Manskow Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Jeg fikk endelig skaffet meg Olympus' nye Zuiko Digital 70-300mm på forsommeren, men fikk altfor liten tid til å teste det noe særlig. Ferie er derimot glimrende til slik. Nå har jeg hygget meg litt med det de siste ukene, og liker det mer og mer. Med 2x cropfaktor på Olympus får man jo tilsvarende hele 140-600mm. For oss som har dilla på dyre- og fuglebilder er dette en god venn å a med i fotosekken. Mine første erfaringer og noen testbilder kan ses på min kameraside. Endret 21. juli 2008 av Manskow Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 I følge det jeg hører fra mine venner over den store dammen fungerer 70-300 ganske bra, det er mye brukt til fuglefoto. Skarphet er ok. Det er ikke et Zuikoobjektiv på samme måte som et 300/2.8 er det. Men det blir veldig irrelevant siden 70-300 er i standardserien til Olympus, og 300/2.8 tross alt koster 42 000 og hører hjemme i Top Pro-kategorien. Skarphetsmessig mener jeg det legger seg ganske likt med 40-150, altså ikke like skarpt som en del annet, men for de fleste bruksområder er det skarpt nok. Om du vil ta bilder av fugler, kjør i vei, du blir ikke skuffet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå