OCSpro Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Skal lage en så billig pc som mulig, men allikevel få så mye ut av de pengene som mulig... Hvis en ikke skal overklokke, er det da "verdt" å kjøpe intel chipsett til en intel prosessor? Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hvis du skal ha en så billig PC som mulig så kjøp AMD, hvis du ikke allerede har prossesor da. SiS 648 baserte kort skal vist være greie. Sjekk HK anbefalinger her på hardware.no http://www.hardware.no/anbefalinger/hovedk...kort/index.html Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hvis du skal bygge en billig PC , kan du vel ikke bruke Intel prosessor ??? AMD er mye billigere , og det er like bra eller bedre enn Intel prosessorer. Kan annbefale en XP 2000 til XP 2600 . Maks pris er 2000 kr på www.komplett.no , jeg vet jo ikke hva du vil legge i dette. For hovedkort kan jeg annbefale MSI KT3 (600 kr på komplett) hvis de har det inne , ellers kan alle HK med VIA 333 chip annbefales så lenge de er billige. For best ytelse annbefales NForce 2 kort (med dual DDR) . ABIT har et til ca 1000 kr. Intel systemer er alltid dyrere ell AMD systemer ! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hvis du skal bygge en billig PC , kan du vel ikke bruke Intel prosessor ??? AMD er mye billigere , og det er like bra eller bedre enn Intel prosessorer. Kan annbefale en XP 2000 til XP 2600 . Maks pris er 2000 kr på www.komplett.no , jeg vet jo ikke hva du vil legge i dette. For hovedkort kan jeg annbefale MSI KT3 (600 kr på komplett) hvis de har det inne , ellers kan alle HK med VIA 333 chip annbefales så lenge de er billige. For best ytelse annbefales NForce 2 kort (med dual DDR) . ABIT har et til ca 1000 kr. Intel systemer er alltid dyrere ell AMD systemer ! nåja. husk på at du må kjøpe vifte seperat til amd. Et forslag er systemet i signaturen, abit be7 + P4 2400 + 512mb pc3200 ram, billig og enkelt å sette opp, pr dags dato: totalt kr 3344+frakt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå