OCSpro Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hørt rykter om virus som slår ut hd'er, er dette riktig eller myte? Mistet en wd80 etter et virusangrep som tok mbr'ene mine, eller er det bare en fysisk feil på disken?? Lenke til kommentar
giraffen Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 hmmm snakka med en kompis i går som mista en wd harddisk i går, plutselig ville ikke harddisken bote i det hele tatt. hørest skummelt ut :o Lenke til kommentar
obos Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Vet ikke helt men jeg fikk denne mailen fra en venn. READ IMMEDIATELY AND PASS ON TO EVERYONE YOU KN Someone is sending out a very cute screensaver of the Budweiser Frogs. If you download it, you will lose everything! Your hard drive will crash and someone from the Internet will get your screen name and password! DO NOT DOWNLOAD IT UNDER ANY CIRCUMSTANCES! It just went into circulation yesterday. Please distribute this message.This is a new, very malicious virus and not many people know about it. This information was announced yesterday morning from Microsoft. Please share it with everyone that might access the Internet. Once again, Pass This Along To EVERYONE in your address book so that this may be stopped. AOL has said that this is a very dangerous virus and that there is NO remedy for it at this time. This is VERY important. If you receive a screen saver from a friend or anyone you may not know with the Budweiser Frogs in it, DO NOT DOWNLOAD IT OR OPEN THE FILE! Press the forward button on your email program and send this notice to EVERYONE you know. Let's keep our email safe for everyone. Kanskje det stemmer likevel. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Først gikk en 6,4gb hd, så min wd800 også, og et par dager etterpå gikk en 40gb reservedisk samme veien. Veldig mistenkelig synes nå jeg. Lastet aldri ned en screensaver Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Vet ikke helt men jeg fikk denne mailen fra en venn. READ IMMEDIATELY AND PASS ON TO EVERYONE YOU KN Someone is sending out a very cute screensaver of the Budweiser Frogs. If you download it, you will lose everything! Your hard drive will crash and someone from the Internet will get your screen name and password! DO NOT DOWNLOAD IT UNDER ANY CIRCUMSTANCES! It just went into circulation yesterday. Please distribute this message.This is a new, very malicious virus and not many people know about it. This information was announced yesterday morning from Microsoft. Please share it with everyone that might access the Internet. Once again, Pass This Along To EVERYONE in your address book so that this may be stopped. AOL has said that this is a very dangerous virus and that there is NO remedy for it at this time. This is VERY important. If you receive a screen saver from a friend or anyone you may not know with the Budweiser Frogs in it, DO NOT DOWNLOAD IT OR OPEN THE FILE! Press the forward button on your email program and send this notice to EVERYONE you know. Let's keep our email safe for everyone. Kanskje det stemmer likevel. Bare tull etter det jeg forstår. http://www.breakthechain.org/exclusives/budfrogs.html This warning is not true. In fact some of the text is identical to Win A Holiday and other virus hoaxes. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hørt rykter om virus som slår ut hd'er, er dette riktig eller myte? Mistet en wd80 etter et virusangrep som tok mbr'ene mine, eller er det bare en fysisk feil på disken?? Ja det finnes viruser som kan ødelegge diskene og andre ting på systemet ditt, men det er skjelden du opplever det. Du må bare ha et antivirus software installer feks norton 2003. Da er du neste garrantert at du aldri vil få virus på pc'en din? Selv har eg aldri hatt virus på mine hd'er. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 hmm. jeg for min del mistet for et par uker siden en WD80 disk. bare sånn over natten. Måtte en formatering til. Lenke til kommentar
kong figurasjon Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 En kollega satt og spilte Cm3 en kveld, slo av maskinen og gikk og la seg. Neste dag når han skulle starte pc'en igjen, vips; så var allting borte. Partition Magic's boot-disketter viste en helt tom harddisk! Har ikke funnet ut hva det kan være, er det noen som vet hvordan dette kan skje? Er det sånn at et virus bare kan "formatere" hele disken når den skal boote? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Nei har aldri hørt eller opplevd det at ett virus kan formatere diskene, men virus kan ødelegge noen oppstartfiler slik at du ikke kan boote opp. Han har kanskje hatt besøk av en kammerat som formaterte disken hans Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Vet ikke helt men jeg fikk denne mailen fra en venn. READ IMMEDIATELY AND PASS ON TO EVERYONE YOU KN Someone is sending out a very cute screensaver of the Budweiser Frogs. If you download it, you will lose everything! Your hard drive will crash and someone from the Internet will get your screen name and password! DO NOT DOWNLOAD IT UNDER ANY CIRCUMSTANCES! It just went into circulation yesterday. Please distribute this message.This is a new, very malicious virus and not many people know about it. This information was announced yesterday morning from Microsoft. Please share it with everyone that might access the Internet. Once again, Pass This Along To EVERYONE in your address book so that this may be stopped. AOL has said that this is a very dangerous virus and that there is NO remedy for it at this time. This is VERY important. If you receive a screen saver from a friend or anyone you may not know with the Budweiser Frogs in it, DO NOT DOWNLOAD IT OR OPEN THE FILE! Press the forward button on your email program and send this notice to EVERYONE you know. Let's keep our email safe for everyone. Kanskje det stemmer likevel. Det er dette som er et virus. Tsjernobyl var vel et av de første store MBR virusene, men ikke noe problem å bli kvitt. Lenke til kommentar
Osram Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Nei, dette er ikke et virus. Bruk 4 sekunder på Google så finner du ut det: Type Virus hoax Description In 1997 the Budweiser beer company placed a screensaver on their website depicting the Budweiser frogs from their advertising campaign. Shortly afterwards an email began circulating warning people not to download the file: DANGER!!!VIRUS ALERT!!! This is a new twist. Someone is sending out a very desirable screen-saver the Budweiser Frogs. But if you download it, you will lose everything!!! Your hard drive will crash!!! DON'T DOWNLOAD THIS UNDER ANY CIRCUMSTANCES!!! IT JUST WENT INTO CIRCULATION YESTERDAY, AS FAR AS WE KNOW....BE CAREFUL. PLEASE DISTRIBUTE THIS TO AS MANY PEOPLE AS POSSIBLE... This is WHAT THE SCREENSAVER OFFER WOULD LOOK LIKE! File: BUDSAVER.EXE (24643 bytes) DL Time (28800 bps): At the time of writing, there is no known virus (or more correctly Trojan horse) which masquerades as a Budweiser Frogs screensaver. However, users should always be very cautious when downloading or using executables of unknown origin. Fra http://www.sophos.com/virusinfo/hoaxes/bud...eiserfrogs.html Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Vel, det vertste som et virus kan gjøre med en HD er å skrive over filene. Da er det ingen mulighet å få de tilbake. Det nest verste er nok at virus kan skrive over FAT'en eller bootsektoren. Da blir det litt vanskelig å få ut data men det går etter mye tidkrevende slit. Uansett hvilket av disse som skjer så er det alltid mulighet for å partisjonere og formatere disken på nytt. Men det finnes faktisk noe farligere: Det er de virusene (ala chernobyl) som flasher bios eller firmware med gale data. (hovedkort, skjermkort, CD-rom'er, harddisker osv) Da kan du i verste fall ikke få liv i komponenten igjen og rett og slett må kjøpe nytt. Heldigvis er disse virusene skjeldne og det finnes "diehard-bioser" og flash-advarsler. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Tror nok jeg hadde et sånt bios/firmware-virus. Min wd800jb ble plutselig en wd1200bb (eller var det wd2000bb?). Disken ble helt ødelagt. Ødela som sagt denne + to andre harddisker på to uker Må få tak i Norton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå