andytheman Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg har et skjermkort av typen: "XFX GeForce 8800GTX 575M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit" og jeg vurderer ett til. Jeg kan ikke finne akkurat det samme kortet til salgs lenger, bare nesten det samme: "XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB XXX GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,630/2000Mhz" Noen som vet om jeg kan bruke disse med hverandre? Har hørt at de må være identiske, men de er jo nesten det. Eneste forskjell jeg ser, er at mitt har 575m, og det andre her 630m, hva nå det betyr. Og er det noen sak å få sli til å fungere? Er det noe spesielt jeg må passe på? Eller er det bare å sette inn det nye kortet og "klemme ivei"? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Eneste forskjell jeg ser, er at mitt har 575m, og det andre her 630m, hva nå det betyr. Tror at det skal gå greit å kjøre dem i SLI sammen selv om den ene gpu-coren er på 575mhz og den andre på 630mhz. Hvis jeg ikke tar helt feil så kan du sikkert bare å klokke 575mhz til 630mhz. Lenke til kommentar
andytheman Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Takker for svar. Skrev til Komplett.no også, Og de sa at man må ha et identisk kort som desverre ikke er å oppdrive lenger. Så jeg vet ikke om jeg tør kjøpe ett til hvis det ikke fungerer med hverandre. Men nå har jo disse kortene blitt betraktlig billigere bare på et halvt år. Kan jo få 3 stk. til samme pris som 1, bare fra november 07. Men hvis det er noen som er helt sikre på at det går, som har prøvd det før, så skriv gjerne en kommentar. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Har også hørt at noen blander med forskjellige merker og med ram og det fungerer greit. Lenke til kommentar
slippern Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 kortene må være identiske på mhz, ram osv. men merke har ingenting å si.. iallefall etter det jeg har lest meg fram på.. har et XFX GeForce 8800GTX 600M jeg lurer på om jeg skal sette opp i sli eller selge.. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 kortene må være identiske på mhz, ram osv. men merke har ingenting å si.. iallefall etter det jeg har lest meg fram på.. har et XFX GeForce 8800GTX 600M jeg lurer på om jeg skal sette opp i sli eller selge.. Tviler litt på at kortene må være helt identiske. Fra DENNE TRÅDEN så går det ann å blande f.eks 320mb og 640mb minne, men du får kun kjørt 320mb minne. "Here is how it works. Both cards have the EXACT same memory states when SLI is working. This means either you'll have 320 megabytes of video memory available, from the point of view of directX, or it won't work at all. Anyhow, both cards have the same data in memory, and each card is instructed to spend it's time drawing some of the frames. Therefore, while SLI can be much faster, you'll never have more available video memory for games than the memory of one card. It IS using the ram on both cards, but games can effectively access only one. " Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Flyttes fra Prosessor-kategorien og til skjermkort-kategorien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå