Gå til innhold

Hva er best, Intel Core Duo 2 T7700 eller T8100?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt til å kjøpe laptop, men er litt usikker på to laptoper. De har samme brikkesett (i965PM), omtrent lik pris, men to forskjellige prosessorer.

T7700 (65 nm, 4 MB L2, 2.40 GHz, 800 MHz)

T8100 (45 nm, 3 MB L2, 2.10 GHz, 800 MHz)

Hvilken av disse er best?

Laptopen med T8100 har 3 GB minne og 512 MB videominne, den med T7700 2 GB minne og 256 MB videominne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
T7700 Merom yter nok noe bedre enn T8100 Penryn..

Takker for svar.

Begge laptopene har omtrent identisk pris og identisk innmat.

Er det vært å kjøpe laptopen med T7700 (som har bedre skjerm) enda den har 1 GB mindre minne (2 GB) og 256 MB mindre videominne (256 MB) enn den med T8100?

Lenke til kommentar
T7700 Merom yter nok noe bedre enn T8100 Penryn..

Takker for svar.

Begge laptopene har omtrent identisk pris og identisk innmat.

Er det vært å kjøpe laptopen med T7700 (som har bedre skjerm) enda den har 1 GB mindre minne (2 GB) og 256 MB mindre videominne (256 MB) enn den med T8100?

1GB ram er ikke så dyrt heller, ca 200kr. Men hvilkne skjermkort er det på laptopene?

Lenke til kommentar

Begge har Nvidia GeForce 8600M GT, den med T7700 har en maksimal oppløsning på 1680x1050, og den med T8100 har 1280x800. Er jo kjekt med litt høyere oppløsning, enda den har halvparten så mye videominne...

Tror jeg ikke kommer til å spille de mest avanserte spillene, kanskje noen Source-spill (Team Fortress 2, CS:S).

Lenke til kommentar

Takker for svar, da har jeg forhåpentligvis fått mest mulig ut av pengene.

Skal se om jeg får bruk for to ekstra GB med RAM, må jo også ha en ledig minneplass. Hvis det bare er 32-bit operativsystem, får vel jeg ikke benyttet alle de 4 gigabytene allikevel.

Lenke til kommentar
Takker for svar, da har jeg forhåpentligvis fått mest mulig ut av pengene.

Skal se om jeg får bruk for to ekstra GB med RAM, må jo også ha en ledig minneplass. Hvis det bare er 32-bit operativsystem, får vel jeg ikke benyttet alle de 4 gigabytene allikevel.

Hvis det bare er 1gb installert så er det en slott ledig, hvis det er 2gb så må du ta ut den ene brikken og erstatte med 2gb, så du får 3gb uansett. Hvis ikke det er installert med en 2gb brikke noe som oftes ikke skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...