Gå til innhold

Nokia N82 eller Sony Ericsson K850i?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg ny telefon, og har bestemt meg for en god kameratelefon. Så langt har jeg kommet fram til at det må bli Nokia N82 eller Sony Ericsson K850i, ettersom begge disse har gode kameraegenskaper. Jeg legger også vekt på dekning og batterilevetid, ettersom jeg er mektig lei av å slite med dette fra mine tidligere telefoner. Ser at K850i har betydelig bedre batterilevetid, men har også lest at mange har problemer med at denne telefonen fort blir ødelagt. Håper noen har noen tips/erfaringer rundt disse mobilene, eventuelt andre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruk søke funksjonen på venstre siden så finner du masse om de tingene du lurer på-

jeg har nettop ødelagt en n82(helte en kanne kaffe over den..)men har allerede bestilt ny,det sier kansje litt siden jeg bestandig har vært sony-e mann.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha bra videofunksjon, trådløst lan, gps, linsedeksel som faktisk er et linsedeksel og smartfunksjoner så er N82 det beste valget. Om du vil ha en litt rimeligere tlf med bedre batterikapasitet så er K850i en bedre tlf. Begge har god kamerafunksjon, bilder tatt med K850i blir gjerne litt kornete, mens bilder tatt med N82 får ofte endel kompresjon som legger en demper på bildekvaliteten så begge har sine ulemper ift bildekvalitet, men er jevnt over gode.

Lenke til kommentar

K850 sliter med lang ladetid på blitsen, det resulterer ofte i mørke bilder innendørs. Det er mulig å stille seg til, eventuelt jobbe rundt, men det er unektelig teit.

N82 har kanskje hakket mindre behagelige taster, men du får en (i min mening) god pakke. Kameraet er suverent, innhyllet i alt fra optikk til blits og linsedeksel. Helt klart den jeg personlig ville gått for. Sleit faktisk for en tid tilbake med å velge mellom den og N95 8GB :) N82 gir deg også minijack, noe jeg anser som ett stort pluss, samt Wifi og GPS. Wifi er en funksjon jeg bruker daglig, men det er selvsagt forskjellig fra person til person :)

Men altså: N82 ville vært mitt primærvalg, men K850 vil ikke frembringe tårer den heller :p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd K850i så den kan jeg ikke si noe om, men N82 har jeg. N82 er den beste telefonen jeg noen gang har hatt. Og etter at jeg oppdaget Nokia sin tjeneste som heter MOSH så finnes det ingen grenser for hva den kan brukes til :)

Tastene på telefonen er riktig nok litt små, men etter et par dager så er det glemt.

Uansett hva du velger, lykke til med ny mobil:)

Lenke til kommentar

Takk for gode svar! det store spørsmålet jeg sitter igjen med nå, går på hvordan holdbarheten er på de to mobilene. Har hørt at noen har problemer med K850i, men vet ikke om det er enkelthendelser eller et generelt problem..?

På forhånd takk for deres erfaringer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...