Heine M Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Nokiaer, hvertfall min 6300 har en Trykk og Snakk funksjon, men jeg er ikke helt sikker på hva det er... Har forstått at det er en slags walkie talkie funksjon. Uansett får jeg ikke slått på TOS eller gjort noe særlig i trykk og snakk menyen. Noen som kan hjelpe meg? Endret 22. juli 2008 av Heine M Lenke til kommentar
riroil Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 TOS er ikke tilgjengelig i Norge. Har spurt Netcom om de har planer for å aktivere dette men kun fått negativt svar. Tos er en tjeneste hvor samtalen blir sendt over datapakker, altså gprs,edge,3g osv. Du blir ikke belastet for tellerskritt men for datamengde. Dette gjør samtalen veldig rimelig og det er vel grunnen til at ingen operatører ønsker å tilby dette. Kvaliteten på samtalen blir noe dårligere da det vil være noe etterslep på samtalen. Lenke til kommentar
Heine M Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 ok, takker for svar. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Dette gjør samtalen veldig rimelig og det er vel grunnen til at ingen operatører ønsker å tilby dette. Prisen har sannsynligvis lite å gjøre med det. Det som ble sagt om prisen f. eks. hos itpro er ikke annet enn spekulasjoner fra journalister. a) Det er ikke noe problem å innføre en annen prisplan f. eks. pris pr. sending b) Datatrafikk er operatørenes store melkeku. Med mindre man har en fri data plan vil alle former for voip innad i Norge via mobilnettet bli meget dyrt. Telenor kjørte faktisk et prøveprosjekt på TOS i Oslo sentrum sammen med et vekterselskap. Konklusjonen var at kvaliteten på tjenesten var ubrukelig og ikke noe man ville satse på. Kvaliteten på samtalen blir noe dårligere da det vil være noe etterslep på samtalen. Kvaliteten har fint lite med etterslep å gjøre. Kvaliteten har med komprimeringen å gjøre. Forøvrig så er TOS monoplex og dermed ikke en samtale på samme måte som en mobilsamtale. I bunn og grunn er ikke TOS noe annet en walkie-talkie via et IP-nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå