Gå til innhold

Forholdet med dama blir bedre etter en relativt stor nedtur

Anbefalte innlegg

Hadde en "liten" diskusjon med dama etter at hu kom igjen fra ferie, og det så veldig mørkt ut for oss som par. Men vi har snakket om problemene og jeg kan lukte et herlig parforhold fremover :)

Kan vise en liten modell av hvordan forholdet vårt har gått over 2 år

x-axis=level of "success"

y-axix=time

# -blir kjent

###

#########

################# -stormforelska

############# -begynner å bokse fra hverandre

############

###########

##########

######

###

## -forholdet er ikke som det engang var

------------------------------- vendepunkt, altså noen dager siden

#

#

#

##

####

######

....hva skjer videre? :D

Tolkning: Vi ble stormforelska, men gled lengre og lengre fra hverandre. Etter ferien innså vi begge at vi trengte endring, og nå er vi på vei opp igjen :D Tilliten bygges opp, og selv om de første dagene etter "vendepunktet" har vært et helvete, ser jeg et lys i enden av tunnellen nå! Jeg har gjenfunnet kjærligheten til dama mi og jeg er på vei til å bli lykkelig igjen! Det er gangen på noen dager at jeg faktisk føler meg rimelig bra :)

Wish me luck later on :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Og vi er unge. 17 og 18.

Problemet med nettopp denne kranglen var at det var den mest seriøse vi noengang hadde hatt. Det holdt ikke med "jeg skal forbedre meg", men vi trengte(trenger) drastiske endringer.

Men heldigvis er det på rett vei og jeg er i ganske godt humør :)

EDIT: Herrejesus og jeg er glad for at det går bedre. Vi hadde litt tillitsproblemer, og både jeg og hu har funnet ut at vi kan stole på hverandre. Vi er ihvertfall på vei til å gjøre det.

Endret av konflikt
Lenke til kommentar
En tøffelhelt er en spøkefull og lett nedsettende betegnelse for en kuet ektemann som lar seg herse med av en dominerende kone. Ordet kommer fra det tyske Pamtoffelhed. I gamle dager var tøfler vanlig fottøy for kvinner når de arbeidet i huset, og tøfler et symbol for kvinner. En mann som var «under tøffelen» var altså under hustruens kommando. Betegnelsen nå er ofte bare tøffel og kan også brukes generelt om underdanige menn som er «myke som en tøffel». De gamle uttrykkene tøffelhær, tøffelregiment og skjørteregiment betegner en flokk av tøffelhelter og viser til det samme maktforholdet i hjemmet og ekteskapet.
Lenke til kommentar

Hahahaha :D Er nok ingen tøffel, nei. Saken er den at jeg har vist hu følelsene mine. Når det gikk opp for meg at jeg faktisk kunne miste hu, gråt jeg og fortalte hvor mye hu faktisk betyr for meg(for det tror jeg ikke hu visste), og da gråt hu også og sa at hu elska meg hu også. Etter det har vi hatt utallige samtaler om nettopp det, og det faktum om hu var utro eller ikke i ferien, og om hu ikke likte meg osv osv(altså problemet følelsesmessig lå ikke hos meg men hos hu). Jeg spurte om de samme tingene opp igjen og opp igjen og hu så meg rett i øynene mens hu sa at hu elska meg og at hu ville fortsette å prøve på å få forholdet til å gå bra. Det var første skritt til at jeg kunne stole på henne igjen, og ihvertfall jeg er på god vei til å være klar for et veldig fint forhold med henne. Hvordan hu føler det får jeg nok vite i dag. Jeg må si at jeg sitter med en liten tåre i øyekroken og et stort smil om munnen i vente på å se smilet hennes igjen og kanskje hvis jeg er heldig få ha sex med henne igjen(vi har ikke slutta å ha det selv om vi har diskutert).

Så hvis det er å være tøffel, så er jeg nok kongetøffelen, men saken er den at hu trengte å høre hvor mye jeg elska henne, og jeg trengte en oppvekker som gjorde at jeg innså at jeg faktisk elska henne over alt :)

Jeg skal møte hu senere i dag, og da ville hu snakke, sa hu. Vet ikke hva hu vil snakke om, men jeg ga hu masse å tenke på i går, og da tror jeg at hu ikke vil slå opp. For isåfall må jeg ut "with the big guns", altså skrive et brev på noen A4-sider om hvor mye hu betyr for meg og gi hu bamser og kort som tegn på min kjærlighet. Hu fikk forsåvidt en bamse i går også, og jeg tror at hu ble veldig glad for den:). I armene til bamsen satt jeg CD'n som inneholder "sangene" våre, altså de vi hørte på i starten av forholdet da vi var superforelska og lå og klina hele tida. Håper det vekker følelsene hennes igjen :) Det var forøvrig også et kort der som jeg fortalte litt inngående med veldig "intern skrivemåte", altså skrevet med kallenavnene hennes og mine, og med språk vi bruker oss i mellom, som fortalte masse koselig om hvorfor jeg liker hu :)

Det bør legges til at hu var nattevakt og jeg var innom huset hennes og satt den på senga hennes før hu kom hjem fra jobb. Hadde jeg vært jente og noen hadde gjort noe sånt for meg hadde jeg brutt ut i gledestårer og sagt at jeg elska han over alt.

Hvis ikke det får veldig positive konsekvenser det med bamsen, så veit ikke jeg. Jeg sa "ILU" på nattameldinga på facebook i går når jeg skulle sove(altså I Love You), slik som jeg har pleid å gjøre før, og da fikk jeg mitt første skriftlige bevis på at hu fortsatt elsker meg. Føles utrolig godt :D

Hu skriver ikke smil på meldinger som før, men det kommer nok etter hvert. Hu sier heller "...", som jeg antar at betyr at hu ikke veit helt hva hu mener og føler. Jeg lot hu være alene i natt, og dermed fikk hu tenke, så får jeg håpe at hu har noe positivt å si når jeg kommer til hu etterpå:)

Lenke til kommentar

Sendte

"Unnskyld hvis jeg vekker deg, men jeg fikk bare en helt rar følelse inni meg og ble plutselig glad og fikk en helt utrolig trang til å si hvor mye jeg elsker deg. Og jeg elsker deg over alt på jord, og er kjempeglad for at du er jenta mi. Elsker deg!:)"

til hu istad, og hvis hu ikke blir glad når hu våkner til den meldinga, er det nok ikke håp for oss :S

Men det finner jeg ut etterpå. Wish me luck!

Lenke til kommentar

La meg utdype litt mer slik at folk forstår hva jeg mener.

Jeg er ikke sammen med noen pga at de elsker meg. Jeg er sammen med en fordi jeg liker henne og ikke pga at hun liker meg. Jeg er sammen med en pga at jeg liker å være sammen med henne og føler meg vel ved å være nær henne.

Jeg er ikke ikke sammen med noen pga at de gjør alt jeg sier og får henne til å underkue meg. En kvinne liker å bli ledet av en mann som vet hva han gjør og og liker å styre. Samme gjelder i dette forholdet, trådstarter må kunne være morsom å være sammen med og ikke oppføre seg som en desperat fjomp som vil være sammen med henne uansett hva, kanskje derfor hun var utro?. For meg høres det nesten ut som hun er fortsatt sammen med han pga dårlig samvittighet og ikke pga at hun elsker han.

Ta henne med storm, overrask hun, led henne, få henne til å le, vis at du er sjefen så vil hun komme tilbake til deg. Nå får jeg mest en stalker følelse.

Og en annen ting, fort deg før det er forsent

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar
Ta henne med storm, overrask hun, led henne, få henne til å le, vis at du er sjefen så vil hun komme tilbake til deg. Nå får jeg mest en stalker følelse.

Og en annen ting, fort deg før det er forsent

For å si det sånn, jeg er ikke - og jeg har aldri vært slaven hennes. Det har heller vært omvendt. Det som er forskjellig nå er at jeg tror hu av en måned sammen med en annen gutt har knyttet veldig sterke bånd til han. Det kan jeg forstå. Hu har sett svært negativt på ting jeg har ment positvt mot hu, og det har gjort at hu har følt seg usikker og trengte en skulder å lene seg på. Da kom han inn i bildet og var denne skulderen(bokstavlig talt, har sett hu lå på skulderen hans :p). Det er en ting jeg får ta på meg skylda for. Når jeg blir irritert, har jeg i følge min mor en tendens til å bli "sint som faen", og jeg tar ikke så lett på ting. Dette har muligens gjort at hu ikke har likt å snakke med meg, og at hu dermed har unngått å fortelle meg om at hu ikke var helt fornøyd med forholdet.

Bare for å ta bort spenninga, så hadde fela en annen tone i dag. Det var mye mindre acward, og vi hadde mer eller mindre normal sex og snakket normalt sammen. Smilet var i tillegg tilbake :)

Men tilbake til der jeg var. Jeg veit det er helt feil, men jeg veit passordet til mailen og facebooken hennes og har vært innom der regelmessig for å se hva og han har snakket om. I starten tyda alt på at hu hadde knulla livskiten ut av han, og det trodde jeg helt intil i går. Men ettersom jeg så nevnte brev, har jeg funnet ut at jeg faktisk kan stole på hu. Eller ihvertfall det i tillegg til Facebook-meldingen har gjort meg 90% sikker på at de ikke hadde kjønslig kontakt på noen måte, om jeg kan kalle det det. De har klemt hverandre, sikkert stått inntil hverandre og hatt det koselig uten noen som helst form for sex. Og det unner jeg hu hvis jeg har gjort hu så ulykkelig som jeg har fått inntrykk av.

Bare så det er sagt, hu har alltid vært veldig, VELDIG usikker på kroppen sin, selv om hu både er slank, har digre sprettpupper og bra rompe. Hu har aldri innsett det selv, og da har hver eneste kommentar fra meg som kunne virke negativ på noen som helst måte gjort at hu har følt seg mer og mer ulykkelig. Så det jeg gjør er ikke å være en tøffel eller å være slave eller hva faen du kaller det, men jeg bygger opp igjen tilliten slik at hu kan stole på meg og se opp til meg som før. Gårsdagen var en jævlig svak dag for meg. Jeg gråt sikkert en halvliter, men jeg innså også hvor mye jeg vil ha hu. Jeg kunne tilgitt at hu hadde sex med han, for det er min feil, men jeg kunne ikke tilgitt at hu lyver til meg og skjuler ting. Så jeg har som mål å få ting tilbake til det det var før. Vi hadde bra sex i sta, vi tulla og snakka og lo, og jeg dro mange morsomme kommentarer slik jeg pleide - jeg tok kontrollen. Det har aldri vært målet mitt at hu skal ha kontrollen, for det takler jeg ikke. Har vært med ei jente som tok fullstendig kontrollen en gang, og det var så skummelt at storegutten min knapt funka. Derfor liker jeg jenta mi. Hu søker en person hu kan stole på, som er stødig, er der for henne og støtter henne uansett hva. Jeg SKAL være den personen, og ikke faen om hu kommer seg unna nå. Det tar tid, men jeg begynner å stole på hu, og hu begynner å stole på meg.

Poenget er at ting har forandret seg som bare fy i de siste dagene, og det er virkelig på rett spor, ihvertfall fra min side. Jeg føler at jeg er ganske mye i kontrollen, og så fort tilliten hennes i meg er gjenoppretta, får jeg tatt kontrollen igjen og styrt forholdet dit jeg vil. Jeg tror vi trenger tid, så vil hu bli mindre interessert i canadagutten og mer interessert i meg igjen. Jeg har masse å gi, så problematikken er bare å få henne til å motta igjen :)

Det er vel slik at tiden leger alle sår? Jeg skal få til det. Hu skal jobbe mye de neste dagene, og jeg veit ikke helt hvordan vi skal få gjort noe da.

Jeg skal såklart holde dere underrettet, og takk for alle svar. Det quotet fra Blåbær øverst er noe av det mest fornuftige jeg har lest på forumet, og det er akkurat det jeg skal prøve å få til. Jeg bruker tiden som et hjelpemiddel, men jeg lar det ikke gå så lang tid at ting blir kjedelig. Jeg har som sagt masse å gi. ... og en siste ting. Jeg er ikke akkurat kjent for å vite når jeg skal stoppe, så at det går for lang tid, blir nok ikke noe problem :)

Lenke til kommentar

Er det ikke ironisk.

Du har funnet ut at du kan stole på dama siden du spionerte på henne ved å logge deg på mailen hennes og FB`en.

Nei, jeg synes synd på denne stakkars jenta. Tror hun er ung og ikke helt vet hva hun vil.

Lenke til kommentar
Er det ikke ironisk.

Du har funnet ut at du kan stole på dama siden du spionerte på henne ved å logge deg på mailen hennes og FB`en.

Nei, jeg synes synd på denne stakkars jenta. Tror hun er ung og ikke helt vet hva hun vil.

Hu er ung. 18 år bare. Og jeg tror heller ikke hu helt vet hva hu vil. Men jeg gjør så godt jeg kan for å få hu til å ville ha meg, og jeg skal spørre hu i dag om hu føler at jeg er verdt å være sammen med!

Er det et dumt valg?

BTW, jeg veit at det var feil å gjøre det, men jeg klarte ikke å stoppe, og hvis jeg ikke hadde lest det, hadde jeg ikke funnet ut at hu har jugd til meg om mange ting og at hu har snakka med gutten og ikke hu jenta som hu sa at hu skulle snakke med. I tillegg sa hu at hu jenta som hu egentlig skulle sende melding til hadde vært utro med en annen gutt borti der, og når hu sender melding til han gutten, drar jeg jo paraleller til at de har hatt sex e.l.

Men nå har de på en måte avkreftet det for meg ... tror jeg...

Endret av konflikt
Lenke til kommentar

Jeg lovet å holde dere oppdatert, og nå har jeg noe å si. Har funnet ut masse rart om hva som har og ikke har skjedd, og hvorfor, og vi fant ut at vi hadde drevet litt fra hverandre. Hu hadde begynt å miste følelsene for meg og fått følelser for han gutten hu møtte, og ting så veldig mørkt ut. I dag fikk jeg en melding som sa at hu begynte å få følelser for meg igjen og at all oppmerksomheten, ærligheten og kjærligheten jeg hadde gitt hu gjorde at hu uten tvil var på vei til å kunne elske meg igjen.

Skal på en solotur til søta bror og besøke søstra mi, og da får jeg se hva som skjer når jeg kommer tilbake. Men ting skjer, og vi er på god vei til å bli et lykkelig par igjen(vi har aldri slått opp, men det har vært nære)

Victory! :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...