Itw Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Heisann Legger merke til at når jeg tar hurtige serier med kamraet så kommer ikke bildene i serie på minnekortet men hulter til bulter nesten.. Noen løsninger på det problemet? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Og noen av bildene blir mørke mens andre lyse... Hva kan dette komme av? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Og noen av bildene blir mørke mens andre lyse...Hva kan dette komme av? Det er pga. av at du skyter i auto og kamera leser av motivet forskjellig hver gang,eller at du ikke venter til blitsen er fullt oppladet. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Skyter i M og uten blits... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Skyter i M og uten blits... Da har du nok store kontraster i motivet og evaluerende lysmåling,prøv med sentrumveid måling. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Da har du nok store kontraster i motivet og evaluerende lysmåling,prøv med sentrumveid måling.Lysmålingen spiller liten trille i M-modus... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Da har du nok store kontraster i motivet og evaluerende lysmåling,prøv med sentrumveid måling.Lysmålingen spiller liten trille i M-modus... Det har du rett i,måtte tenke litt nå Så lenge blender/lukker er fast vil bildet bli eksponert likt,men hvis man justerer etter ekponerings-meteren mellom hvert bilde vil type lysmålingen ha betydning på store kontraster. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Du har vell ikke slått på AEB? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Nei ikke noe abe hva enn det er... Var sommer og sol sist jeg prøvde, gode lysforhold. Var i paintball spill noen kom mot meg og jeg skulle skyte en serie, ble da annet hvert bilde mørkere og rekkefølgen i lightroom helt på tryne... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Eksponeringsforskjellen kan være Autobracketing. Sjekk om du av vanvare har slått den på. Jeg kjenner flere som har klart det og har klaget sin nød over "ujevn" eksponering. Bracketing slår bare til på seriebilder. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 AEB er Auto Exposure Bracketing Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) da annet hvert bilde mørkere og rekkefølgen i lightroom helt på tryne... Du dobbel lagrer ikke både raw og jpg filer samtidlig? Endret 25. januar 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Itw Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Heisann nei kun raw. Hmm kan jo være aeb har vært på ja... Testet nå mot en lampe bare for og få litt hastighet da ble det bra... Må teste når lyset kommer tilbake for fullt med 10-20 som jeg brukte sist og sjekke da, om jeg har blingset helt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå