Gå til innhold

Toppnivådomene åpnes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows.me var registrert. :(

Sosue.me var òg registrert, DVD-Jon som har vore på ferde?

"No" er eit like engelsk ord som "me". Er det kvart enkelt land som avgjer om dei vil opne det for alle, eller er det ICANN (eller eit anna sentralt organ)? Om det er avgjort sentralt ser eg ikkje kvifor .no ikkje er opent for alle, så eg tippar det er det enkelte land som avgjer det.

Endret av enixitan
Lenke til kommentar
"No" er eit like engelsk ord som "me". Er det kvart enkelt land som avgjer om dei vil opne det for alle, eller er det ICANN (eller eit anna sentralt organ)? Om det er avgjort sentralt ser eg ikkje kvifor .no ikkje er opent for alle, så eg tippar det er det enkelte land som avgjer det.

De norske toppnivådomenene styres av Norid. For tiden kan kun norske organisasjoner registrert i Brønnøysundregistrene registrere under .no, og antallet er begrenset til 20 per nummer. Se forøvrig regelverket på http://www.norid.no/regelverk/

De to andre toppnivådomenene som Norid styrer over utenom .no, nemlig .sj og .bv, er fortsatt ikke i bruk.

Lenke til kommentar
De norske toppnivådomenene styres av Norid. For tiden kan kun norske organisasjoner registrert i Brønnøysundregistrene registrere under .no, og antallet er begrenset til 20 per nummer.

Det er eg klar over.

Montenegro ble tildelt .me-domenet etter at landet ble erklært uavhengig i juni 2006, men fordi navnet også kan ha en bred appell til folk flest, er det nå gjort tilgjengelig for alle.

Er det Norid e.l. eller regjering som avgjer dette, eller ICANN/IANA? Det var spørsmålet.

Kunne f.eks. sett for meg at say.no kunne vore attraktivt som protestside liknande opprop.no. :p

Lenke til kommentar
De norske toppnivådomenene styres av Norid.

Er det Norid e.l. eller regjering som avgjer dette, eller ICANN/IANA? Det var spørsmålet.

Kunne f.eks. sett for meg at say.no kunne vore attraktivt som protestside liknande opprop.no. :p

For å herme med fet skrift; det jeg skrev i fet skrift nå impliserer at det er Norid som bestemmer. Når man styrer noe, bestemmer man som regel også over det.

Lenke til kommentar

Er det meg, eller har haiene vært og forsynt seg godt av 3, 4, 5 og 6 bokstavsnavna?

Nesten alt som jeg har søkt på er registrert av:

Registrant Name:doMEn

Registrant Organization:REGISTRY RESERVED NAME

I tillegg er nesten alle domene satt til;

Domain Status:INACTIVE

Nesten alle sitene som har vært aktiv har inneholdt absolutt ingenting matnyttig, juck.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...