thehunger Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg tenker dette vil være nyttig info: Samsung TVer importert via Samsung Norden har visse fordeler, som beskrevet i dette dokumentet forskjellen på en Samsung TV og en Samsung TV på Samsung's hjemmesider. I korte trekk: Nulltoleranse på pixel-feil (dvs. du kan klage om du bare har én pixel-feil) Norsk bruksanvisning følger med og norsk menysystem Miljøavgifter inkludert Prestisjeservice i hjemme neste arbeidsdag for forbrukere i Norge Henteservice i hele landet Samsung Norden skriver ikke om de to sistnevnte følger med. Komplett Kundeservice svarer på spørsmål om de selger orginalimportert eller parallellimportert: Hei. Vi kjøper noen av de fra Samsung Norden, men de fleste kjøpet vi direkte fra Samsung Europa og Worldwide. Du får samme garantien og det er samme servicepartneren som håndterer servicen. Norske menyer er mulig å konfigurere på de og norske manualer kan lastes ned fra nettet. Det eneste du går glipp av er null toleranse på pixelfeil. Mvh TG Kundesenter Komplett.no Om du vil vite om du har en TV fra Samsung i Norden, skal modellbetegnelsen ende på /XEE. Så hva tror dere? Er dette viktige fordeler eller er det like greit å kjøpe fra andre? Det viktigste er kanskje at Komplett ikke lar deg bytte TV'en selv om du finner flere pixel-feil. Og hvordan kan man evt. være sikker på å få en Samsung Norden-importert versjon av TVen? Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Elkjøp kjøper ALLE sine tver ifra Samsung Norden! Gode priser har de også, selv på nyere modeler =) I tillegg har du prisgaranti og full bytterett på 30 dager hvis du ikke blir fornøyd! Anbefale å kjøpe TV med Samsung Nordic garanti med tanke på hvis noe skal skje med TV'n. Raskere service og bedre service. Blant annet så tilbyr de hjemmeservice på TV'er som er 32 tommer eller større, som er ganske kjekt! Direkte link til Samsung sin nettside: http://www.samsung.com/no/consumer/learnin...skjellen_no.pdf • norsk menysystem på TV-en – gjør det lettere ved installasjon og navigasjon • at norsk bruksanvisning medfølger – gjør det lettere for den som vil lære seg mer på norsk • nulltolleranse mot pikselfeil – Samsung i Norden har gått et steg lenger, og gir deg en ny TV om du har en eneste pikselfeil på en 26-tommers TV eller større. Den vanlige garantien tillater et antall pikselfeil. • at miljøavgifter er inkludert – Samsung i Norden garanterer at miljøavgiften er betalt. Det gir forbrukeren sikkerhet om at gjenvinningsavgiften er betalt og at samfunnets gjenvinningssystem etterleves. • at tekst-TV fungerer korrekt • Prestisjeservice i hjemmet neste arbeidsdag for forbrukere som bor i Norge dersom deres 40-tommers TV må ha service • Henteservice i hele landet om TV-en må repareres. 32 tommer og oppover. Endret 22. juli 2008 av Adda Lenke til kommentar
anderz Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Så hva tror dere? Er dette viktige fordeler eller er det like greit å kjøpe fra andre? Det viktigste er kanskje at Komplett ikke lar deg bytte TV'en selv om du finner flere pixel-feil. Er det nokon som veit kor mangen pixelfeil det må være på tv`en før komplett godtar det som "feil"? Eg hadde nemlig tenkt å kjøpe samsung tv derfra.. men no blei eg litt usikker.... kanskje det er verdt å betale 1000,- ekstra for Samsung nordic garanti? Lenke til kommentar
thehunger Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Elkjøp kjøper ALLE sine tver ifra Samsung Norden! Gode priser har de også, selv på nyere modeler =) I tillegg har du prisgaranti og full bytterett på 30 dager hvis du ikke blir fornøyd! Prisen for en ny Samsung 46" LE46a656 fra Elkjøps nettbutikk er imidlertid hele 17.490,-. Det er 15000 mer enn fra NetOnNet, 1000 mer enn fra Komplett. Jeg forventer mer fra Elkjøp, som sammen med Lefdal i Norge, Giganten.se i Sverige og mange andre er en del av Dixons konsernet og dermed kan gjøre gigant-innkjøp av modeller og oppnå større rabatter. Nettbutikken til Elkjøp må konkurrere med andre nettbutikker, tross alt. Anbefale å kjøpe TV med Samsung Nordic garanti med tanke på hvis noe skal skje med TV'n. Raskere service og bedre service. Blant annet så tilbyr de hjemmeservice på TV'er som er 32 tommer eller større, som er ganske kjekt! Spørsmålet er om denne hjemmeservice koster ekstra eller ei. Om TV'en din har et problem etter si, et år eller to, og du melder fra, kommer de da hjem til deg for å fikse problemet eller har du bare tilbud om å kjøpe det som ekstra tjeneste? Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Prisen for en ny Samsung 46" LE46a656 fra Elkjøps nettbutikk er imidlertid hele 17.490,-. Det er 15000 mer enn fra NetOnNet, 1000 mer enn fra Komplett. Jeg forventer mer fra Elkjøp, som sammen med Lefdal i Norge, Giganten.se i Sverige og mange andre er en del av Dixons konsernet og dermed kan gjøre gigant-innkjøp av modeller og oppnå større rabatter. Nettbutikken til Elkjøp må konkurrere med andre nettbutikker, tross alt. ... Spørsmålet er om denne hjemmeservice koster ekstra eller ei. Om TV'en din har et problem etter si, et år eller to, og du melder fra, kommer de da hjem til deg for å fikse problemet eller har du bare tilbud om å kjøpe det som ekstra tjeneste? NetOnNet kjøper ikke sine samsung TV'er ifra Samsung Nordic, de parallell importerer. Du kan ikke sammenligne pris ifra Elkjøp å sammenlikne med NetOnNet når du ikke får samme garanti. Selvfølgelig er hjemmeservice inkludert i garantien som du får ifra Samsung Nordic. Står jo det på hjemmesidene. Det er ikke en tjeneste, men GARANTI! Dvs de garanterer god service. Endret 23. juli 2008 av Adda Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Samsung tv'n min tok kvelden på torsdag. (LE46M87). Kjøpt på Komplett. Og jeg ringte den rep sjappa som stod på hjemmesida til Samsung og som var nærmest. 2 timer etter at jeg fant ut at tv var død, så kom de og henta det. Helt gratis, og de leverer det også helt gratis igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå