Gå til innhold

Akkurat kjøpt meg 450D og vil kjøpe meg ett objektiv til.

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg D450 og vil ha et objektiv til, ett billig ett for å lære meg litt mer å bruke kameraet. Jeg er så å si nybegynner, så jeg vil ikke legge 15.000kr i å kjøpe feil objektiv.

Har tenkt på ett ca 50 til 200mm objektiv. Vil ha ett objektiv i tillegg til 18-55mm objektivet som følgte med kameraet med mere zoom. Få ett bedre bilde av ting som er lengre vekk :)

Er dette noe å satse på, eller er dette for billig?

http://www.japanphoto.no/product/objektive...200mm-di-canon/

Rett meg gjerne på ord og uttrykk om noe er feil :)

EDIT: Takk, kameraet heter 450D ;) Kjempe skriveleif... :roll:

Endret av EllingP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D450? Du mener vel Canon 450D. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd meg fram med kit-objektivet som fulgte med kameraet. Lær deg å eksponere riktig; bruke riktig blender/lukkertid og iso-hastighet i begynnelsen. Etterhvert kan du også begynne å se på hvitbalanse-innstillingene (sett disse på auto i begynnelsen). Prøv deg fram på Manuell-modus, evnt A eller P hvis du føler du ikke vet helt hva du gjør.

Jeg holder ikke til i Canon-leiren, men ville ihvertfall lagt litt mer penger i et tele-objektiv enn en 1000 lapp. ;)

Lenke til kommentar

Viss du er usikker på om du kommer til å bruke tele så er det sikkert greit nok for å teste ut om behovet er der eller ikke.

Jeg har selv et 100-300 objektiv som nesten aldri er i bruk.

Ser ikke noe poeng iå bruke flere tusen kroner på noe som nesten ikke blir brukt.

Viss du er sikker på at du kommer til å bruke tele en del så kan det jo kanskje være like greit å kjøpe noe som er litt bedre med en gang.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! :)

Men jeg vil ha en linse jeg ikke trenger stativ på, men likevell at jeg ikke må stå på asfalten hvis jeg skal ta bilde av ett billøp ;) For det må jeg nesten med 18-55mm tror jeg...

Kjekt at noen ser poenget i å ikke bruke opp alle mine penger på noe usikkert... :)

Men ingen som har en mening om den Tamron linsa? Blir det for billig til at det er brukendes?

Lenke til kommentar
Om du ikke vet at du har et stort behov for teleobjektiv, finnes det en sak kalt Tamron 70-300, som koster en tusenlapp. Tar fine bilder til prisen, og har byggekvalitet sammenlignbart med de fleste kitobjektiver. :)

Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO 1:2 for Canon

Er denne linsa sånn at jeg trenger stativ med eos450D eller går det bra uten? Jeg har en stødig hånd, dog ikke den lengste fartstiden med slr, men....

Endret av EllingP
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Klart den kan brukes håndholdt, men resultatet blir ikke nødvendigvis optimalt. Det kan hende at du må til med stativ under dårlige lysforhold for å få bildet skarpt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...