Gå til innhold

Hjelp med parabol? (Canal Digital)

Anbefalte innlegg

post-166996-1216722205.jpg

Hei !

Jeg har en fire hoders parabol men får kun inn signal på 1 av hodene (Thor),

men jeg skulle hatt både thor, sirius, astra og hotbird.

Jeg har hatt signal på alle sattelittene før, men etter at jeg søkte inn kanalene på nytt

får jeg ikke noe eller veldig svakt signal på sirius, astra og hotbird, mens thor funker helt fint.

Jeg har en boks fra canal digital CDC 7000 ST (Har lagt ved et bilde)

Noen som kan hjelpe meg?

Endret av nickolai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hmmm?? Har ikke CD sørget for at du kun får inn CD sine satelitter (Thor) på egne tunere?

Det er kun Sagem sine HD bokser som ikke klarer mer enn CD's egne kanaler. Alle de andre CD boksene fungerer med flere satellitt posisjoner osv. Jeg har selv hjelp til med en CDC-7000ST tidligere i sommer og den fungerer helt utmerket med Astra,Hotbird,Sirius og Thor. Faktisk fungerer den veldig bra siden man kan gjøre "free to air" kanalsøk på Astra,Hotbird og Sirius slik at man slipper å få kanallista full av kryptert kanaler man ikke kan se.

Hvis en CDC-7000ST plutselig at sluttet å fungere på Astra & Hotbird så ville jeg tro det er en defekt diseqC switch. Antennen kan også være ute av posisjon men da ville jeg tro at man mistet CD også selv om det ikke nødvendigvis skjer. Det kan også være at diseqC settingene for Astra,Hotbird osv. er konfigurert feil men da burde det heller ikke fungert tidligere og da skulle det ikke blitt dårlig signal men ikke noe signal. En halvdefekt diseqc switch kan dempe signalet rimelig mye. Det kan også være fukt i kabler/konnektorer eller inne i LNB men det bør tørke i pent vær. Størst fare for kondens/fukt er det selvfølgelig i regnvær men også tidlig morgen og sent på kvelden når luften konsenserer.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...