Gå til innhold

Intel kutter prisene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
E8500 klokker en god del bedre enn E8400, kan vi forvente at E8600 vil klokke bedre enn E8500?

E8600 klokker noe vannvittig på LN2, hevrtfall. Med det mener jeg at de gjør det bedre enn E8500. Om grunnen er at temperaturen har større innvirking på frekvensen enn tilfellet er for C0-revisjonen (E8600 ser ut til å være E0) vet jeg ikke. Tipper de kommer til å klokke bra på luft også, men vi kan egentlig ikke gjøre annet enn å vente og se for å finne ut av det med 100% sikkerhet.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest vil E8400 med standrdkjøler minst klokke til 3,6 GHz og E8500 til 3,8 GHz. Ytelsesforskjellen blir da ørlite høyere (5,56 % mot 5,33 %). Er det verdt de 145,-? Nja, ikke egentlig. Har jeg råd til det? Yep.

Da kan jeg også etter det jeg kan se kjøre min 800 MHZ ram mot CPU 1:1, ettersom FSB blir 400 MHZ * 9 eller 9,5.

"Stol på meg, kjære hovedkort. Dette går bra."

Lenke til kommentar
Da er vel E8600 snart ute, tenker jeg... og den overtar sikkert den gamle prislappen til E8500 sånn omtrent.

Altså omtrent 50% dyrere og 0 - 5,3% raskere.

E8500 klokker en god del bedre enn E8400, kan vi forvente at E8600 vil klokke bedre enn E8500?

Samme chip, klokker litt.

Problemet er bare for lav multiplier på E8400, derfor når E8500 lengre. Man kjøper E8500\E8600 pga. multiplieren, ikke pga. noen få mhz ekstra som standard.

Lenke til kommentar

Ja, E8500 og E8600 har høyre multiplier, men hvis HK støtter høy FSB, da trenger man ikke det for å klokke bra. Jeg bruker ikke den høyeste multiplier på E8400 @4.1GHZ (512x8) en gang. Fordi da kan jeg bruke høyre FSB og kjøre RAM på 1:1, og disse har sine fordeler også.

Jeg har et inntrykk at E8600 vil klokke en del bedre enn E8400 og E8500, men vi for vente og se på tester.

Lenke til kommentar
Ja, og flere hevder at den nye E0 stepping kommer til å være en bedre overclocker.

EDIT:

Noen hevder at de har klart 6.15GHZ :new_woot: på E8600, men vi må vente på mer håndfaste tester.

New Core 2 Duo E8600 @ 6.15 GHz

Virker å være såpass mange som får disse opp i slike frekvenser at noe mer håndfast "bevis" på at disse er kapable til sånt er unødvendig. Men, som alltid vil det variere litt fra CPU til CPU.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...