2bb1 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Jeg har då søkt litt rundt på internett, og funnet en del guider hvor man bruker Nero (som jeg har). Men det har seg slik at ingen av de jeg har funnet til nå fungerer. Guide 1 - fungerer ikke: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Start Nero Burning ROM Skip the "New..." screen by clicking Cancel Go to "Recorder" and "Burn Image" Then select your iso image, check "finalize disc" Guide 2 - fungerer ikke: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor How to create a bootable DVD Step1 Start Nero - Burning Rom. Select File -> New... from the menu. 1.) Select CD-ROM (Boot) or DVD-ROM(boot) 2.) Select Image file from Source of boot image data 3.) Set Kind of emulation: to No Emulation 4.) Set Load segment of sectors (hex!): to 07C0 5.) Set Number of loaded sectors: to 4 6.) Press the Browse... button Step 2 Select All Files (*.*) from File of type: Locate boot image file....lets say boot.bin, boot.img or boot.ima....etc Step 3 Click ISO tab Set File-/Directory length to ISO Level 1 (Max. of 11 = 8 + 3 chars) Set Format to Mode 1 Set Character Set to ISO 9660 Check all Relax ISO Restrictions Step 4 Click Label Tab Select ISO9660 from the drop down box. Enter the Volume Label as BootableDVD or whatever you want. Step 5 Click Burn tab Check Write Check Finalize CD (No further writing possible!) Set Write Method to Disk-At-Once Press New button Step 6 Locate the folder say eg. C:\Files Select everything in the folder and drag it to the ISO compilation panel. Click the Write CD Dialog button. Press Write Noen som har et bedre forslag? Har tilgang på PowerDVD og ImgBurn også om det hjelper. Endret 22. juli 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
atlef Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Det hadde vært greit om du opplyste om hva cd/dvd det er du skal lage. Windows boot cd/dvd eller hvilke filer du skal brenne for hvilket formål. Vil være litt enklere å svare da. atlef. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Okei. Det er snakk om en boot-DVD som skal inneholde et operativsystem (har operativsystemet på en ISO-fil). ... altså Windows boot dvd. Endret 22. juli 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hvorfor ikke bare brenne den isofila direkte til cd eller dvd'en? Du må huske å velge den .iso for brenning og ha rett brenne valg i nero... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Ja, men hva er "rett brennevalg" i Nero?? Er sikkert ikke noe stort problem, men jeg har ikke peiling. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Og da får jeg bootet uten noe mikk-makk? Mener å huske jeg brukte Power ISO sist jeg lagde boot faktisk (er en stund siden). Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Er du sikker på at den ISO du har inneholder boot.ima da (bootbar) Prøv noe annet da som f.eks ISO Burner http://www.download3k.com/Install-Active-ISO-Burner.html Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Har insatallert Power ISO nå, og skal teste det. Har boot.ima liggende, så kan alltids legge den til for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
mathiaslu Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Og da får jeg bootet uten noe mikk-makk? Mener å huske jeg brukte Power ISO sist jeg lagde boot faktisk (er en stund siden). jeg har i alle fall fått til uten mye trøbbel... men jeg tror du kanskje må trykke på en eller anna knapp for å få den til å ha booting på, men mer er det ikke. husker ikke hvor den knappen var, så kan desverre ikke hjelpe deg der :S Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 En ISO fil inneholder alle data om hvordan original CD/DVD er (filsystem,metadata, etc). Skal ikke være noe man må stille på for å "burne" en ISO. I Nero Burning ROM har jeg alltid brukt - Burn Image , stengt alle wizards - deretter browset opp gjeldende ISO file. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 PowerISO gjorde jobben! Bare åpnet iso-filen i programmet, og trykte "Burn". Hjertelig takk for hjelpen alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå