Gå til innhold

Radovan Karadzic er pågrepet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bøllete muslimske unggutter danser i gatene i Sarajevo. En trist dag.

Fy faen så usmakelig. 'En trist dag'? Fordi muslimene får noe å ferie? Er det første du tenker når du ser en slik sak: "Faen, enda en ting de kan utnytte"? Hvor kald og kynisk er du egentlig?

Hva med å tiltale noen muslimske krigsforbryere?

Lag en egen tråd der du lister opp samtlige, så kan vi diskutere det der.

----------------------------

On Topic: Enda en tatt. Ett steg videre, selv om saken kan rive opp gamle sår så bør disse bli tiltakt, akkurat som naziene som flyktet til alle verdens hjørner ble jaktet på etter 2. verdenskrig.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Som hvem? Hvilken muslim har i nyere tid utført etnisk rensning i samme grad eller i nærheten av hva Karadzic har gjort?

Nå begynner jeg å bli sikkelig lei av disse beskyldningene og framstillingene av serberene som onde ulver. Se på filmene så skjønner du mye mer av sannheten rundt krigen. De er laget av en amerikansk TV-kanal, og varer i 3 timer sammenlagt. Men i det minste viser det at mine landsmenn ikke er så onde og skyldige som folk vil ha det til.

Film nr. 1

Film nr. 2

Lenke til kommentar
Som hvem? Hvilken muslim har i nyere tid utført etnisk rensning i samme grad eller i nærheten av hva Karadzic har gjort?

Nå begynner jeg å bli sikkelig lei av disse beskyldningene og framstillingene av serberene som onde ulver. Se på filmene så skjønner du mye mer av sannheten rundt krigen. De er laget av en amerikansk TV-kanal, og varer i 3 timer sammenlagt. Men i det minste viser det at mine landsmenn ikke er så onde og skyldige som folk vil ha det til.

Film nr. 1

Film nr. 2

Ingen har sagt at serbere generelt er noen jævler, men Karadzic er. Det er jo tross alt han vi snakker om.

Lenke til kommentar

Film nr. 1

Film nr. 2

Ikke gjør dette til en personlig sak, nå. Hele oppstyret der nede er som Isreal og Palestina nå. Hvordan kan noen velge en side når begge parter bedriver skitten spill?

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt dette forumet i 5 år men denne uttalelsen er den mest usakelig jeg noen gang har lest.

For det første sitter det en god del både muslimer og kroater i fengsler rundt omkring i Europa som er dømt i Haag for krigsforbrytelse på Balkan. Grunnen til at majoriteten ikke er klar over det ligger i den begrensende media oppmerksomheten disse pågripelser fikk. Det igjen henger sammen med at disse forbrytelser ikke kan sammenlignes verken i alvorlighetsgrad eller i omfang med forbrytelser begått av Milosevic, Karadzic, Mladic, Arkan og Seselj.

Jeg bruker ikke å være brutal på slike fora men denne gangen gjør jeg et unntak: mens du har sittet og tatt deg selv på ballene og i ræva i Norge under trygge omgivelser, din iq-manglende gnu, har disse mennesker i Bosnia, på grunn av psykopatene slik som Karadzic, vært torturert, misshandlet, henrettet, voldtatt, fratatt eiendom, systematisk utryddet og jaget fra hjemmene sine. Det er bare en ting jeg ønske meg i en slik sammenheng: at du en dag opplever akkurat den samme lidelsen som disse mennesker gjorde i Bosnia. For det fortjener du.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Jeg sitter ikke og ser på 3 timer med amerikansk "sannhet". Det er jeg blitt servert nok av allerede.

Påstår du at han ikke var ute etter å drepe muslimer?

Jeg påstår ikke det, men det finnes alltid minst to sannheter i en slik konflikt.

Det som du kaller amerikansk "sannhet" er Fn-representanter, folk med høye stillinger i det Hvite hus som taler om ukjente sider i dette her, ekte filmreportasjer og mye mer. Folk som var direkte involvert i konflikten, fredsmeglere, journalister og eksperter som så med sine egne øyne hva som egentlig foregikk. Og videoen er ikke heller serbervennlig, den taler sannheten til fordel for ingen.

Visste du at Philippe Morion, som var øverstkommanderende for FN-styrkene i Bosnia (Srebreninca inkludert) hadde hele tiden problemer fordi han ville offentliggjøre at muslimene drepte serbiske sivile i beskyttede områder. De lagde scener, hvor de i forkant drepte sine egne og anklaget serberene for dette?

Pga dette forsøkte muslimene å gjøre 3 mislykkede attentater på Morion, slik at dette ikke skulle komme fram i lyset.

Men for å forstå dette anbefaler jeg å se videoene som utdyper dette med vitner, og andre former for bevis.

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

Jeg har fulgt dette forumet i 5 år men denne uttalelsen er den mest usakelig jeg noen gang har lest.

For det første sitter det en god del både muslimer og kroater i fengsler rundt omkring i Europa som er dømt i Haag for krigsforbrytelse på Balkan. Grunnen til at majoriteten ikke er klar over det ligger i den begrensende media oppmerksomheten disse pågripelser fikk. Det igjen henger sammen med at disse forbrytelser ikke kan sammenlignes verken i alvorlighetsgrad eller i omfang med forbrytelser begått av Milosevic, Karadzic, Mladic, Arkan og Seselj.

Jeg bruker ikke å være brutal på slike fora men denne gangen gjør jeg et unntak: mens du har sittet og tatt deg selv på ballene og i ræva i Norge under trygge omgivelser, din iq-manglende gnu, har disse mennesker i Bosnia, på grunn av psykopatene slik som Karadzic, vært torturert, misshandlet, henrettet, voldtatt, fratatt eiendom, systematisk utryddet og jaget fra hjemmene sine. Det er bare en ting jeg ønske meg i en slik sammenheng: at du en dag opplever akkurat den samme lidelsen som disse mennesker gjorde i Bosnia. For det fortjener du.

Tatt meg sjøl på ballene? Er det det som kalles saklig............

Jeg har kommet med en oppfatning og et inntrykk, om det er riktig eller ikke vil det være uenighet om. Saklighet har ingenting med dette å gjøre. Har ordet usaklig blitt like meningsløst som "å ikke generalisere"?

Alle mener motparten er usaklig og særlig når de taper debatten.

Lenke til kommentar
Tatt meg sjøl på ballene? Er det det som kalles saklig............

Jeg har kommet med en oppfatning og et inntrykk, om det er riktig eller ikke vil det være uenighet om. Saklighet har ingenting med dette å gjøre. Har ordet usaklig blitt like meningsløst som "å ikke generalisere"?

Alle mener motparten er usaklig og særlig når de taper debatten.

Selvsagt var din uttalelse usakelig. For det første har ikke du kunnskap nok om konflikten eller dette geografiske området til å kunne komme med noe sakelig i forhold til diskursen. Som det andre baserer du uttalelsen din på fordømmer om muslimer generelt noe som kan bevises med uttalige poster postet i dette forumet der du har gitt utrykk for at muslimer ikke har høy verdig hos deg. Den kunnskapen du kanskje har gjelder Israel-Palestina konflikten og dermed antar du at bosniske muslimer har akkurat de samme preferanser som muslimer i Palestina og Midt-Østen generelt. Jeg har nyheter for deg: det bosniske samfunnet er høyst sekulær samfunn og Palestina konflikten er IKKE sammenlignbar i forhold til det som skjedde på Balkan.

Jeg aksepterer uenigheter og forskjellige syn i diskursen men jeg aksepterer ikke når en part baserer sine preferanser ut ifra manglende kunnskap i forhold til tema som diskuteres. Si meg Robocoop hva vet om Jugoslavia uten å lese det på wikipedia på forhånd? Hva vet du om historia fra området helt tilbake til år 1000? Du skal ha MEGET god kunnskap om dette området for at du i det hele tatt får lov å ha noen meninger om temaet. Jeg og du deler mye av ideologien og jeg kan være enig med deg på mange punkt, spesielt når det kommer til innenriks. Derimot på dette området som det diskuteres her burde du være ærlig og innrømme at du ikke har peiling hva som egentlig skjedde på Balkan. Kun de som har vært til stede eller de som har studert konflikten i lenger periode kan få forståelse hva som skjedde der siden konflikten er så mye mer komplisert enn for eksempel den nevnte Israel-Palestina konflikten.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Hvorfor en trist dag? Fordi muslimer danser i gatene? (Jeg har ikke sett nyhetsinnslag så jeg vet ikke om de bøllet seg eller ei) Fordi Karadzic ble arrestert? Fordi de ikke arresterte en muslim samtidig slik at det ble 'likt'?

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor en trist dag? Fordi muslimer danser i gatene? (Jeg har ikke sett nyhetsinnslag så jeg vet ikke om de bøllet seg eller ei) Fordi Karadzic ble arrestert? Fordi de ikke arresterte en muslim samtidig slik at det ble 'likt'?

Robocoop har tydeligvis heller ikke sett nyhetene i dag. De eneste som lagde bøll i gatene var serbiske nasjonalister i Beograd.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7519052.stm

Robocoop har tydeligvis heller ikke fått med seg at en rekke muslimske krigsforbrytere tidligere har stått tiltalt i Haag. Om mulig tilfredsstiller det hans noe spesielle dragning med å se en bestemt religiøs gruppe stilt for retten.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar

Det var endelig på tide. Jeg er vanligvis for at dette skal gå rettens gang, men i dette tilfellet ville det vært på sin plass og utlevere han til den bosnisk-muslimske "mobben" som overlevde. Så kan Robocob være med Radovan og se hvor hvor kult det er også :)

Lenke til kommentar

Film nr. 1

Film nr. 2

Har sett den filmen, og den er full av ting som umulig kan ha skjedd. I korte trekk hevder den at massakre på bosniere og kroatere ikke skjedde, samtidig som antallet drepte serbere blir mangedoblet…

i tilleg kommer halvhjertede forsøk på å fremstille konflikten som ”forsvare kristendommen mot islam” noe som jeg finner dypt ironisk med tanke på at krigen begynte som en krig mellom serbere og kroater, og de fleste bosniske muslimer er sekulære så vidt jeg vet..

jeg kan si meg enig i at det ikke bare er serbiske politikere som gjorde onde ting, at det ikke finnes noen direkte "good vs. bad", og jeg vet at du hadde mye mindre flaks en meg hva gjelder det som skjedde der nede på 90 tallet, men den filmen er BS

hvis det er en så trist dag, er du i familie med mannen :!:

Endret av BannanMannen
Lenke til kommentar

jeg er klar over at deler av filmen virker litt for mye vinklet på den ene siden, men den avslører også ukjente sider. Jeg må selv inrømme at jeg kke liker Karadzic, av flere grunner som jeg ikke gidder å nevne nå. Den mannen fortjener ikke å bli forsvart, ettersom han gjorde grufulle ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...