Gå til innhold

Bilde tatt på ISO 100, masse støy, hva er galt?

Anbefalte innlegg

Merket i dag når jeg så gjennom bildene i PS, så var det ikke helt som det skulle helt øverst i bildene, det ser ut som noe er korrupt elns. Men har ikke sett det på veldig mange bilder. Kan hende det har noe med minnekortet og gjøre, har heldigvis mange flere som jeg kan teste på.

Heldigvis har en kompis av meg også mk3, så kan vi sammenligne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, og du kjøpte via USA?

Kamera kjøper man i Norge ;)

Hehe, kjøpte fra B&H ja. Men, det er selfølgelig ikke sikkert at det er en feil med kamera, det kan være en feil med minnekortet..

Mener dette innlegget, altså ikke om støyen.

Merket i dag når jeg så gjennom bildene i PS, så var det ikke helt som det skulle helt øverst i bildene, det ser ut som noe er korrupt elns. Men har ikke sett det på veldig mange bilder. Kan hende det har noe med minnekortet og gjøre, har heldigvis mange flere som jeg kan teste på.
Lenke til kommentar

På jobben min hadde vi også problemer med toppen av bildet på 1ds mk iii, men tviler på at det er samme problemet, til oss var at det kom lys inn på toppen når det ikke skulle Oo usikker på om det hadde noe å si for resten av bildet i hele tatt (sendte det såklart bare rett inn, og fikk det tilbake ca med engang..service plassene er ganske raske på 1d-hus, så om du er i tvil, bare send det inn)

Lenke til kommentar
Det burde være enkelt å sjekke om det er kortets skyld. Du har vel flere enn et?

Jada, har mange kort.

Så prøv et annet ett da.. :)

Usannsynlig mye støy i mine øyne, men aner ikke hva som kan ha vært gjort galt eller om det er feil i kameraet. Ser ut som ISO 1600 på mk2'en min... Rart, prøv å spørre på dotten!

Og legg inn et bilde hvor feilen i toppen av bildet vises da, kanskje det er samme problem som jeg har.. ;)

Lenke til kommentar
Det burde være enkelt å sjekke om det er kortets skyld. Du har vel flere enn et?

Jada, har mange kort.

Så prøv et annet ett da.. :)

Usannsynlig mye støy i mine øyne, men aner ikke hva som kan ha vært gjort galt eller om det er feil i kameraet. Ser ut som ISO 1600 på mk2'en min... Rart, prøv å spørre på dotten!

Og legg inn et bilde hvor feilen i toppen av bildet vises da, kanskje det er samme problem som jeg har.. ;)

Nå er den feilen rettet opp, var bare å formatere minnekortet! :)

Jeg hadde forventet mye mindre støy ja, men må teste mk3 mer før jeg kan si om det er noe feil med kameraet.

Takk for svar btw! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...