ved kjøp av brukt SLR? Er jo ikke som med digitalt, at man kan sjekke der og da om kameraet fungerer. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Åpne filmlokket å se på lukkeren når du trykker av. Prøv forskjellige lukkertider og se om de virker normalt lange/korte. Sjekk om det er noen skader på innsiden av lokket som kan lage riper i kamera, og sjekk om det faktisk tar film. Mekaniske kameraer kan ofte størkne hvis de ikke blir brukt på lenge, men det merker du kjapt med den første testen. Lenke til kommentar
Schnellshooter Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Ok, det høres greit nok ut. Venter nå bare på at noen legger ut det kameraet jeg er ute etter for salg. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link OM-1, det er også noen som selger en 35mm på finn, søk etter Olympus OM. Burde fungere ypperlig. Lenke til kommentar
Schnellshooter Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link OM-1, det er også noen som selger en 35mm på finn, søk etter Olympus OM. Burde fungere ypperlig. Hehe, det blir litt vel old school og vil nok ikke passe til å ta bilder av f.eks. motorsport. Sitter her nå med et Canon EOS 1V HS som jeg skal teste ut til i morgen. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Pent. Hva betalte du for herligheten? Lenke til kommentar
Schnellshooter Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Pent. Hva betalte du for herligheten? I know. 5000.- skal ha selger ha for kameraet. Det er vel i overkant, men slipper samtidig stresset med ebay og toll + at jeg får lov til å prøve det til i morgen for å sjekke at ting fungerer slik det skal. Har en Kodak 400TX med 35 bilder igjen på rullen, og skal ta turen ut nu. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Har du sjekket prisene på foto.no? Jeg mener å ha sett det endel billigere der. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg fikk en demobrukt EOS-3 til 500,- og den er vel ikke så mye dårligre ? Tom Lenke til kommentar
Schnellshooter Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Denne ligger ute på foto.no EOS-3 er jo absolutt et alternativ (har lagt ut "ønskes kjøpt" annonse), men de jeg har snakket med som skal selge et slikt skal ha mellom tre og fire tusen kr. At du har fått tak i et demobrukt EOS-3 hører vel til sjeldenhetene antar jeg. EOS-3 og EOS-1v er tilnærmet identiske når det kommer til specs. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Da har interessen for analoge toppmodeller tatt av i det siste. Da jeg sjekket sist gang mener jeg at jeg fant Eos 3 til 1500 og div. Eos 1v til 2500-3500. Men det er tydeligvis ikke mulig å gjøre slike varp lenger. Lenke til kommentar
Schnellshooter Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Da har interessen for analoge toppmodeller tatt av i det siste. Da jeg sjekket sist gang mener jeg at jeg fant Eos 3 til 1500 og div. Eos 1v til 2500-3500. Men det er tydeligvis ikke mulig å gjøre slike varp lenger. Det dukker vel opp slike tilbud med jevne mellomrom. Kameraet virker nå til å være i topp stand, og jeg vet ikke hvor lenge jeg blir nødt til å sitte på sidelinjen før det dukker opp et slikt kamera igjen. Nå er det også snakk om HS-versjonen, men ja: prisen er i stiveste laget. Blir spennende å se hvordan bildene jeg har tatt i kveld blir. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Jeg har plukket opp to 1V HS og en EOS 3 på eBay i løpet av det siste halvåret (ikke til meg selv, men dog). Betalte under 2500 ferdig importert for hvert av 1V-ene, og snaue tusenlappen for EOS 3. 5000 er for mye, men som du sier - dersom alt annet stemmer så er det dine penger For øvrig så holder jeg med de som anbefaler EOS 3, det er et røverkjøp nå om dagen. 5000 for en filmbasert Canon, steike, det begynner å lukte Leicapris av sånt... Når det gjelder EOS 3, så har du en her: link Jeg har kjøpt fra KEH flere ganger, og utstyret har alltid vært strøkent. Endret 23. juli 2008 av swanky Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Bruker ikke James Nachtway 1v? Lenke til kommentar
Schnellshooter Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) På ebay varierer prisen voldsomt, uavhengig av om det er HS eller ikke: http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-1V-HS-35mm-F...tem160261924157 http://cgi.ebay.com/CANON-EOS-1V-HS-with-P...tem230272309206 http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-1V-35mm-SLR-...tem220260592381 http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-1v-HS-Camera...tem230272838758 Toll/mva kommer i tillegg, om man er uheldig. Og her fant jeg kameraet til nypris i Norge: http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=1556428 5000.- er vel ikke så gærent, vil jeg (gjerne) tro. Endret 23. juli 2008 av Schnellshooter Lenke til kommentar
swanky Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 5000.- er vel ikke så gærent, vil jeg (gjerne) tro. Dersom det er noe du gjerne vil tro, så er det bare å gjenta det ofte nok - til slutt blir det kanskje sant Men igjen, det er dine penger - dersom du er fornøyd og vet at dette er et kamera som du kommer til å bruke, så er det jo ingen grunn til å henge seg for mye opp i pris heller. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Bruker ikke James Nachtway 1v? Det gjør han, vet du. Og hvit skjorte stående oppreist i skyttergravene Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hihi, Nachtway er en ganske spesiell person, men dæggern for en fotograf. Han har inspirert meg, i alle fall. Han har vel også inspirert Morten Hvaal, så jeg er i godt selskap. Lenke til kommentar
Schnellshooter Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 5000.- er vel ikke så gærent, vil jeg (gjerne) tro. Dersom det er noe du gjerne vil tro, så er det bare å gjenta det ofte nok - til slutt blir det kanskje sant Men igjen, det er dine penger - dersom du er fornøyd og vet at dette er et kamera som du kommer til å bruke, så er det jo ingen grunn til å henge seg for mye opp i pris heller. Nei, ok. Blir nok ikke til at jeg kjøper det, pga. prisen. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 På ebay er det stort sett bare folk som prøver å utnytte seg av legendestemplene til enkelte kameramodeller. Jeg kjøpte mitt Nikon F100 med MB-15 batteripakke og MF-29 databack strøkent for 1500,- i Norge - På eBay ser jeg stadig folk som skal ha $500 for kun F100 med MB-15. Jeg mener tiden for å gjøre de virkelig store varpene på eBay for lengst er gone. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå