Gå til innhold

Photoshop PC til ca 15000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anbefaler VIFTELØST skjermkort. Alle skjermkort med vifte har en lei tendens til å bråke plagsomt etter en stund.

 

Et ATI 2900PRO skjermkort er mer enn nok til Photoshop( faktisk fortsatt litt overkill).

 

Jeg tror ikke at Netshop har dette kortet. Klarer iallefall ikke å finne det.

 

Er det noen her som har litt peiling som kan finne frem til et passende kort til ca 800-1000,-

hos Netshop ?

Kortet bør helst være vifteløs.

 

Her er linken til Netshop

Lenke til kommentar

Pfft, et 8400gs til 200kr holder lenge og lenger enn lenge til photoshop.

16gb ram er unødvendig, i x86 (32-bit) som jo photoshop er, kan ikke hvert program dra mer enn 4gb uansett, 8gb skal holde lenge.

 

Dell-skjermen er ikke det beste valg, gå for Eizo, dyr NEC, eller LG-skjermen som er nevnt

 

Prosessoren er bra nok, P3 933mhz drar de fleste funksjonene i photoshop greit.

Lenke til kommentar

Da har jeg oppdatert førsteposten med følgende endringer :

 

Skjermkort : Her har jeg puttet inn ASUS Geforce 8600 GT 625,-

DVD spiller : Samsung D163 155,-

Høyttalere : Logitech X 530 525,-

 

Trenger fortsatt tastatur og mus til en samlet pris 500 - 1000,-

 

Oppsettet er ikke endelig , og jeg forandrer det etter hvert som jeg får nye innspill.........

__________________________________________________________________________________

 

Angående Photoshop og 64 bit.

Jeg ringte til Adobe Norge i dag. Joda Photoshop Elements 6 som jeg bruker virker i XP Pro x64.

 

__________________________________________________________________________________

 

The Red Devil :

Du bør hive i 3-4 hundre ekstra i prosessoren og kjøpe Q9450 istedenfor Q9300. I tungre applikasjoner vil du nok merke forskjell på dei to, iogmed at Q9450 har dobbel så stor cache.

 

Skulle mer enn gjerne hatt en Q9550. Da ryker nok budsjettet i fillebiter................

 

 

saknet :

Når du først skal kjøpe en så dyr pc, hvorfor ikke presse inn en 32GB SSD disk til 1400,- i budsjettet på 15K? Det vil du _ikke_ angre på!

 

Lydløs og utrolig kjapp til OS

Jeg stoler ikke helt på SSD disker enda....

Husk at det er snakk om førstegenerasjonsdisker. Og etter hva jeg har skjønt så er det veldig stor forskjell i ytelse på de forskellige merkene.

Dessuten har jo Samsungen et rykte på seg for å være temmelig rask.

 

 

flimses :

Dell-skjermen er ikke det beste valg, gå for Eizo, dyr NEC, eller LG-skjermen som er nevnt

Jeg har kjempelyst på NEC 2690. Desverre så koster den det dobbelte av Dell skjermen.

Vet at det er mulig å få et godt resultat av Dell skjermen hvis man kalibrerer den.

 

24'' til Dell er forresten kåret til testvinner i PC World.no

Der møtte den bl.a Eizo 2431.

 

 

froggyler:

Anbefaler også Corsair strømforsyning fremfor MIST på grunn av bedre komponenter

Nå ble jeg veldig usikker. Hvor har du det ifra ?

I denne testen kommer Mist ut som vinner

Den har også fått gode omtaler på Dinside.no

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler ett kort som Gigabyte DQ6, am2 modellen, som har plass til 4 pci-express skjermkort.

Deretter kjøper du 4 billige skjermkort, og kan da kople på 8 skjermer. Deretter har du mulighet for skjermkort via pci, som også er godt nok. Eller vent litt. Du trenger egentlig bare ett hovedkort med så mange kort plasser som mulig. Holder jo fint med skjermkort som kjører på pci, for photoshop.

Burde bli ganske billig også. jeg holder på å sette opp en slik handlevogn, som jeg skal gjøre ferdig senere i dag.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Nå ble jeg veldig usikker. Hvor har du det ifra ?

I denne testen kommer Mist ut som vinner

Den har også fått gode omtaler på Dinside.no

 

Jeg har det fra egen erfaring. Mist strømforsyningen må finne seg i å støve ned i kjelleren etter at jeg hadde en støyfjerningskampanje på Photoshop arbeidsstasjonen min.(Byttet bråkete disker, skjermkort og power supply).

 

Forøvrig så har også Mist vs. Corsair blitt diskuteret i flere fora tidligere:

https://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t943386.html

Lenke til kommentar

Da har jeg oppdatert førsteposten igjen :

 

Strømforsyning PSU : Her har jeg vraket MIST og puttet inn Corsair 750W.

Tastatur : Logitech G15

Mus : Logitech G5

 

 

__________________________________________________________________________________________

 

 

amiganostalgia :

Mus og tastatur, synes steelseries er best.

Først og fremst fordi det er driverløse komponenter. Og det eier

Hva er steelseries ?

Har du linker til noen slik at jeg kan få sett på det ?

 

__________________________________________________________________________________________

 

 

Siden jeg har DVD brenneren fra Samsung , trenger jeg da DVD spilleren ?

Endret av johome
Lenke til kommentar
Skal vurdere det.

Hva er det som gjør at Plextor er å foretrekke fremfor Samsungen ?

Egne erfaringer. Har aldri hatt problemer med Plextor sine drev. Har en Samsung og en Plextor brenner i PC'en nå. Lyden av drevene som åpner og lukker seg er som forskjellen mellom en slarkete gammel Lada og en ny Audi...

Jeg har også erfart at enkelte drev takler dårlige plater bedre enn andre, derfor fordel med to alternativer.

Lenke til kommentar

Da har jeg gjort noen forandringer i førsteposten:

 

Kabinett : Byttet ut Antec P182 og valgt Coolemaster Cosmos 1000

 

Hovedkort : Her har jeg vraket ASUS P5Q premium og valgt ASUS P5Q Deluxe

 

DVD brenner :Vraker Samsungen og putter inn Plextor PX - 810 SA

 

DVD spiller :Den kutter jeg ut

 

Mus :Fra Logitech G5 til Logitech Trackman Wheel

 

Kom gjerne med (kritiske) kommentarer.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Bare en liten ting angående dvd brenner. Jeg har en samsung *22*X dvd brenner, og den er mye mer stillegående enn forgjengerne på 20x. Ikke at jeg syntes de bråket noe irriterende akkurat, men en klar forskjell er der.

Steelseries produserer mus/tastatur etc som vel er ment for gaming men som egner seg ypperlig til seriøst bruk også, iom prestasajons nivået er på topp. Hvorfor har du valgt en logitech mus fra bokstavelig talt forrige århundre?

Lenke til kommentar
Hvorfor har du valgt en logitech mus fra bokstavelig talt forrige århundre?

Fordi jeg har prøvd den.

Jeg pøvde den i 10-15 minutter og likte den veldig godt. (Ok det var for noen år siden )

Den koster jo ikke så mye , så hvis jeg ikke liker den er det jo bare å kjøpe noe annet.

 

 

Jeg har forresten sendt en forespørsel om pris til Netshop.

Vil ha to priser.

En uten skjerm og en med skjerm. Skjermen er en NEC 2690

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...